Afwatering kozijn douglas schuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 06:03
Ik ben een schuurtje aan het bouwen met zweeds rabat delen. Nu heb ik een kozijn met een u profiel aan de buiten- en bovenkant. Dus, van voor naar achter gezien, eerst 2cm een breder deel, dan 3 cm een groef (ca 2,5 cm diep) en weer 2cm een breder deel, dus totale diepte van kozijn 7 cm.

Het mooiste is als de rabatdelen mooi in de groef vallen. Dan valt het voorste brede deel netjes daar over heen. Maar, hoe zit dat boven op het kozijn? Als daar de wand in de groef doorloopt zal regenwater in die groef komen en blijven staan? Is dat een probleem en als ja, kan ik dat voorkomen?

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Ja, dat is een probleem dat gaat gegarandeerd rotten. Afkitten is een optie of anders (epoxy) plamuren.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-06 21:08

MLLL

Palm Treo 650

Zijn aluminium profielen voor te krijgen ook in kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-06 15:30
Niet in de groef laten valen maar buitenkant gelijk en tpv de bovendorpel afwerken met dit.
https://www.praxis.nl/bad...4QCcIQtrtac4aAjBPEALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 06:03
OK, lekdorpel toepassen dus, of plamuur. Ga ik mee verder. Topic kan wat mij betreft gesloten worden.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-06 15:30
Een aansluiting tussen een hardhoutenkozijn en een zachthouten douglas moet je niet plamuren of kitten, dit klapt er zeker uit.
Monteer/ lijm een spouwlat in de kalksponning van je kozijn, zet deze dik in de verf en monteer daar je douglas op, hou 10 mm vrij tussen de kopse kant van de douglas en de zijkant van het kozijn voor werking, droging kopse kant hout na een natte periode en onderhoud aan je kozijn.
Pagina: 1