Pc gaat aan maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John123321!
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-04-2024
Hallo mensen,

Ik heb niet veel verstand van pc’s. Gisteren wilde ik mijn pc opstarten maar helaas kreeg ik geen beeld, vervolgens de kast opengemaakt en daar zag ik dat alles wel draaide maar dat er ook een rood led lampje brand met boot_device_ led erop.

Het betreft een g75M cooler master, Asus z170 met een gtx 970 4gb

Ik heb al de RAM kaarten in andere slots geprobeerd, de video kabel naar HDMI veranderd, andere monitoren geprobeerd, het ronde batterijtje verwisselt en gereset maar helaas geen succes. Wellicht weet iemand hier hoe ik dit kan oplossen! Zou zeer worden gewaardeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:39
Begin maar eens met het posten van je specs.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Inderdaad graag de volledige lijst van onderdelen, dan weten we precies waar we over praten :)

Heb je onlangs iets aan de PC veranderd?
Heeft de PC wel met deze exacte samenstelling gewerkt?
Gezien de boot device LED brandt, heb je al eens alle schijven afgekoppeld en nogmaals geprobeerd?
Videokabel wel in de videokaart zitten en niet in de aansluitingen van het moederbord?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John123321!
nelizmastr schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 07:36:
Inderdaad graag de volledige lijst van onderdelen, dan weten we precies waar we over praten :)

Heb je onlangs iets aan de PC veranderd?
Heeft de PC wel met deze exacte samenstelling gewerkt?
Gezien de boot device LED brandt, heb je al eens alle schijven afgekoppeld en nogmaals geprobeerd?
Videokabel wel in de videokaart zitten en niet in de aansluitingen van het moederbord?
De pc is in elkaar gezet door een lokaal computerbedrijfje en met alle eerlijkheid durf ik niet te zeggen hoe ik kan kijken wat de overige onderdelen betreffen.

De pc heeft 4 jaar top gewerkt en opeens ging de monitor niet aan en ging dit lampje branden zonder veranderingen. Ik heb zelf geprobeerd alles los te koppelen behalve het moederbord maar helaas geen resultaat.

HDMI kabel via beide aansluitingen geprobeerd en de andere kabel in de grafische kaart maar helaas geen succes. Zou er nog iets zijn wat ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
John123321! schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:39:
[...]

De pc is in elkaar gezet door een lokaal computerbedrijfje en met alle eerlijkheid durf ik niet te zeggen hoe ik kan kijken wat de overige onderdelen betreffen.

De pc heeft 4 jaar top gewerkt en opeens ging de monitor niet aan en ging dit lampje branden zonder veranderingen. Ik heb zelf geprobeerd alles los te koppelen behalve het moederbord maar helaas geen resultaat.

HDMI kabel via beide aansluitingen geprobeerd en de andere kabel in de grafische kaart maar helaas geen succes. Zou er nog iets zijn wat ik over het hoofd heb gezien?
Dus je hebt ook een kabel van je moederbord naar de monitor aangesloten om te zien of je beeld krijgt? (voor de zekerheid die van de GTX 970 afkoppelen)

[ Voor 13% gewijzigd door Luxicon op 02-08-2020 12:43 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:42

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:29

br00ky

Moderator Harde Waren
John123321! schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:39:
[...]
Speccy downloaden. Enige dat je daar niet mee vangt is de voeding. Daarvoor moet je de boel openschroeven en kijken wat er op de voeding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op een PC die niet doorstart? O-)

@John123321! heb je de factuur nog ergens misschien? Of online bij de webwinkel als je inlogt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:29

br00ky

Moderator Harde Waren
MAX3400 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:12:
[...]

Op een PC die niet doorstart? O-)
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:31
Zijpaneel eraf halen en foto's posten van de onderdelen. Op elk onderdeel zit een sticker of staat geprint wat het merk en type is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John123321!
Bedankt voor alle reacties, na de hele dag alles hebben losgedraaid, stof weggehaald, foto's gemaakt en weer terug ingezet kwam ik een youtube filmpje tegen waarbij de randjes van de RAM grondig werden gegumd. Naar mijn verbazing heeft dit ook voor mij gewerkt, excuses dat de oplossing vrij simpel was!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@John123321! mooi dat het werkt; volg alsnog even ons advies op en draai vast zoveel mogelijk info over de PC uit voor als je ooit een andere vraag wil stellen :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John123321!
MAX3400 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:45:
@John123321! mooi dat het werkt; volg alsnog even ons advies op en draai vast zoveel mogelijk info over de PC uit voor als je ooit een andere vraag wil stellen :)
Ik heb speccy gedownload en ik weet nu precies wat erin zit. Helemaal top, nogmaals bedankt!
Pagina: 1