Tplink Archer mesh systeem inrichten met wifi versterkers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-09 17:37
Mijn vraag
...
Hoe richt ik de tplink archer C7 in ? samen met tp link RE 200, 2 maal RE 220 en 3 x RE 190
Relevante software en hardware die ik gebruik
Heb de Thether app gedownload

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.Niets, ben totaal onbekend met inrichting en opzetten van dit project, help :'(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
Nadere info: Heb een ziggo arris modem met 500 mbit download en 40 mbit up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.Niets
Ziggo spul in bridge laten zetten, C7 als router inrichten, handleiding voor het overige spul volgen, klaar?

Neem toch aan dat je dit allemaal gekocht hebt op basis van onderzoek, requirements, hoe "mooi" het allemaal in te richten is en je eigen voorkeur voor merk & financien?

/edit: oh gaaf, range extenders. Dat spul wat je snelheid halveert per hop... O-)

@EucalyptaVIII wil je alsjeblieft uitleggen wat je wel al gedaan hebt? En gelezen? En uberhaupt al geprobeerd (of zit dat spul nog in de doos / plastic samen met de handleiding?)?

[ Voor 27% gewijzigd door MAX3400 op 01-08-2020 18:58 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
Bridge ? hoe gaat dat .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:04
dan zou ik starten met inderdaad de handleiding is te lezen ... zeker het gedeelte WPS knop (welke je nadien maar beter afzet inzake veiligheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De handleiding doornemen, lijkt mij ook stap 1. En wil je echt een router en 6 range extenders gaan gebruiken? Op basis van wat ben je tot die keuze gekomen? Qua opzet lijkt me dat niet erg geweldig.

Info over de bridge modus bij Ziggo is eenvoudig te vinden: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
Ben er erg onhandig in, zie vaak veel dingen over het hoofd en deze techniek ben ik totaal niet in thuis, met zware hoofdpijn dit te begrijpen gaat mij al vaak veel mis, dus gaat heel erg traag, moet er echt lange tijd over doen, wil ik iets snappen van dat het op maar 1 manier kan (ben bovendien ook nog aan 1 oog blind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:35

lier

MikroTik nerd

Waarom stel jij deze vraag?
Waarom heb je deze hardware?
Wat wil je ermee?
Waar ga je het voor gebruiken?
Wat verwacht je van GoT?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@EucalyptaVIII het is niet erg dat je druk bent of er niet bij bent of bepaalde dingen niet begrijpt etc. Maar zoals ik (mogelijk ietwat kort) in ieder geval probeer te achterhalen is waarom je bepaalde apparaten in huis hebt. Lagen die er nog? Heb je die bewust gekocht?

En dan, hoe is e.e.a. nu ingeplugd of hoe denk je alles in te pluggen? Wat was de aanleiding om alle apparaten te noemen en hoe dacht je zelf het in te gaan zetten? Het is niet onmogelijk toch om je eigen gedachten evne op papier te zetten zodat wij snappen wat je van plan was/bent?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
Heb iets uitgevonden, n.l. dat mijn Asus ax88u namelijk zich ook als een mesh router kan gedragen, dit is al gelukt, hij stuurt al 2 re 200's aan en een re 190, dus da's positief, allen dank voor de meedenkende info die ik heb mogen ontvangen, bij deze
Pagina: 1