Druk blijft oplopen C.V.

Pagina: 1
Acties:

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-01 13:02
Ik heb al een paar maanden het probleem dat de druk in mijn c.v systeem oploopt.
Ik dacht dat het probleem op te lossen was door het expansivat te vervangen, dit heb ik dus ook gedaan.
Na het vervangen van het expansievat het systeem weer op 2 bar gezet.
Echter blijft het systeem (op een moment) oplopen, totdat het overdruk ventiel afgaat (3.5 bar?)
Ik heb al een aantal keer de rode knop(overdruk verntiel?) gedraaid om het systeem weer op 2 bar te zetten.
Nu denk ik dus dat er een probleem is met mijn ketel, ik heb een Remeha Quinta 28c.

Ik heb "gewoon" warm water en verwarming (als het buiten geen 35 graden is).

Wat is er dan mis met de ketel?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heeft dat ding wel een overdrukventiel? Volgens mij niet en met de rode knop "misbruik" je toch alleen de aftapmogelijkheid? Of heb je meerdere rode knoppen?

Zijdelings en flauw: ik neem aan dat je ook al een installateur over de vloer hebt gehad hiervoor?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:49
2 bar 'koud' en dan warm naar 3,5 bar...... lijkt toch of er geen expansievat is. Wie heeft het vat vervangen, en is dat goed gegaan?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Als je niet bijvult en er zit geen automatische vulcombinatie dan denk ik dat je wisselaar lek is.
Hoe oud is de ketel?
Ik neem aan dat je geen warmte vraagt met deze temperaturen maar kan de cv wel doorstromen? Door een radiator (geen thermostaatkranen) of via een by-pass?

Please state the nature of the technical emergency

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-08-2025
Het systeem is ergens lek tussen het verwarmingscircuit en het tapwater circuit.

Meest waarschijnlijk is de platenwisselaar of het hydrauliek.

Kan je bewijzen door de tapwater inlaatcombinatie van je ketel dicht te draaien (heb je dus ook geen warm water). Dan zou de druk niet meer moeten oplopen.

[ Voor 35% gewijzigd door WeetIkHetNou op 01-08-2020 18:11 ]

• blackhawk180
ik heb nu (ook) een installateur over de vloer gehad en die dacht ook dat de platenwisselaar zou kunnen zijn.
Gezien de leeftijd van de ketel gaan we voor vervanging.

Al even aan het kijken en ik zie deze:
Remeha Calenta Ace 40c HR Combi-Comfortsysteem

De huidige ketel is CW4 en wil iets meer water, vandaar de keus voor CW5...

Hier nog ideen over?

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:39
blackhawk180 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:10:
ik heb nu (ook) een installateur over de vloer gehad en die dacht ook dat de platenwisselaar zou kunnen zijn.

Hier nog ideen over?
Meer water is altijd leuk. Maar controleer voor de zekerheid eerst even je leidingwerk. Dat water moet er ook doorheen passen natuurlijk.

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Hier nog ideen over?
Wat voor douche / bad behoeften heb je?
En is het leidingwerk geschikt?
Remeha heeft ook de Avanta of de Tzerra cw5 en die zijn wel een goedkoper en kleiner. (als je Remeha wil)

Please state the nature of the technical emergency

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Hier nog ideen over?
CW5 geeft wat meer douche comfort, mits alles voldoet natuurlijk. Sluit gelijk een onderhoudscontract af, ga je profijt van hebben, ieder jaar controle, schoonmaken (wat rendement ten goede komt) en handig bij storingen. Bij mij werd bijvoorbeeld om de zo veel jaar expansievat vervangen, omdat die gewoon op is na zo veel jaar.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Roger_de_Poger
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Is het expansievat wel op de juiste druk gezet?

balansventilatie, zonneboiler, PV panelen, regenwaterhergebruik, inductie kookplaat, hotfill vaatwasser en wasmachine, Panasonic monoblock, HomeAssistant, alles LED-verlichting, A+++ witgoed, gasloos, PHEV en DIY 25kWh solarstorage

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 19:46

Deathchant

Don't intend. Do!

Mijn ketel (feroli) heeft dit in 2019 ook gehad en daar was ook het expansievat vervangen, maar dat hielp dus ook niet. Druk bleef hoger worden. Bij mijn ketel was het de plaatwisselaar, maar ook daar zijn ze nog 2x voor moeten terugkomen omdat ze die niet goed hadden gemonteerd (lekte tot 2x toe).

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• blackhawk180
De Remeha Calenta Ace 40c HR Combi-Comfortsysteem is ondertussen geplaatst.
Naast de ketel ook het rookgasafvoer vernieuwd.

Dus alles is nu nieuw en werkt als een zonnetje.
Pagina: 1