Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn MacBook zit op het punt zich te begeven, en ben eindelijk tot inzicht gekomen dat de prijs-kwaliteitverhouding niet heel sterk is (
). Om die reden wil ik mijn eigen pc samenstellen, met name om voor studie bezig te zijn (datavergaring en analyse) en om te gamen.
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik ga de pc voornamelijk gebruiken voor mijn studie en scriptie en om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs, zonder randapparatuur, is ongeveer 1.000. Dit kan nog deels afwijken mits er goede alternatieven komen voor de onderdelen die ik hieronder van plan ben te komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, zie tabel hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben nog te veel een leek op dit gebied om daar voorkeuren voor te hebben, vandaar ik hier advies vraag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wensen zijn voornamelijk op het gebied van gamen. De games die ik van plan ben te spelen zijn WoW, Overwatch, PUBG, COD: Warzone, maar die laatste twee in mindere mate.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Passen de onderdelen goed bij elkaar?
- Is de samenstelling toekomstigbestendig (zijn er onderdelen die ik waarschijnlijk over twee jaar moet vervangen en zo ja, welke zouden jullie aanraden)?
- Op basis van de uiteindelijke samenstelling, aan wat voor monitor moet ik denken (kan 144hz?)
- Is de prijs-kwaliteitverhouding van de afzonderlijke onderdelen goed, of kan ik beter iets anders kopen?
- Verder twijfel ik nog over de videokaart en moederbord. Ik ben best bereid 50 euro meer te betalen indien het dan langer mee gaat en/of de prestaties verbeteren. Ik denk bijvoorbeeld als alternatief aan de ASUS Radeon RX 5700 en aan ASUS ROG STRIX B450-F
Mijn MacBook zit op het punt zich te begeven, en ben eindelijk tot inzicht gekomen dat de prijs-kwaliteitverhouding niet heel sterk is (
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik ga de pc voornamelijk gebruiken voor mijn studie en scriptie en om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs, zonder randapparatuur, is ongeveer 1.000. Dit kan nog deels afwijken mits er goede alternatieven komen voor de onderdelen die ik hieronder van plan ben te komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, zie tabel hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben nog te veel een leek op dit gebied om daar voorkeuren voor te hebben, vandaar ik hier advies vraag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wensen zijn voornamelijk op het gebied van gamen. De games die ik van plan ben te spelen zijn WoW, Overwatch, PUBG, COD: Warzone, maar die laatste twee in mindere mate.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Passen de onderdelen goed bij elkaar?
- Is de samenstelling toekomstigbestendig (zijn er onderdelen die ik waarschijnlijk over twee jaar moet vervangen en zo ja, welke zouden jullie aanraden)?
- Op basis van de uiteindelijke samenstelling, aan wat voor monitor moet ik denken (kan 144hz?)
- Is de prijs-kwaliteitverhouding van de afzonderlijke onderdelen goed, of kan ik beter iets anders kopen?
- Verder twijfel ik nog over de videokaart en moederbord. Ik ben best bereid 50 euro meer te betalen indien het dan langer mee gaat en/of de prestaties verbeteren. Ik denk bijvoorbeeld als alternatief aan de ASUS Radeon RX 5700 en aan ASUS ROG STRIX B450-F
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | NZXT H510 | € 73,89,- | € 73,89,- |
| 1 | GTX 1660 SUPER OC 6G | € 231,50,- | € 231,50,- |
| 1 | MSI B450 TOMAHAWK MAX | € 114,22 | € 114,22 |
| 1 | AMD Ryzen 5 3600 | € 170,00 | € 170,00 |
| 1 | Corsair Vengeance 2x8GB 3600 | € 72,90,- | € 72,90,- |
| 1 | Cooler Master MWE Gold 550 | € 74,75,- | € 74,75,- |
| 1 | Samsung 860 QVO 1TB | € 98,91,- | € 98,91,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € | |
/f/image/TuQ09cmiTmuzvzsol3L6KByS.png?f=fotoalbum_large)