2dehands 5.1 setup (later atmos)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikeee
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-09 13:42
Goedendag,

Ik heb zojuist mijn eerste woning en daar en daarbij wil ik graag een 2dehands 5.1 systeem
Voor kopen/samenstellen welke ik op een later moment ga upgraden naar dolby atmos (2 dak speakers).

Waar ik naar op zoek ben: advies voor welke 2dehands speaker set of configuratie.

Budget: 200-300 euro voor de speakers. Mocht dat niet voldoende zijn. Dan kan dit opgehoogd worden.

Ik heb nog het volgende liggen:
Hertz 500w (auto) subwoofer
ESX Vision VE6.2C MkII - 16.5cm 2-weg Composet

Mogelijk dat die nog bruikbaar zijn.

Er staat veel 2dehands te koop, maar ik ben niet genoeg thuis on de merken / modellen om daar zelfstandig een goede keuze in te maken.

Mocht iemand daar in kunnen assisteren, dan zou dat heel fijn zijn. Bvd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
Zoek op marktplaats maar is naar bijvoorbeeld Jamo Hcs, je vindt dan meerdere 5.0/5.1 sets met een prima prijs prestatie verhouding.

Wat is het formaat wat het maf zijn? Grote zuilen, boekenplank of kleine melkpakjes?

Dan moet er ook nog een versterker bij. Denon heeft bijvoorbeeld de x1600h waar je 2 atmos speakers mee kunt aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:36
Ik ben twee jaar terug begonnen met mijn eerste surround: tweedehands Jamo HCS426 5.0.
Zeer betaalbaar en nog altijd heel tevreden mee. Vanaf de HCS426 zijn er inmiddels alweer aardig wat opvolgers, daar kun je ook naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-10 09:09
Misschien is dit iets waar je iets aan hebt. Zijn ietwat de merken die bij de betere zouden moeten horen.

https://www.homecinemamag...beste_luidspreker_merken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikeee
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-09 13:42
Zuil is prima bij mij. Is een grote kamer waar nog vanalles in opgevuld kan worden. Jamo setjes zien her interessant uit. Ik zie veel van jamo langskomen. Ik moet een spoed onderzoeken wat daar de verschillen in zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:35
Je kunt niet zomaar een auto subwoofer als home cinema subwoofer gebruiken. Een auto subwoofer gebruikt de kofferbak van de auto als klankkast om roomgain te krijgen.

Qua receiver zou ik op MP zoeken naar een denon X1300 of 1400. Moet voor € 175 te doen zijn, gezien de nieuwprijs van ca € 350 voor een dergelijke receiver. Beiden kunnen atmos 5.1.2 draaien. Als je nieuw wil kom je bij een X1600h als betaalbare receiver met 5.1.2 atmos ondersteuning.

Qua speakers staat op marktplaats inderdaad erg veel te koop. De jamo HCS sets zijn leuke instappers. Ik zou dan wel voor de 626 gaan ipv de 426. Op MP staat een 626 set voor € 375 en een 805 set (nieuwere versie) voor € 400 te koop. Altijd onderhandelbaar natuurlijk

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 05-08-2020 10:07 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Hulleman schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:05:
Je kunt niet zomaar een auto subwoofer als home cinema subwoofer gebruiken. Een auto subwoofer gebruikt de kofferbak van de auto als klankkast om roomgain cabin gain te krijgen.
Fixed that for you. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1