Ik zoek een?
Upgrade voor een bestaand systeem van mijn schoonbroer, dat inmiddels niet meer voldoet (Intel I5 3rd generation, AMD R9 380, 16GB mem, etc.). Upgrade van de CPU, mobo, ram, videokaart en een nieuwe NVME drive. Huidige kast blijft, dus daar moet het inpassen (CPU koeler, videokaart): Fractal Design Define R3.
Wat is je budget?
600-800 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Als het maar goed samenwerkt.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is vooral een PC voor design werk, met af en toe ook rendering. Er wordt praktisch 24/7 op gewerkt ;-)
Wat ik zelf gevonden heb was dit:
Concrete vragen waar ik mee zit is:
- NVME m.2 op PCIE 4.0 is schaars en duur. Is dat de moeite?
- Ik heb moeite een videokaart te vinden zonder zwaar over budget te gaan. 250+- lijkt wel de max, maar wat is dan een goede upgrade? De GTX 1660 lijkt een optie, maar die is geen PCIe 4.
Uiteraard zijn andere opmerkingen ook welkom.
Upgrade voor een bestaand systeem van mijn schoonbroer, dat inmiddels niet meer voldoet (Intel I5 3rd generation, AMD R9 380, 16GB mem, etc.). Upgrade van de CPU, mobo, ram, videokaart en een nieuwe NVME drive. Huidige kast blijft, dus daar moet het inpassen (CPU koeler, videokaart): Fractal Design Define R3.
Wat is je budget?
600-800 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Als het maar goed samenwerkt.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is vooral een PC voor design werk, met af en toe ook rendering. Er wordt praktisch 24/7 op gewerkt ;-)
Wat ik zelf gevonden heb was dit:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 288,- | € 288,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B550M Pro4 | € 106,90 | € 106,90 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 113,59 | € 113,59 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 59,35 | € 59,35 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 598,84 | ||
Concrete vragen waar ik mee zit is:
- NVME m.2 op PCIE 4.0 is schaars en duur. Is dat de moeite?
- Ik heb moeite een videokaart te vinden zonder zwaar over budget te gaan. 250+- lijkt wel de max, maar wat is dan een goede upgrade? De GTX 1660 lijkt een optie, maar die is geen PCIe 4.
Uiteraard zijn andere opmerkingen ook welkom.