Toon posts:

Dell U2713HM op Thinkpad E580 wil niet op 1440p

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell U2713HM monitor met een 2560x1440 resolutie met een HDMI-kabel aangesloten op mijn Thinkpad E580 uit 2018. In de windows 10 display settings kan ik voor de Dell monitor geen resolutie hoger dan 1080p kiezen, hogere resoluties toont windows niet. Graag jullie input over waar dit aan kan liggen.

Thinkpad E580 met Intel i5, Intel 620 UHD graphics, 24GB geheugen, windows 10,
Thinkpad heeft HDMI en USB-C aansluiting, Dell monitor heeft DVI, HDMI en Displayport aansluiting.
HDMI kabel is standaard HDMI 'high speed' kabel van Nevis, SC19977, 1,5m

Drivers voor Thinkpad, Intel, Windows en Dell heb ik geupdate. Gekeken of schermconfiguraties naast 'extended' wel de mogelijkheid van 1440p bieden.

Wat ik nog niet geprobeerd heb is een USB-C naar Displayport adapter, maar het liefst wil ik dan de USB-C gesplit hebben zodat ik de laptop tegelijkertijd met de monitor op de voeding kan aansluiten.

graag jullie input!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:37
Je moet idd extended scherm selecteren. Clonen in iedergeval niet. HDMI kabel zat niet in de doos bij de monitor? Anders even een andere proberen.

Displayport (over USB C) geeft wel een hogere verversing snelheid 60hz IPV 30 bij hdmi

Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Gebruik DisplayPort, al dan niet via een docking station.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 16:42

Lappieboy

voltijd nerd

Als je 2 verschillende resoluties gebruikt is de enige mogelijkheid extended.
Wil je toch de andere modus gebruiken moet je akkoord gaan met een lagere resolutie.
Oftewel wat @Epep al benoemde. ;)

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:13

Santford

FP PowerMod
Volgens de tech specs op de Dell product pagina:
Optimal Resolution:
2560 x 1440 at 60 Hz
Our VGA connector can only support up to 2048 x 1152 (Bandwidth Limitation). Our HDMI is 1.4 is compatible and can support up to 1920 x 1080
Het model ‘U2713H’ zonder de M op het eind lijkt wel op een hogere resolutie ingesteld te kunnen worden via HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties, het doel is om de native resolutie van de Dell te kunnen gebruiken in extended mode. Het checken van de andere modes was vooral om te zien of windows dan wel deze resolutie zou aanbieden.

De HDMI kabel zat niet bij de monitor, hiervoor gebruikte ik altijd een displayport-kabel met deze monitor, toen deze aan mijn desktop hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Santford schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:13:
Volgens de tech specs op de Dell product pagina:

[...]

Het model ‘U2713H’ zonder de M op het eind lijkt wel op een hogere resolutie ingesteld te kunnen worden via HDMI
Ah, dat maakt een hoop duidelijk, en dat zal inderdaad betekenen dat ik het via een displayport adapter/hub naar USB-C zal moeten doen. Dan hoef ik niet verder te stoeien met HDMI en drivers.

Dank allen, en dan kan er een slotje op.
Pagina: 1