Acer Swift3 SF314-51-33Y7 AC jack vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Laptop is van mijn vriendin, maar de aansluiting van de stroom is een beetje lam. Nu was ik in eerste instantie naar de winkel gegaan waar ik de laptop had gekocht maar die konden niet aan de onderdelen komen. Wel konden ze de laptop opsturen naar Acer maar dat kon 5-6 weken duren en zou sowieso richting de 150 euro reparatie kosten.

Nu had ik op internet gekeken of ik het onderdeel los kan bestellen. Dat lijkt zo te zijn ; https://www.computersall....reparatie-50vdfn5005.html

Mijn vraag is echter; is dit voor iemand met de kennis en ervaring van PC's in elkaar zetten ( maar amper laptops ) simpel te vervangen ? Ifixit had helaas geen turorial. En mocht iemand de ervaring hebben; moet er nog gesoldeerd worden, of is het simpelweg oude connector loshalen en de nieuwe verbinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 23:12

jgj82

Ja, maar = nee

Waarschijnlijk kom je met een passende schroevendraaier en een paar plectrums een heel eind. Als ik de bouwvorm van de stekker zo zie zou het zonder solderen kunnen zijn. Waarom schroef je dat ding niet uit elkaar en kijk je even hoe het in elkaar zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Nu online
jgj82 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:47:
Waarschijnlijk kom je met een passende schroevendraaier en een paar plectrums een heel eind. Als ik de bouwvorm van de stekker zo zie zou het zonder solderen kunnen zijn. Waarom schroef je dat ding niet uit elkaar en kijk je even hoe het in elkaar zit?
Ik was dat wel van plan maar zocht even zekerheid, voordat ik het potentieel beschadig. Als ik weet dat ik moet solderen, weet ik dat ik het niet zelf kan, daar ik geen soldeerstation heb. Maar goed, ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 23:12

jgj82

Ja, maar = nee

BootVluchteling schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:53:
[...]

Ik was dat wel van plan maar zocht even zekerheid, voordat ik het potentieel beschadig. Als ik weet dat ik moet solderen, weet ik dat ik het niet zelf kan, daar ik geen soldeerstation heb. Maar goed, ik hou jullie op de hoogte.
Ik heb nog even voor je gezocht, er is op YouTube zat te vinden.

Dit is een aardige uitleg om hem uit elkaar te krijgen:

Deze is van een ander model, maar de jack ziet er hetzelfde uit en is zonder solderen te vervangen:

Ik ben heel benieuwd of het lukt, keep us posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Nu online
jgj82 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:04:
[...]

Ik heb nog even voor je gezocht, er is op YouTube zat te vinden.

Dit is een aardige uitleg om hem uit elkaar te krijgen:

[YouTube: Acer Swift 3 (SF314-56) disassembly and upgrade options]

Deze is van een ander model, maar de jack ziet er hetzelfde uit en is zonder solderen te vervangen:

[YouTube: Acer Swift 3 (SF314-56) disassembly and upgrade options]

Ik ben heel benieuwd of het lukt, keep us posted!
Bedankt voor je hulp ! Wordt zeer gewaardeerd !! Ik hoop een dezer dagen het kabeltje te ontvangen en dan zal ik wel verslag uitbrengen. Nogmaals dank !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Nu online
Update.

Laptop uit elkaar geschroefd. Zat eerst naar de verkeerde poort te kijken ( spiegelbeeld ) waardoor ik met de 3,5Mm jack zat te kloten. 8)7

Uiteindelijk de juiste kant gevonden. Connector is inderdaad met een kabeltje, echter is het kabeltje een cm of 2 te kort... Dus we gaan maar terug naar de online winkel en vragen of ze er eentje hebben die wel lang genoeg is. De connector zat trouwens onder het scharnier rechtsboven. Niet een heel handige plek, maar uiteindelijk wel goed bereikbaar.

TBC...

[ Voor 183% gewijzigd door BootVluchteling op 05-08-2020 20:22 ]

Pagina: 1