Ik overweeg dit jaar mijn werkstation te vervangen. Ik gebruik deze voornamelijk om te programmeren (de software die ik nu draai zorgt voor een 100% cpu belasting op een i7 4790K), en soms om een spel op te spelen. Nu zag ik dat de ryzen ECC ondersteund. Daarom dacht ik dat het misschien interessant is mijn werkstation met ECC uit te rusen, zodat deze over een paar jaar als esxi server kan fungeren (ik heb hier nu een xeon server draaien met esxi, freenas etc). Helaas kan ik geen normaal 3200 ECC ram (32G modules) vinden die op de QVL lijst staan. Daarom hoop ik dat een van u misschien al een build heeft gemaakt met bijvoorbeeld deze module (Kingston KSM32RD4/32HDR). Als processor dacht ik aan een 3900XT (hoogste kloksnelheid). Overklokken ben ik niet van plan (het systeem moet snel en stabiel zijn).
Wat moederboard betreft dacht ik aan een X570, en eind van dit jaar zal de Ampere kaart (MSI?) wel uit zijn.
Uiteraard hoor ik het ook graag wanneer ik op het verkeerde spoor zit, en dit onverstandig zou zijn.
Wat moederboard betreft dacht ik aan een X570, en eind van dit jaar zal de Ampere kaart (MSI?) wel uit zijn.
Uiteraard hoor ik het ook graag wanneer ik op het verkeerde spoor zit, en dit onverstandig zou zijn.