Vraag

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-10 14:45
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon voor mijn vader. Hij heeft nu een Mi A2 Lite en die beviel prima. De helderheid van het scherm was niet zo denderend, maar verder prima telefoon voor het beetje Appen en browsen wat hij er mee doet. Hij is afgelopen weekend gevallen en het hele scherm is gebarsten. Hij werkt nog we, maar de vraag is alleen hoe lang nog. Dus ben ik op zoek naar iets nieuws.

Het liefste wil ik eigenlijk weer een Android One toestel omdat dat lekker kaal en simpel is, maar die schijnen er niet meer zo veel te zijn? Is dat helemaal geflopt? Ik zie alleen nog maar Nokia en Motorola er mee, en die zijn best een stuk duurder. Aangezien hij er niet zo veel mee doet lijkt 200 euro mij wel een mooi budget.

Tweedehands is ook een optie, als het toestel maar gewoon nog goed is. De lange accuduur van dit toestel was wel fijn, dus dat is wel een pré. Ik kan ook eventueel het scherm vervangen voor ~34 euro uit Nederland (duurt te lang uit China). Een tweedehands identiek toestel heb ik gevonden voor 60 euro, met wat mini krasjes op het scherm. Dus wat zouden jullie aanraden? Gewoon lekker iets nieuws? Of kan ik wat mooiers tweedehands krijgen? Als het maar gewoon goed werkt, dat is het belangrijkste.

Ik heb wel een paar Samsungs gevonden, maar die lijken een erg lage resolutie te hebben, dus eigenlijk moet het wel minimaal x1080 zijn. Formaat moet rond de 5,5-6" inch zijn, iets groter of kleiner is geen ramp. Het zou ook wel fijn zijn als er gewoon Android 9 of 10 op staat zonder al te veel bloat (dan vallen de Samsungs eigenlijk ook al af), zodat het een niet al te grote schok is met een nieuwe telefoon. :P

Wat is je budget?
200 euro maximaal denk ik.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk WhatsApp en browsen. Camera is niet belangrijk (wel fijn als die gewoon betrouwbaar en snel werkt).

Wat heb je zelf al gevonden?

Nieuw:
- Motorola Moto G8 Plus Blauw
- Motorola Moto G8 Power Zwart
- Samsung Galaxy A20e Zwart
- Samsung Galaxy A21s
- Motorola One Action Blauw
- Huawei P40 lite Zwart

Tweedehands:
- Samsung S9 Plus voor 200 euro (nieuwstaat)
- Samsung A40 voor 150 (zgan).

Fanaleds.com

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Je kunt in de Pricewatch filteren op Android One wel of niet.
Ik heb dat gedaan, en er komt een 20 tal terug:
https://tweakers.net/smar...BTOUJpG06jYJQo6vsiElb5Jx_

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28

WCA

Je hebt nu 200-250 euro uitgegeven aan een telefoon die 2 jaar meegaat, en je gaat dat nu weer doen. Is het niet een idee om je budget gewoon wat op te hogen, en een telefoon te kiezen die wat langer meekan?

Neem bijv. een Oneplus Nord of een iPhone SE, zeker met die laatste verwacht ik dat je zeker 5-6 jaar kan doen, en met die eerste zeker 3-4 jaar. Scheelt je over twee jaar opnieuw een nieuwe telefoon uitzoeken, en scheelt ook weer een extra telefoon op de vuilnisbelt. (oh, en doe een fatsoenlijk hoesje rond je telefoon, niet zo'n dun plastic ding, maar een fatsoenlijke bumper. Scheelt enorm ;) )

Je suggesties zijn prima telefoons op zich, maar verwacht er opnieuw niet veel meer dan die 1,5/2 jaar uit te halen.

[ Voor 9% gewijzigd door WCA op 03-08-2020 13:34 ]

Share and Enjoy!

• Bose321
swhnld schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:27:
Je kunt in de Pricewatch filteren op Android One wel of niet.
Ik heb dat gedaan, en er komt een 20 tal terug:
https://tweakers.net/smar...BTOUJpG06jYJQo6vsiElb5Jx_
Volgens mij blijft alleen de Nokia 6.2 over dan. Lijkt verder wel een mooie telefoon, op de enorme camera cirkel na dan.
WCA schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:33:
Je hebt nu 200-250 euro uitgegeven aan een telefoon die 2 jaar meegaat, en je gaat dat nu weer doen. Is het niet een idee om je budget gewoon wat op te hogen, en een telefoon te kiezen die wat langer meekan?

Neem bijv. een Oneplus Nord of een iPhone SE, zeker met die laatste verwacht ik dat je zeker 5-6 jaar kan doen, en met die eerste zeker 3-4 jaar. Scheelt je over twee jaar opnieuw een nieuwe telefoon uitzoeken, en scheelt ook weer een extra telefoon op de vuilnisbelt. (oh, en doe een fatsoenlijk hoesje rond je telefoon, niet zo'n dun plastic ding, maar een fatsoenlijke bumper. Scheelt enorm ;) )

Je suggesties zijn prima telefoons op zich, maar verwacht er opnieuw niet veel meer dan die 1,5/2 jaar uit te halen.
De telefoon nu gaat prima nog een tijd mee, maar zoals ik zei is het scherm aan diggelen dus dat werkt niet echt ideaal. En sorry, maar maar een verhoging van het budget naar 500 euro voor alleen WhatsApp en beetje browsen? Lijkt me enorm overbodig. De A2 Lite doet dat verder nog perfect.

[ Voor 20% gewijzigd door Bose321 op 03-08-2020 14:02 ]

Fanaleds.com

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Bose321 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:50:
[Volgens mij blijft alleen de Nokia 6.2 over dan. Lijkt verder wel een mooie telefoon, op de enorme camera cirkel na dan.
Camera bobbel heb je met een goede hoes geen last van, en minder kans op gebroken glas met goede hoes.

En de Nokia 5.3? Of Motorola One Action?
Heb ze samen met de Nokia 6.2 naast elkaar gezet:
https://tweakers.net/pric.../1540230;1443992;1456458/

Zou zelf voor de Motorola gaan. Meer opslag, IPX2 rating, SD kaart mogelijk, goede reviews.

• Bose321
Thanks! Misschien dat de Moto G8 Power dan nog wel een betere optie is. Weliswaar geen Android One, maar de skin ziet er wel vrijwel stock uit, en gewoon Android 10.

Fanaleds.com

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-11 10:45
Je zou 2e hands naar een Mi A3 kunnen kijken

• Bose321
Ik heb inmiddels mijn ook laten vallen op een Redmi Note 9S. Voor 181 euro te koop, lijkt mij een goede deal.

A3 is geen optie vanwege de resolutie denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Bose321 op 04-08-2020 12:08 ]

Fanaleds.com

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-11 10:45
Nette deal. Miui is geen Android one overigens.. dat verschilt aardig.

• Bose321
The_Anarchist schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:49:
Nette deal. Miui is geen Android one overigens.. dat verschilt aardig.
Klopt, daar ben ik mij van bewust. Maar voor deze prijs en specificaties ben ik toch wel erg benieuwd! Als het niet bevalt dan gaat hij alsnog terug. Hoor verder wel goede verhalen erover.

Fanaleds.com

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Als je MIUI Kan verdragen moet Realme UI helemaal geen probleem zijn. Je kan daarom ook eens kijken naar de Realme 6 of 6s. Die hebben ook een 90Hz verversingsnelheid wat best fijn is, met name bij browsen, social media en gewoon in de ui. De accuduur is ook aardig goed.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:19

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bose321 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:07:
Ik heb inmiddels mijn ook laten vallen op een Redmi Note 9S. Voor 181 euro te koop, lijkt mij een goede deal.

A3 is geen optie vanwege de resolutie denk ik.
Ik zou de A3 niet zien als optie puur vanwege de leeftijd van het toestel. Zelfs 2e hands.

Scherm valt uiteindelijk wel mee.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1