xerox 8400 uitbreiden met utp poort?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 20:14
Goededag, voor degene die het lezen.

Ik heb hier een printer, xerox 8400B, en deze heeft een utp connector maar is afgeplakt. Ik had het plakkertje eraf gehaald, en aangesloten maar helaas.

Ik ben helemaal gek met deze printer, dus wil hem niet verkopen of inruilen, maar gewoon graag op het netwerk aansluiten. Maar ik vermoed dat het wat hardware mist, misschien iemand die mij op weg kan helpen?

(Ik heb hem nu via een synology nas aangesloten, werkt prima op alle computers, maar niet via m;n android mobiel. En ook met android kunnen printen is de wens. Helaas heeft synology deze google print uitgefaseerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:15

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Gaat het lampje van de UTP poort branden of van de switch/router, als je hem aansluit?

[ Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 01-08-2020 22:06 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
Nope, lampje op de utp poort gaat niet branden helaas. Dus ik vermoed dat er iets hardware matigs moet gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzBedmanzzz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 06:18
Voor netwerkmogelijkheden is blijkbaar een upgradekit naar model 8400N nodig volgens de manual (pagina 21). Pagina 13 van de upgrade instructies laat een soort smartcard zien die vervangen wordt voor een upgrade naar 8400N?

Zou het zo'n SIM achtig kaartje zijn zoals op deze Amazon link?

[ Voor 19% gewijzigd door zzzBedmanzzz op 01-08-2020 23:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je hebt inderdaad een 097S03176 nodig, dat is een firmware unlock voor ethernet. Wordt soms ook als smartcard 156-8834-01 verkocht, staan voor een tientje op eBay.

[ Voor 10% gewijzigd door johnkeates op 02-08-2020 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamma_ed
Ohw wauw voor de info!

Heb nu een simcard erin zitten met exact hetzelfde nummer, alleen hoe weet je dan welke configuratie op zo'n kaartje zit als al die nummers die erop staan hetzelfde is. Dit als ik er eentje van ebay koop want zie dat bij elkaar toch ff snel 40 dollar bedraagt.

Wat mij verbaasd, als je de printer verbindt met USB, dan krijg ik via de computer de feedback dat het een phaser 8400B is.

Maar als de printer opstart, dan print hij zo'n info blad uit, en dit info blad vertelt mij dat het een 8400N is.
ook als de printer opstart met een UTP connector aan het netwerk, zie ik dat de poort led groen oplicht, eenmaal opgestart gaat het groene ledlampje mooi uit.

Die simcard, is dat een telefoon verbinding kaartje, of is het dat er alleen een configuratie opstaat ?

[ Voor 65% gewijzigd door Gamma_ed op 02-08-2020 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzBedmanzzz
De simkaart is een manier om makkelijk een chip in de machine te vervangen. In dit geval bevat deze chip deels read-only waardes waarin de toegestane opties van de printer staan maar ook blijkbaar een beschrijfbare regio waarin instellingen worden opgeslagen zodat deze makkelijk tussen printers kunnen worden overgezet.
The Configuration Card is a thumbnail-sized device that plugs into the side of the Electronics Module. This device stores printer information and interacts with the printer's NVRAM chip. The Configuration Card supports the transfer of printer model and network configuration information from a failed printer to a replacement printer. When replacing the electronics module, you must transfer the Configuration Card to the replacement electronics module.

Information stored on the Configuration Card includes the feature value, ethernet address, and personality parameters. The card reads a combination of feature values and the printer hardware capabilities; this will determine the printer model configuration.You can migrate the Configuration Card from one printer to another to transfer the printer configuration. Feature value and ethernet address are configured at the factory, and are “read only”. The feature value is fixed in the Configuration Card and does not change. Ethernet address is stored only on the Configuration Card and cannot be rewritten. The Ethernet address is not written to the NVRAM chip. Personality parameters are a subset of network configuration parameters, which are populated to the Configuration Card when the customer configures the printer. The personality parameters are copied (“shadowed”), from the main board's NVRAM chip to the Configuration Card during the normal operation of the printer. When the configuration card is inserted into a new printer, the personality parameters on the Configuration Card are written into the NVRAM chip of the new printer. When a printer is powered on, if it contains the Configuration Card of another printer, the personality parameters copy automatically to the NVRAM chip. When removing the Configuration Card for the Phaser 8400, the printer reboots as a B (non-networking) configuration.
NB: Ik ben geen Xerox expert, ik haal al mijn info uit de manual + standaard trial & error.

Aangezien je printer denkt dat ie een 8400N is neem ik aan dat het alleen nog een kwestie van de juiste instellingen en drivers is.

Pagina 354 heeft een menu map die een hele boom aan Netwerk opties laat zien.

Pagina 201 van de manual helpt stapsgewijs met debuggen van de netwerkproblemen.

Vooral de AutoIP instelling ziet er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
Ik heb helaas geen crosslink kabel liggen, al heb ik wel geprobeerd met een aparte switch er tussen maar geen succes. En dan als ik in het het menu van de printer zelf ga zoeken, dan zie ik dat TCP/IP setup er niet tussen in staat, maar wel voor usb en paralel printerport.

Dus ik denk dat ik gewoon zo'n cim kaartje moet bemachtigen om het werkend te krijgen, dus ik ga maar eens speuren en zoeken. Zag indertijd op Ebay staan, maar vind hun verzendkosten is wel extreem, eens navraag doen erover!

Tot zover reuze bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het is geen SIM kaart, maar een Smart Card. SIM kaarten zijn ook smart cards, en de form factor is dan wel weer wat je als klassieke simkaart gewend bent ;-)

Wat met de printer gebeurt is dat het dezelfde hardware (en firmware) is tussen de N en de B maar dat de smartcard een key bevat die features aan of uit zet.

Het nummer op de kaart is voor welk type apparaat het is, maar het part number van Xerox is dus wat aan geeft welke keys er precies op staan.

Er zijn 8400 met en zonder duplexer, en die feature is weer los geïnstalleerd van de netwerkfunctie. Vandaar dat je er altijd al wel een kaart in hebt zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door johnkeates op 03-08-2020 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
Duplex functie is dat ook met alleen een smartcard wijziging? Of komt daar meer bij kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzBedmanzzz
De manual (pagina 335) en upgrade instructies (pagina 14) zeggen dat dat met een smartcardwijziging (onderdeel 650431500) en een 128 MB SDRAM upgrade (onderdeel 156483700) gaat. Hiermee wordt de printer een 8400DP (vanaf een 8400N). Ik kan niet garanderen dat hij direct vanaf 8400B een 8400DP kan worden zonder eerst de 8400N upgrade te doen.

Deze configuratiekaart lijkt zeldzamer te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
Degene die het kaartje verkope, die zien alleen het nummer aan de buitenkant op het kaartje staan. Het is dus de vraag of ze begrijpen dat er verschillende keys in kunnen zitten, en welke type dat het dan is. Deze zekerheid willen ze niet geven, alles geschiedt dus op koper risico. Dus dan weet ik nog niet of er netwerk ondersteuning in zit.

Zie ik dat goed dat dit het partummer is wat ik zoek? Pagina 335

Configuration Card-N 650431400 (8400)

[ Voor 14% gewijzigd door Gamma_ed op 03-08-2020 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzBedmanzzz
Gamma_ed schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:41:
Zie ik dat goed dat dit het partummer is wat ik zoek? Pagina 335

Configuration Card-N 650431400 (8400)
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
Ok, ik had ff navraag gedaan bij een nederlands bedrijf maar dat configuratie kaartje vragen ze 499 euro voor. Dat is dus geen optie, want voor dat geld kun je hele mooie andere printers voor kopen, die ze me ook gelijk aanboden zoals de 6515dni voor 305.

Inmiddels wat op ebay gevonden, met verzendingen komt het op 30 euro. Nou als ik het binnen heb, dan laat ik wel weer wat van me horen. Erg benieuwd hoe het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
Configuration Card-N 650431400 gekocht op Ebay, instructie pagina 13 opgevolgd, maar helaas het werkt niet.

Hij komt met Hardware failure melding, configuration Card not valid (12.3)

Pagina 73 geeft deze melding

12.xx Flutter only Soft Configuration card test failure.
1. Check card orientation.
2. Reseat then replace the
configuration card.
NOTE Printer will work as a base model
(without networking) without the
configuration card (8400 only).

AL geprobeerd maar helaas geeft geen oplossing.

Jammer, iemand misschien een oplossing?

[ Voor 41% gewijzigd door Gamma_ed op 09-08-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:04
Als het doel is om met je telefoon te printen: heb je Mopia Print al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
hcQd schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:38:
Als het doel is om met je telefoon te printen: heb je Mopia Print al geprobeerd?
Eigenlijk is het de bedoeling dat het een netwerk printer moet gaan worden, volgens de beschrijving moet je dan een configuratie kaartje erin steken, en whola netwerk is dan geactiveerd. Maar helaas wil het bij mij niet werken. Voorheen had ik hem geïnstalleerd via een NAS station die van een usb printer een netwerk printer maakt. Maar kom tot de ontdekking dat hij dan pdf niet wil printen. En synology NAS kon je voorheen gewoon met een android toestel printen, maar dat hebben ze nu uitgefaseerd, en alleen apple mobiel kan dat dus nog wel.
Pagina: 1