Ik zoek een?: 5.1 setup als vervanging voor mijn inmiddels echt overleden Cambridge Soundworks DTT3500. Een upgrade in kwaliteit zou daarbij mooi meegenomen zijn.
Wat is je budget?: Tussen de 600 en 1100 euro, waarbij ik best 1100 euro neer wil leggen, maar dan moet het ook wel een verbetering opleveren ten opzichte van een goedkopere oplossing.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......: films te kijken op een afstand van ± 1.5 meter, gaming en muziek luisteren. Ik doe dit achter mijn PC met een 24" monitor, dus ik zit niet op 3+ meter afstand op een bank
Ik heb nog een set B&W DM110 speakers, maar die zijn denk ik te groot om zinnig te gebruiken, die krijg ik niet op mijn bureau naast mijn monitor. Tevens doen de speakers van de DTT3500 set het nog, maar zijn die bruikbaar of kan ik die beter vervangen met wat nieuws?
Wat heb je zelf al gevonden?
Speakers:
Reciever opties:
Alternatieven voor de speakers die ik gezien heb:
Alternatief voor de subwoofer: Jamo SUB 210 voor 189.95
Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is je budget?: Tussen de 600 en 1100 euro, waarbij ik best 1100 euro neer wil leggen, maar dan moet het ook wel een verbetering opleveren ten opzichte van een goedkopere oplossing.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......: films te kijken op een afstand van ± 1.5 meter, gaming en muziek luisteren. Ik doe dit achter mijn PC met een 24" monitor, dus ik zit niet op 3+ meter afstand op een bank
Ik heb nog een set B&W DM110 speakers, maar die zijn denk ik te groot om zinnig te gebruiken, die krijg ik niet op mijn bureau naast mijn monitor. Tevens doen de speakers van de DTT3500 set het nog, maar zijn die bruikbaar of kan ik die beter vervangen met wat nieuws?
Wat heb je zelf al gevonden?
Speakers:
Locatie | Merk & model | Prijs | Opmerking |
Center | Wharfedale Diamond 11 CS | 249 | |
Front | Wharfedale Diamond 11.0 | 179 | Per 2 |
Surround | Wharfedale Diamond 11.0 | 179 | Per 2 |
Subwoofer | Wharfedale WH-D8 | 219 |
Reciever opties:
Merk & model | Prijs | Opmerking |
Pioneer VSX-933 | 303.69 | Retour artikel |
Yamaha RX-V585 | 449 | |
Denon AVR-S750H | 449 | |
Denon AVR-X1600H | 395 |
Alternatieven voor de speakers die ik gezien heb:
Merk & model | Prijs |
Fenton SHFB55B | 49.90 |
Dynavox TG-1000B | 54.45 |
Dynavox TG-1000B-E | 84.95 |
Vonyx SHF505B | 99 |
Wharfedale Diamond 210 | 129 |
Alternatief voor de subwoofer: Jamo SUB 210 voor 189.95
Welke vragen heb je hier nog over?
- Kan dit goedkoper met vergelijkbare kwaliteit?
- Is dit inderdaad een upgrade ten opzichte van de DTT3500?
- Is er een duidelijke voorkeur voor een van de receivers of maakt het niet zoveel uit?
- Welke opties heb ik als ik op zoek ga naar staanders voor de surround speakers? De DTT3500 kwam met een tweetal plastic staanders voor de surrounds, maar die lijken me niet geschikt voor deze speakers.
- Wat is de beste manier om dit aan de PC te koppelen? Ik heb een Soundblaster Z met toslink, of ik kan het via HDMI doen van mijn GTX 1060.
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)