Gaming PC 1000eu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logistica
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de computer voornamelijk gebruiken om gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is een pc van rond de 1000eu. Ik heb enkele websites gevonden waar betalen in termijnen mogelijk is, dit heeft mijn sterke voorkeur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, koptelefoon.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb hier zelf geen verstand van, daarom ben ik hier om advies te vragen! In ieder geval een (redelijk) goede videokaart, minstens 16GB RAM en 1TB SSD.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, als het maar goef werkt. Ik heb zelf het volgende gevonden:

https://reduxgaming.nl/gaming-pc/redux-gamer-premium-a135/

http://www.computergalaxy.nl/Game-PC-MAX

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee. Het enige is dat ik bij de 2e link, van computergalaxy, in ieder geval uit zou breiden naar 1TB SSD.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb 2 systemen gevonden op het internet en vraag me af of dit geen domme aankoop is. Het zou fijn zijn als iemand tips kan geven in de zin van welke PC ik het beste voor zou kunnen gaan.

Ik zoek dus een game pc voor rond de 1000eu die ik in termijnen kan betalen (bijvoorbeeld via spraypay). Ik speel voornamelijk Warzone en World of Warcraft en wil een systeem die nog wel een tijdje mee kan.

Hopelijk ben ik duidelijk genoeg geweest. Ik hoor het graag als iemand tips heeft!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En zit geen monitor bij? Geen muis? Geeen keyboard? Dan mag je budget wel richting de 1300 Euro worden opgeschroefd?

Maar in de 3 jaar dat je hier lid bent; heb je ooit de BBG gelezen zoals reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2020 want daar staan ook systemen van "exact" duizend euro in.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logistica
En zit geen monitor bij? Geen muis? Geeen keyboard? Dan mag je budget wel richting de 1300 Euro worden opgeschroefd?

Maar in de 3 jaar dat je hier lid bent; heb je ooit de BBG gelezen zoals want daar staan ook systemen van "exact" duizend euro in.
Alle toebehoren heb ik, gaat puur om de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Alleen niet op afbetaling.
Wat is er mis met eerst sparen?

Computers zijn aan de dure kant, zachtjes uitgedrukt

Eerste zit Max rond de 750, goed 800—850 Incl Windows geïnstalleerd en garantie.

[ Voor 27% gewijzigd door Quacka op 02-08-2020 13:51 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:11
Kijk eens naar reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2020

Laat hem bouwen door Azerty, Sicomputers of Alternate. Veel beter dan prebuilds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

+
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
:/

Ideetje om je startpost iets te verbeteren en, allicht, even wat benchmarks op te zoeken van de componenten in de door jou gevonden PC's?
(bijvoorbeeld via spraypay)
Wow, bijna 13% rente op een lening van 1000 Euro over 18 maanden? Je kan beter rood staan op je betaalrekening dan dit soort woekerrentes neertellen.

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 02-08-2020 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quacka
De eerste pc :
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 3100 Boxed€ 100,05€ 100,05
1MoederbordenAsus Prime B450M-A€ 60,-€ 60,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 5600 XT MECH OC€ 305,05€ 305,05
1BehuizingenCooler Master MasterBox MB311L ARGB (met ARGB controller)€ 60,42€ 60,42
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 55,85€ 55,85
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 49,-€ 49,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,30€ 104,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 734,67

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Die zelfbouwtoko's moeten ergens van leven dus je betaalt of een enorme premium voor het in elkaar zetten (zoals @Quacka hierboven laat zien), of je krijgt onderdelen van matige kwaliteit (zoals in het systeem van computergalaxy). Daar kan je bewust voor kiezen, maar slim is het niet. Hier wordt dat dan dus ook altijd afgeraden. Dus als je eigenlijk dat wilt kopen, zou ik vooral niet meer in dit topic reageren, want bijna iedereen zal tegen zijn :+.

offtopic:
Met het gevaar af belerend te zijn, vergeet afbetalen. De rente bij dat soort regelingen is vaak killing en je hebt meteen een BKR te pakken, wat effect kan hebben op allerlei andere financiële zaken. Een gamepc is een luxeproduct. Kan je dat niet betalen, koop dan iets goedkopers (tweedehands! Doe ik zelf al jaren en kan prima mee met de hedendaagse games) of koop het gewoon helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-06 08:33
Logistica schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:33:

Hopelijk ben ik duidelijk genoeg geweest. Ik hoor het graag als iemand tips heeft!
Tip 1: leen geen geld/koop niet op afbetaling

Spaar paar honderd euro en koop iets leuks 2de hands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logistica
Tip 1: leen geen geld/koop niet op afbetaling

Spaar paar honderd euro en koop iets leuks 2de hands
Ben ik altijd mee eens geweest. Echter ben ik sinds afgelopen week op zoek naar een nieuwe baan. Heb het geld wel om een pc te kopen maar als ik per maand afbetaal voel ik daar minder van, ondanks ik er uiteindelijk meer voor betaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 21:14
Logistica schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:11:
[...]

Ben ik altijd mee eens geweest. Echter ben ik sinds afgelopen week op zoek naar een nieuwe baan. Heb het geld wel om een pc te kopen maar als ik per maand afbetaal voel ik daar minder van, ondanks ik er uiteindelijk meer voor betaal.
Zolang je nog geen nieuwe baan hebt gevonden, lijkt me €1000 uitgeven aan een nieuwe computer een bijzonder slecht idee. En een lening daarvoor gebruiken al helemaal. Maar goed, doe wat je niet laten kunt.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 02-08-2020 16:14 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logistica
Zolang je nog geen nieuwe baan hebt gevonden, lijkt me €1000 uitgeven aan een nieuwe computer een bijzonder slecht idee
Misschien als je had gelezen dat ik daarom in termijnen wil betalen had je geweten dat ik niet in een keer 1000 euro uitgeef. Maar dank voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 21:14
Logistica schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:17:
[...]

Misschien als je had gelezen dat ik daarom in termijnen wil betalen had je geweten dat ik niet in een keer 1000 euro uitgeef. Maar dank voor je reactie.
Ik had m'n reactie al aangepast daarop, om aan te geven dat dat het idee alleen nog maar slechter maakt.

Dat is één van de grootste redenen waarom mensen in de schulden raken: leningen nemen waardoor je alleen nog maar méér geld kwijt bent, terwijl je dat geld beter kunt bewaren voor als je het echt nodig hebt.

Tenzij je minimaal €10.000 spaargeld hebt en je zeker weet dat je binnen een paar weken een nieuwe baan zult hebben, zou ik als ik jou was nu geen nieuwe pc gaan kopen. En al helemaal niet via een lening, zonde van je geld.

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 02-08-2020 16:21 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logistica
Bedankt voor je reactie. Maar eigenlijk ging het er mij om of de computers die ik in mijn topic had staan wel gewoon degelijk/goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Logistica schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:29:
...of de computers die ik in mijn topic had staan wel gewoon degelijk/goed zijn.
Nee.

En aangezien je nog steeds geen complete topicstart hebt, is het ook vrij onmogelijk om een GPU aan te raden voor gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-06 23:27
Bedankt voor je reactie. Maar eigenlijk ging het er mij om of de computers die ik in mijn topic had staan wel gewoon degelijk/goed zijn.
De vraag is wat voor games en op welke resolutie je wil gaan spelen.

De eerste pc heeft bijvoorbeeld maar 4 cores, dat is aan de matige kant, voor veel games is dat nog wel voldoende maar niet alle games zullen er soepel op lopen.

De tweede pc heeft vrij goede specs maar een budget moederbord en een merkloze voeding. Hierdoor zal je i7 alsnog gaan throttelen.

Dus beide pc hebben gebreken. Of het de prijs dan waard is: Laten de eerste pc er bij pakken, die is 1089 euro (incl rente). Terwijl je de componenten voor zo'n 750 euro kan kopen. Als je die pc dan koopt dan betaal je dus eigenlijk 45.2 % teveel. Ik denk daarom dat niemand een dergelijke pc zal aanbevelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Immanent Ike op 02-08-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logistica
De vraag is wat voor games en op welke resolutie je wil gaan spelen.

De eerste pc heeft bijvoorbeeld maar 4 cores, dat is aan de matige kant, voor veel games is dat nog wel voldoende maar niet alle games zullen er soepel op lopen.

De tweede pc heeft vrij goede specs maar een budget moederbord en een merkloze voeding. Hierdoor zal je i7 alsnog gaan throttelen.

Dus beide pc hebben gebreken. Of het de prijs dan waard is: Laten de eerste pc er bij pakken, die is 1089 euro (incl rente). Terwijl je de componenten voor zo'n 750 euro kan kopen. Als je die pc dan koopt dan betaal je dus eigenlijk 45.2 % teveel. Ik denk daarom dat niemand een dergelijke pc zal aanbevelen
Eindelijk iemand die duidelijk reageert [b]en[/b)] zonder te judgen, dankjewel.
Misschien is dat dan inderdaad niet handig om zon vooraf in elkaar gezet ding te kopen. Ik ga er verder induiken, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Je moet nou niet je forumgenoten de schuld geven. Al in de reactie van @Quacka staat dat beide pc's geen goede keus zijn. Nog voor er iemand begint over het betalen in termijnen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Logistica schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:36:
[...]

Eindelijk iemand die duidelijk reageert [b]en[/b)] zonder te judgen, dankjewel.
Misschien is dat dan inderdaad niet handig om zon vooraf in elkaar gezet ding te kopen. Ik ga er verder induiken, dankjewel.
De meeste hebben wel iets dat niet deugd. Het lijkt mooi tot je er meer verstand van hebt. Als je zelf onderdelen samenstelt en in elkaar zet (zelfs ook als je het in elkaar laat zetten) ben je veel beter af.

Los van hoe de PC zelf is, kun je op 1 van de sites een 10700K nemen, in plaats van de 10700. Er staat aangegeven dat je de 10700K kunt overclocken. Maar dat kan alleen als je ook het moederbord aanpast. Die optie staat er niet bij.

[ Voor 17% gewijzigd door Luxicon op 02-08-2020 17:52 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quacka
Logistica schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:17:
[...]

Je geeft 50% meer uit dan nodig is. En alleen omdat je niet het geduld hebt om te sparen. Ik vind het raar ja. Maar wie ben ik?

Koop desnoods een goedkopere pc, we hebben dit weekend 2x pc samengestrld van rond de 500 euro. Koop volgend jaar een betere videokaart en je kan de komende jaren vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thehope
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-03-2024
Sluit me bij hierboven aan voor 500 euro heb je een mooie(tweedehands) game pc. Je hoeft geen econoom te zijn om te weten dat in termijnen betalen voor een pc, terwijl je geen baan hebt, gewoon niet slim is. Hoe sta je trouwens tegenover zelf bouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:14
Warschijnlijk niet. De afgelopen 20 jaar (3 'samengestelde') en 4 zelfgebouwde pc's gehad. De samengestelde gingen vaak na 3-5 jaar kapot (of werden extreem langzaam). Mijn laatste 3 zelfgebouwde pc's voor +- 20% van de nieuwwaarde kunnen verkopen na 5-6 omdat ze nog soepel werkte maar voor gaming te langzaam werden. Ik zou nooit meer iemand een samengestelde pc adviseren, echt zonde van je geld, humeur, en de planeet (zitten vaak brakke componenten in)
Pagina: 1