Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fafor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik heb een MiBox S mediaplayertje die alleen WiFi kent. Ik heb een Ziggo WiFi router en daarachter bedraad via een Ziggo LAN-poort de Netgear R7000 (ook met WifI) met daaraan een USB shared harddisk.

De MiBox zit op de 5Ghz Wifi van de Ziggo maar kan hierdoor de USB-disk op de NGR7000 niet vinden. Als ik de WiFi van de NGR zelf gebruik uiteraard wel.

Het is dus een routeringsprobleem, want feitelijk moet ik vanaf het WiFI 192.168.X.Y netwerk van de Ziggo naar een 192.168.A.B netwerk van de NGR, danwel de USB poort van de NGR.

Iemand een suggestie want de 5Ghz WiFi van de Ziggo is tbv de MiBox krachtiger?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Stel je R7000 in als Access Point ipv als router: [HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:15
Het is een configuratie probleem.
Je hebt door twee routers te gebruiken twee netwerken gemaakt die elkaar niet kunnen zien.

Oplossing is gewoon die overbodige Netgear R7000 wegdoen en die USB stick direct in die MiBox stoppen

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:11
Ben(V) schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:19:
Het is een configuratie probleem.
Je hebt door twee routers te gebruiken twee netwerken gemaakt die elkaar niet kunnen zien.

Oplossing is gewoon die overbodige Netgear R7000 wegdoen en die USB stick direct in die MiBox stoppen
Aanvulling, je kunt de Netgear wel gebruiken maar dan moet je van Ziggo LAN naar Netgear LAN gaan, DHCP van de Netgear uit en inrichten als AP zoals @Nielson al zegt.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:15
Ik ken uiteraard zijn opstelling niet maar vermoedelijk staan die Netgear en die Ziggo Connectbox bij elkaar.
Twee wifi points naast elkaar zetten is gewoon geen goed idee en die Netgear dient toch al geen doel.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fafor
  • Niet online
Ziggo box staat in meterkast, de NG op 1e verdieping. Ik gebruik de NG m.n. voor de extra bedrade poorten, niet zozeer voor de extra WiFi. Komt vanuit het verleden dat de toenmalige Ziggo box een pure kabelmodem was (@Home weet je nog).

Inderdaad 2 netwerken. Omdat ik bedraad vanaf de NG weer naar beneden ga neef een switchje (tv, hdrecorder, enz.) is een oplossing om de Mibox bedraad daaraan te hangen. Moet wel via een USB/Ethernet adapter.

Als ik de NG als AP zet ben ik de vaste Ethernetpoorten erop kwijt, toch? En de USB poort tbv van disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Fafor schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:38:
Als ik de NG als AP zet ben ik de vaste Ethernetpoorten erop kwijt, toch?
Nee, deze werken dan gewoon als switch. Je bent alleen een extra poort kwijt omdat je nu via een LAN poort verbindt met het Ziggo modem ipv de WAN (tenzij de R7000 in de firmware al een standaard AP mode heeft, dan kun je vaak gewoon de WAN poort blijven gebruiken).
En de USB poort tbv van disk?
Verwacht dat deze wel blijft werken, kwestie van even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Fafor schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:38:
...
Als ik de NG als AP zet ben ik de vaste Ethernetpoorten erop kwijt, toch? En de USB poort tbv van disk?
Nee hoor; je bent er maar één kwijt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fafor
  • Niet online
Iedereen dank voor de reacties.

Omdat ik al vanaf de NG al bedraad een 5 poort LAN switch beneden heb, heb ik nu bij een Chinese webshop (DealExtreme, dx.com) een USB-Ethternet + extra USB poorten adapter besteld voor zo'n 6 euries. Kan ik voorlopig alles bij het oude laten.

Ooit (.....) moet ik alles hier toch opnieuw inrichten denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-06 21:49
Nielson schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:48:
[...]
Nee, deze werken dan gewoon als switch. Je bent alleen een extra poort kwijt omdat je nu via een LAN poort verbindt met het Ziggo modem ipv de WAN (tenzij de R7000 in de firmware al een standaard AP mode heeft, dan kun je vaak gewoon de WAN poort blijven gebruiken).
[...]
Verwacht dat deze wel blijft werken, kwestie van even proberen.
Als de R7000 in AP-mode draait wordt de WAN-poort omgezet in een extra LAN-poort. In AP-mode heeft ie dus 5 LAN-poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fafor
  • Niet online
Masimo schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:32:
[...]Als de R7000 in AP-mode draait wordt de WAN-poort omgezet in een extra LAN-poort. In AP-mode heeft ie dus 5 LAN-poorten.
Maar je hebt 1 poort nodig om als AP te verbinden met de Ziggo router, dus netto blijft het hetzelfde.

Overigens, de NG 5Ghz WiFi is sterk genoeg om probleemloos een hd video af te spelen, dus voorlopig laat ik alles maar even zo. :*)
Pagina: 1