uitschieter in stroomverbruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:38
Hallo,

Het valt me wel eens op dat ik gedurende de dag flinke uitschieters heb ik mijn stroomverbruik.
Vaak kan ik dit wel verklaren.

Tussen 17.00 - 18.00 elektrisch koken
En vaak is het wel verklaarbaar

Maar nu zie ik b.v. op het verbruk van gisteren tussen 21.30 - 21.45 uur een uitschieter.
Ik weet niet of dit een "hooge" uitschieter is of een normaal stroomverbruik in een huishouden.

De kinderen waren niet thuis.
We lagen op de bank Netflix te kijken

Kan zo niet bedenken wat dit kan zijn en hoe zou je hier achter kunnen komen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPD0RvKeVU8QPFuQUA2K60oSo0Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cIGFiawBBCsdr6BI9QR9pqaL.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:29
Kan van alles zijn. Vaatwasser, wasmachine, droger, warmtepomp/boiler etc.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Diepvries, koelkast...

Slimme stekker kopen, dan kun je individuele apparaten meten.

[ Voor 59% gewijzigd door guido66 op 02-08-2020 11:16 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-01 13:19
Wat is de bron van deze data? Is dit de data van je slimme meter? Heb je ook data van je omvormer, en zit daar misschien een dip in levering (de zon gaat rond die tijd ook onder), die een piek in verbruik doet verergeren?

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:38
Nieknikey schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:17:
Wat is de bron van deze data? Is dit de data van je slimme meter? Heb je ook data van je omvormer, en zit daar misschien een dip in levering (de zon gaat rond die tijd ook onder), die een piek in verbruik doet verergeren?
Komt van de site umeter.nl waar ik me heb bij aangemeld.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:31
Een verbruik van 5,4kwh op een dag is prima, niks bijzonders aan.

Het kan net zijn dat je diepvries aanslaat en de temperatuur dus in een paar minuten verlaagt... Dat zorgt voor een piek moment, daarna is de vriezer weer goed koud en slaat die uren niet aan.

Overal een slimme meter tussen plaatsen is de oplossing, maar dat is naar mijn mening met dit verbruik zonde van je geld

[ Voor 71% gewijzigd door President op 02-08-2020 11:22 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat is dit voor data? Op de linkeras is de eenheid 'CO2' (is dat in kilo's? Er ontbreekt een eenheid). Op de rechteras is de eenheid 'besteeclt', geen idee wat dat is. En de blauwe en groene balken zijn volgens de legenda daltarief midden op de dag. Komt allemaal nogal raar over.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:29
Goed punt van Nieknikey. Heb je ook de productie gegevens van de omvormer?

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:07
Gizz schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:20:
Wat is dit voor data? Op de linkeras is de eenheid 'CO2' (is dat in kilo's? Er ontbreekt een eenheid). Op de rechteras is de eenheid 'besteeclt', geen idee wat dat is. En de blauwe en groene balken zijn volgens de legenda daltarief midden op de dag. Komt allemaal nogal raar over.
Besteeclt zal besteedt zijn.
Gezien het gisteren zaterdag en dus weekend, is daltarief normaal.

Ik zie af en toe wel vaker een omrekening van kWh naar kilo's CO2 bespaard. (Bijvoorbeeld bij solaredge).

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-01 13:19
bruce the boss schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:19:
[...]

Komt van de site umeter.nl waar ik me heb bij aangemeld.
En die site kan jouw verbruik aflezen door een hypergalactisch-intercontinentale-cloud thermometer?

Nogmaals: waar komt de data die je presenteert vandaan? Wordt die uitgelezen uit je slimme meter? Wordt de opbrengst van je zonnepanelen die je in huis verbruikt (en dus niet in de meter wordt geregistreerd) hierin meegenomen?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nieknikey schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:27:
[...]

En die site kan jouw verbruik aflezen door een hypergalactisch-intercontinentale-cloud thermometer?

Nogmaals: waar komt de data die je presenteert vandaan? Wordt die uitgelezen uit je slimme meter? Wordt de opbrengst van je zonnepanelen die je in huis verbruikt (en dus niet in de meter wordt geregistreerd) hierin meegenomen?
Slimme meter... 1 stapje op de site klikken en daar staat het:
Je maakt een account aan op de website van UMeter.nl of je downloadt de app van UMeter. Daarbij geef je UMeter toestemming om één keer per nacht de gegevens van je slimme meter uit te lezen. Vervolgens kun jij jouw gegevens via een app op je telefoon en via een persoonlijke pagina op de website bekijken. Je hoeft geen apparaatje bij je slimme meter te installeren.
@bruce the boss Maar er staat CO2, niet verbruik in W, kan je die eens posten?

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 29-01 10:40
Douche je savonds en leest de slimme meter ook je gasverbruik uit?

Dan zou dat het kunnen zijn.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:17
Gewoon je diepvries, koelkast of boiler die even aanslaat. Niets vreemds. Die piek is ook maar een kwartier.
Pagina: 1