Ps4 is zeer traag en crasht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scollvis
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-01-2021
Mijn vraag
Hallo, mijn ps4 kreeg kuren en ik kreeg dit niet opgelost. Tijdens het gamen zag ik bijvoorbeeld mijn wapens niet of alle details in-game verdwenen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6XRjN0s-4l7G5YihC50lTFU26Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5NsDkNpMyphQ3GhxIizBvpGp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Afdc5GhLAdgeWs98ERAE0XpX8Ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZRQReQ8f2nijtxsk69sRapI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWjh4BrngztiL83HJIBng84plac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pyufsydKutXA6d6UWyUqqFk.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens meerdere vastlopers en bij het afsluiten bleef mijn ps4 gewoon aan. Om het probleem te verhelpen heb ik meerdere opties in de veilige modus uitgevoerd. Dir werkte niet en ik heb gekozen voor optie 7 en heb mijn ps4 geinitialiseerd en de software er middels een USB weer opgezet. Bij het opstarten was ik hoopvol. Maar al snel bleek mijn ps4 super traag en bij het downloaden van games bleef mij ps4 vastlopen en ik kreeg af en toe een zwart scherm terwijl mijn ps4 nog aanstaat.

Heeft iemand een andere oplossing die ik zelf uit kam voeren? Is het vervangen van de harde schijf misschien een oplossing?
Ik hoor het graag als iemand ideeën heeft.

Beste antwoord (via Scollvis op 01-08-2020 21:38)

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Scollvis schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:29:
Dankje voor je reactie! Ik denk inderdaad dat dat de volgende stap dan maar moet zijn. Jij weet niet toevallig waar het aan zou kunnen liggen? Als mijn harde schijf beschadigd is zou ik dit zelf kunnen doen en anders wordt het maar laten doen.

Gr. Bas
Dat is inderdaad nog een optie, om er een andere hdd in te zetten, zeker proberen voordat je laat repareren, 500gb hdd's zijn spotgoedkoop volgens mij (niet zeker lang niet meer naar gekeken) je hoeft alleen te letten op dat het een 2,5inch HDD is (of SSD kan zelfs ook nog) Edit: Oh ja, weet niet of het veel uit maakt, maar volgens mij is het geadviseerd een 5400RPM schijf te nemen, schijnt dat de 7200RPM schijven te warm kunnen worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Kalder op 01-08-2020 21:43 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
Probeer dit is: YouTube: How To Easily Clean The Inside Of Your PS4
Misschien is je fan verstopt (of kapot?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scollvis
Dankje voor je reactie! Ik heb me ps4 slim nu 2.5 jaar. Had inderdaad al naar vuil en werking gekeken. Dit werkte en was/is schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scollvis
Ik heb nogmaals optie 7 gedaan ( initaliseren en systeem software) mijn PlayStation laad al vanaf het moment dat ik bij de instellingen kom heel traag door en vervolgens loopt hij vast...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Scollvis schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:15:
Ik heb nogmaals optie 7 gedaan ( initaliseren en systeem software) mijn PlayStation laad al vanaf het moment dat ik bij de instellingen kom heel traag door en vervolgens loopt hij vast...
Het lijkt mij erop dat je een gevalletje defect hebt, ik zou hem proberen te laten repareren, dat kan bij Sony voor een behoorlijke prijs, dus ik denk dat het goedkoper is als je iemand op internet opzoekt die hem misschien kan repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scollvis
Dankje voor je reactie! Ik denk inderdaad dat dat de volgende stap dan maar moet zijn. Jij weet niet toevallig waar het aan zou kunnen liggen? Als mijn harde schijf beschadigd is zou ik dit zelf kunnen doen en anders wordt het maar laten doen.

Gr. Bas

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Scollvis schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:29:

Gr. Bas
Dat is inderdaad nog een optie, om er een andere hdd in te zetten, zeker proberen voordat je laat repareren, 500gb hdd's zijn spotgoedkoop volgens mij (niet zeker lang niet meer naar gekeken) je hoeft alleen te letten op dat het een 2,5inch HDD is (of SSD kan zelfs ook nog) Edit: Oh ja, weet niet of het veel uit maakt, maar volgens mij is het geadviseerd een 5400RPM schijf te nemen, schijnt dat de 7200RPM schijven te warm kunnen worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Kalder op 01-08-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scollvis
Ik ga dat nog even proberen dan. Dankjewel voor je reacties!

Gr. Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:12
verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmos93
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-02-2021
hey Scollvis,

Weet je al wat de uiteindelijke oorzaak is van jou defecte ps4?
Ik heb hier ook al een tijdje last van en vroeg me af hoe ik dit kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:05
timmos93 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:27:
hey Scollvis,

Weet je al wat de uiteindelijke oorzaak is van jou defecte ps4?
Ik heb hier ook al een tijdje last van en vroeg me af hoe ik dit kan verhelpen.
@Scollvis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_Flyby
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-05-2021
Zelfde probleem hier.
Begin inmiddels zo gefukt te worden dat ik wil testen of een beker water het probleem op zal lossen....
Pagina: 1