Ik wil weten of als ik bij vakantie verhuur bij bijvoorbeeld AirBNB voor 1 dag boek en dan bij dezelfde verhuurder de huur voor nog 1 dag extra verleng, ben ik dan bij de verlenging voor die extra 1 dag huren een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd aangegaan zoals bedoeld in Artikel 271 van het Burgelijk Wetboek 7?
Of het wordt gezien als 1 gecombineerde huurovereenkomst van 2 dagen, met een tussentijdse opzegmogelijkheid na 1 dag?
En wat als het nou door verlengd zou worden totdat het niet meer korte termijn vakantieverhuur is, maar lange termijn vakantieverhuur is?
- Artikel 271 BW 7Indien na afloop van een voor bepaalde tijd van twee onderscheidenlijk vijf jaar of korter aangegane huur met dezelfde huurder aansluitend opnieuw een huurovereenkomst wordt aangegaan, wordt deze laatste overeenkomst opgevat als een verlenging voor onbepaalde tijd van eerstgenoemde huurovereenkomst.
Of het wordt gezien als 1 gecombineerde huurovereenkomst van 2 dagen, met een tussentijdse opzegmogelijkheid na 1 dag?
En wat als het nou door verlengd zou worden totdat het niet meer korte termijn vakantieverhuur is, maar lange termijn vakantieverhuur is?
[ Voor 15% gewijzigd door Okmulgee op 03-08-2020 01:23 ]