MacBook opstarten via de woning app mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniFManS
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07-2021
Hallo allemaal,

Ik vroeg af of het mogelijk is een MacBook Pro 16 inch te laten opstarten van uit de woning app of Siri?
Heb zins kort een vaste werkplaats gemaakt voor de MacBook Pro met een groot scherm, afzonderlijke muis en keyboard. Nu de MacBook Pro staat naast het scherm in gesloten toestand in een twelve south steun. Om de mac op te starten dien ik het lit te openen en fysiek op de on knop te duwen voor hem op te starten. Kan je dit omzeilen op één of andere manier in het apple ecosysteem?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heet zoiets niet Wake-on-LAN?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik denk dat Apple in het Apple ecosysteem vooral bedacht heeft dat laptops primair portable zijn en dat je ze kan openen om de power button te gebruiken. Desktopsystemen zoals een Mac Mini zijn hier eerder voor bedoeld, maar ik kan me zo voorstellen dat je die niet extra gaat kopen als je al een laptop hebt staan die je hiervoor kan gebruiken ;-)

Dat gezegd hebbende, je zou kunnen kijken naar de standby functie van de laptop. Dan kan je eenvoudig met een keypress of muisklik de laptop weer inschakelen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een MacBook uitzetten? Lekker op slaap zetten of laten gaan, in 1 seconde weer terug aan je werk. Werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

SniFManS schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:43:
Heb zins kort een vaste werkplaats gemaakt voor de MacBook Pro met een groot scherm, afzonderlijke muis en keyboard.

Nu de MacBook Pro staat naast het scherm in gesloten toestand in een twelve south steun.

Om de mac op te starten dien ik het lit te openen en fysiek op de on knop te duwen voor hem op te starten.
Als je Mac in sluimerstand staat en met Bluetooth verbonden is met bijvoorbeeld een Magic Trackpad 2 en Magic Keyboard, dan hoef je de Macbook niet opnieuw aan te zetten.

Tip: Schakel interactieve hoeken in met sluimerstand (bijvoorbeeld links in de bovenhoek, dan gaat je Macbook direct in sluimerstand als je daar je muis cursor plaatst en kan je gewoon de Monitor/Tv uitzetten)

Als je vervolgens weer gebruik wilt maken van de Macbook, klik je gewoon op je muis/trackpad/toetsenbord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWtvRwPDhsdudFjPRv70E-wSzak=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H2pKZ7Ou0IKwiET4YVXbzURv.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 02-08-2020 11:07 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
@Greatsword Daarmee zet je alleen het scherm uit, niet de laptop zelf. Beetje verspilling van de energie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

spone schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:45:
@Greatsword Daarmee zet je alleen het scherm uit, niet de laptop zelf. Beetje verspilling van de energie ;)
Licht aan de gebruiksdoeleinde maar er zijn natuurlijk nog meer mogelijkheden.
https://support.apple.com/nl-nl/HT202824

@SniFManS Kan bijvoorbeeld ook een schema instellen wanneer de Mac automatisch opstart, afsluit en in sluimerstand gaat.

https://support.apple.com...mchlp2266/10.15/mac/10.15

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mW8jZR-6o0AwtPDDJzawhKLq2Ec=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bI6dp9vaJghLEgwhXiGJoTXZ.png?f=user_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Eerst maar eens kijken of en waar de TS mee terug komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniFManS
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07-2021
Bedankt voor jullie snelle tips. Ik ga het zeker uitproberen en me er verder in verdiepen.

Ik gebruik de Logitech MX keys en de MX 3 muis, deze zijn geconverteerd via Bluetooth. Ik zet ze manueel wel uit als ik ze niet gebruik om de batterijen te besparen.
Pagina: 1