Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokuM_Limmen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-05 15:17
Wat ga je met je laptop doen?
Gamen

Wat is je budget?
Rond €4000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Acer predator helios 700 of de acer predator triton 900

Ik ben opzoek naar een nieuwe game laptop. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik wil graag een laptop waar je zonder enige moeite de zwaarste games op kan spelen. Ik kwam de 2 types hierboven tegen en dat leken mij aardige kanshebbers. Alleen kan ik in Nederland nog niks vinden over deze 2 types met een i9 processor terwijl ze op youtube uitgebreid zijn besproken in bijv. Amerika. Weet iemand hoe dit zit?

Ik heb een wensen lijstje. Mocht iemand een alternatief hebben met goede ervaringen hoor ik het graag...

Ik wil graag een laptop met het volgende:

17 inch
minimaal 32 gb ram geheugen
Nvidia GeForce RTX 2080 videokaart
minimaal 1 TB SSD harddisk
Liefst een 4k scherm met goede response tijd. ( Die van de triton 900 is eigenlijk te langzaam om te gamen)
Qwerty toetsenbord

Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt!

Patrick.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokuM_Limmen
Iemand toevallig ervaring met deze laptop?

MSI GS75 (10SGS-084NL)

Die zou qua specs ook in het rijtje kunnen namelijk?

Gr, Patrick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokuM_Limmen
Bedankt voor de tips. Ik heb wat te lezen.

Gr, Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Kijk ook eens naar Alienware. Voordeel: garantie aan huis terwijl je bij (veel) andere merken bij hardware problemen je laptop moet opsturen. Andere goede kanshebber volgens de diverse testen: Razer Blade. Tegenwoordig verkrijgbaar in Nederland (via Razer Europe of Amazon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Ynnoz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:29:
Kijk ook eens naar Alienware. Voordeel: garantie aan huis terwijl je bij (veel) andere merken bij hardware problemen je laptop moet opsturen. Andere goede kanshebber volgens de diverse testen: Razer Blade. Tegenwoordig verkrijgbaar in Nederland (via Razer Europe of Amazon).
Je kan bij Lenovo ook altijd je garantie voor paar tientjes upgraden naar on site garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokuM_Limmen
Bedankt voor de antwoorden. Maar zowel bij Lenovo als Alienware heb ik niet kunnen vinden wat ik wil . Ik ga nog wel even verder kijken. Bedankt voor het meedenken.

Gr, Patrick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokuM_Limmen
Ik heb besloten om mijn zoektocht tijdelijk op pauze te zetten. Ik ben er inmiddels achter dat de Acer Helios 700 i9 in September in Europa uitkomt en daar wil ik op wachten. Als ik weet wat de versie gaat kosten die ik wil hebben dan neem ik mijn besluit of ik voor de Acer ga of toch voor die van MSI. Mochten er nog mensen zijn met tips hou ik mij zeker aanbevolen.

Gr, Patrick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelDozer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-09 20:23
Vanwaar de keuze voor een laptop als je deze niet van plan bent veel mee te nemen?

Wellicht zijn een PC + laptop een betere keuze. Dan heb je het voordeel van een groter scherm, betere ergonomie qua toetsenbord en muis en krachtigere/goedkopere hardware op de PC maar toch ook het gemak van een laptop onderweg . Echter moet je dan wel rekening houden dat de laptop waarschijnlijk niet goed op 4K spellen kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokuM_Limmen
De reden dat het een laptop moet zijn en geen desktop is simpelweg omdat ik geen ruimte over heb om ee pc neer te zetten. De laptop pak ik op en zet hem in de kast en het is weer netjes. Als ik een pc zou kunnen nemen had ik dat waarschijnlijk ook wel gedaan. Dan kan je voor veel minder geld een beest van een pc bouwen met inderdaad een veel groter 4k scherm met snelle response tijd. Dat zou het veel simpeler maken. Vroeger bouwden ik altijd mijn eigen pc. Deze optie is er alleen nu niet dus vandaar mijn keus voor deze laptop.

Gr, patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokuM_Limmen
Ik blijf toch een beetje rondkijken en kwam ook het merk skikk tegen. Heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat mij dan specifiek om het model extreme 3.

Gr, Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Heb je de 2080 super review hier op Tweakers gelezen? Hier kwamen de legion 7 en de razer blade goed uit de test. Veelal was de 8core i7 sneller dan de i9 en de totale prestaties ook. Ondanks dat de legion “maar” 3000 € kostte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokuM_Limmen
Cinemaskoop schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:26:
Heb je de 2080 super review hier op Tweakers gelezen? Hier kwamen de legion 7 en de razer blade goed uit de test. Veelal was de 8core i7 sneller dan de i9 en de totale prestaties ook. Ondanks dat de legion “maar” 3000 € kostte
Bedankt voor de tip. Ik heb het artikel gelezen. Alleen is er inmiddels wel weer het een en ander verandert in computerland... De lancering van een nieuwe generatie videokaarten. Deze ontwikkeling wil ik even afwachten. Ik weet dat de wereld van computers elke dag verandert en dat je nooit het perfecte system krijgt, maar dit is wel een hele grote ontwikkeling. Ik wil even afwachten wat het met de prijs van de 2080 laptops gaat doen en hoe lang het gaat duren voor de eerste laptops op de markt komen met een 3080 videokaart. Ik ga nu mijn oude laptop upgrade en dan wacht ik dit rustig af. Deze laptop gaat hierna naar mijn vader dus dit is geen weggegooid geld. Ik he geen haast dat scheelt. Bedankt voor het meedenken.

Gr, Patrick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
MokuM_Limmen schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:24:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb het artikel gelezen. Alleen is er inmiddels wel weer het een en ander verandert in computerland... De lancering van een nieuwe generatie videokaarten. Deze ontwikkeling wil ik even afwachten. Ik weet dat de wereld van computers elke dag verandert en dat je nooit het perfecte system krijgt, maar dit is wel een hele grote ontwikkeling. Ik wil even afwachten wat het met de prijs van de 2080 laptops gaat doen en hoe lang het gaat duren voor de eerste laptops op de markt komen met een 3080 videokaart. Ik ga nu mijn oude laptop upgrade en dan wacht ik dit rustig af. Deze laptop gaat hierna naar mijn vader dus dit is geen weggegooid geld. Ik he geen haast dat scheelt. Bedankt voor het meedenken.

Gr, Patrick.
Dat zal nog wel een lange tijd duren. De super kaarten zijn pas net op de markt voor notebook. Nvidia presenteert altijd eerst de nieuwste kaarten voor desktop. En dan zit er altijd 5-6 maanden tussen voordat de nieuwe kaarten komen voor notebooks.

Denk dat dat dus maart ofzo zal worden of mss zelfs april omdat intel dan de processoren weee vernieuwt. Zo gaat het meestal.

Je zal dus nog een behoorlijke tijd moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokuM_Limmen
Ik weet dat dit alles nog even gaat duren, maar ben ook heel benieuwd wat voor gevolgen dit heeft voor de prijzen van de laptop die uitgerust is met 2080 kaart. De 3000 serie is qua prijs gunstiger op de markt gebracht omdat ze heel bang zijn dat veel mensen overstappen op een console om te gaan gamen. Dus ik volg alles gewoon een beetje rond de 3000 serie. Ook zeker omdat het een nieuw iets is en dus nog uitgebreid getest moet worden door mensen die niet van Nvidia zijn. Zoals ik al in een eerder berichtje zei..... Ik heb geen haast. Het is een hele hoop geld en dat kan je maar 1 keer uitgeven.

Gr, Patrick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokuM_Limmen
Pfff even het stof van dit topic afblazen  :)

Oké de kogel was door de kerk. Ik had een price alert aangemaakt voor de MSI GT76 TITAN DT 10SGS-028NL. Helemaal wat ik wilde zo leek.... De alert kwam dat hij onder mijn gewenste prijs was gekomen en ik had besloten ik ga eindelijk een nieuwe laptop kopen. Alleen.... kon ik de refresh rate van het scherm nergens vinden. Ik kwam op websites verschillende dingen tegen dus er zat maar 1 ding op.... de verkoper bellen (alternate) Ik kreeg een hele aardige jongen aan de telefoon en die was een beetje verbaasd dat het er niet bij stond. Hij ging het intern uitzoeken. Daar kwamen ze er niet uit  :? . Hij ging MSI bellen want hij wilde het nu ook weten... die konden het ook niet zo gauw vertellen  :?  8)7. Dus dat was heel lastig want ze hadden er maar 5.... Of wachten op een antwoord van MSI of op de gok bestellen... Ik heb dat laatste gedaan en gelukkig maar want ze waren zo weg. Die jongen van alternate kon zich bijna niet voorstellen dat deze laptop met een 60hz scherm geleverd zou worden aangezien het een nieuw type is. Dus wij gingen eigenlijk allebei uit van een 120 hz scherm (wat ik op internet ook ben tegengekomen) Wat blijkt nu het is dus toch een 60 hz scherm te zijn. Niet ideaal voor gamen dus.

Nu zit ik met de kwestie deze houden of weer terug sturen en wachten tot er iets beters komt (is er in mijn ogen op dit moment niet) Voor de games die ik nu speel voldoet hij zeker. De toekomst is afwachten. De optie is er ook nog om uiteindelijk met een losse monitor te gaan gamen met wel een snelle refresh rate. Want de laptop zelf kan het wel aan. Niet ideaal maar wel mogelijk.

Nu is mijn vraag.... Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Alvast bedankt voor de antwoorden. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Huidige notebooks zullen niet snel 120fps op 4K halen om eerlijk te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokuM_Limmen
Bedankt voor je antwoord. Het zou heel goed kunnen, maar iemand moet de eerste zijn met een 120hz scherm in een laptop en dit zou daar zeker een goede kanshebber voor. Vandaar dat die 120hz niet geheel
ongeloofwaardig klonk.

[ Voor 11% gewijzigd door MokuM_Limmen op 23-11-2020 09:20 . Reden: Tik vout! ]

Pagina: 1