Astrid de schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:08:
[...]
op de laptop gebruik ik numbers en pages en op de telefoon excel en word. Kan dat dan ook op de NAS gecombineerd worden? Nu is dat ook al lastig omdat ik iedere keer een excel bestand moet maken op de MacBook. als ik de nas als basisstation gebruik is dat wellicht makkelijker? begrijp ik dat goed?
Als je ook een iPhone hebt dan kun je via iCloud en 'Files' gewoon waar ook ter wereld bij je bestanden, daar heb je geen NAS voor nodig.
Foto's op je telefoon en je Mac kun je gewoon naar elkaar synchroniseren zonder tussenkomst van een NAS.
Als je telefoon geen iPhone is dan denk ik dat je het budget van 500 euro beter kunt besteden aan een iPhone SE en dan heb je precies wat je wilt.
Als je graag een backup wilt maken van je MacBook, dan wil ik twee dingen aanraden:
1. Koop een externe USB SSD (geen harde schijf) die minimaal even groot is als de opslag capaciteit van je laptop en gebruik TimeMachine voor backups (standaard op Macs aanwezig).
2. Overweeg om een cloud-backup dienst te nemen zoals Backblaze (zelf goede ervaring mee). Is je data ook veilig bij brand/diefstal.
Ik zie zelf niet helemaal waarom een NAS voor jou een goede toepassing is. Vanaf een NAS werken is prima, maar dan moet je ook weer een backup maken van die NAS, dus dat moet je ook regelen.
[
Voor 5% gewijzigd door
Q op 01-08-2020 21:27
]