• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:54
Hallo forumleden,

Ik maak mijn Galaxy S20 Ultra en Gear S3 Frontier smartwatch regelmatig schoon met alcohol en zelfs mijn hoesje maak ik er mee schoon. Dit in verband met de Corona. Ik doe de alcohol handdesinfecterend middel. Dit doe ik eerst op een schoon doekje en dat doe ik over het scherm ermee schoon te vegen en maak ik het af met een spray voor LCD met doekjes daarvoor een harde en zachte doekje.

Is dit goed voor mijn scherm? Kan het kloppen dat de virus op het scherm kan blijven zitten?

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 01-08-2020 15:11 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Van der Berg schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:09:

Is dit goed voor mijn scherm? Kan het kloppen dat de virus op het scherm kan blijven zitten?
Ben je ziek? Leen jij je telefoon vaak uit? Waarom zou er virus op zitten?

• Van der Berg
Ik hoorde dit van een collega van mij en ben het nadien gaan doen. Hij beweert dat de virus in de lucht kan zitten en op je handen kan zitten en daardoor het scherm kan aanraken. Ik doe het meer uit voorzorg. Kan dit kwaad voor het scherm?

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 01-08-2020 15:14 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:28
Beter kan je regelmatig je handen wassen en niet teveel aan je gezicht zitten met je handen, veel effectiever.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Van der Berg schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:13:
Ik hoorde dit van een collega van mij en ben het nadien gaan doen. Hij beweert dat de virus in de lucht kan zitten en op je handen kan zitten en daardoor het scherm kan aanraken. Ik doe het meer uit voorzorg
Als het al op je handen zit, dan ben je toch al in contact met het virus geweest? Dan maakt schoonmaken van het toestel weinig meer uit. Viraal materiaal is sowieso na enkele uren dood omdat het maar kort buiten het lichaam kan overleven (i.t.t. een bacterie).

• Van der Berg
Ik leen mijn smartphone bijna niet uit. Meestal als ik het ooit uitleen is het mijn vrouw, neef enzo vrienden.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Daar moet je heel erg mee oppassen..

https://www.cnet.com/how-...hout-damaging-the-screen/
If you touch your phone after touching a public door handle or grocery cart, you may immediately think to clean it with rubbing alcohol. Don't. Straight alcohol can strip the oleophobic and hydrophobic coatings that keep oil and water from damaging your display and other ports.
(..)
Samsung's website says you can use an alcohol-based solution (70%) and apply it to your phone with a microfiber cloth. These guidelines revise earlier suggestions to avoid disinfecting wipes.
(..)
Apple says it's OK to use Clorox Wipes and others with similar concentrations.
70% alcohol en een microfiberdoekje zou veilig moeten zijn. Een keukenpapiertje niet.
downtime schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:15:
[...]

Als het al op je handen zit, dan ben je toch al in contact met het virus geweest? Dan maakt schoonmaken van het toestel weinig meer uit. Viraal materiaal is sowieso na enkele uren dood omdat het maar kort buiten het lichaam kan overleven (i.t.t. een bacterie).
Een virus kan niet zomaar je lichaam binnendringen, dat kan alleen via je mond, neus, ogen, een wondje, etc. Als iemand in zijn hand niest en vervolgens een deur opent of aan een winkelwagentje zit, komen er heel wat virussen aan de handen van anderen. Handen wassen helpt daartegen, maar als je die virussen eerst op je scherm hebt gesmeerd, zitten ze daar ook. Als je dan 's avonds nog even op je smartphone kijkt en daarna in je ogen wrijft, levert dat een besmettingsrisico op.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:02
Ik zou eerder zelf eens stilstaan bij het feit of je niet doorslaat. Het klopt dat je je scherm kan schoonmaken met alcohol, (wat al dan niet goed ervoor is). Maar tot welk doel? Een hygiënisch leven? En zodra je dan wel ooit met een bacterie in aanraking komt slaat je lichaam op hol omdat het niet weet te reageren.

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:36
Enige reden dat ik m’n smartphone poets is dat ie mooi moet blinken 😂 maar dat doe ik dan zonder poetsmiddelen, gewoon een goede microvezeldoek en alle vettige vlekken zijn weg

Do more

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Van der Berg Koop een microvezeldoekje en een fles DEM water. op het scherm zou ik geen alcohol gebruiken, want er zit een beschermingslaag op.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
99ruud99 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:30:
Ik zou eerder zelf eens stilstaan bij het feit of je niet doorslaat. Het klopt dat je je scherm kan schoonmaken met alcohol, (wat al dan niet goed ervoor is). Maar tot welk doel? Een hygiënisch leven? En zodra je dan wel ooit met een bacterie in aanraking komt slaat je lichaam op hol omdat het niet weet te reageren.
Misschien behoort meneer wel tot een risicogroep :)

• Van der Berg
Nee ik ben voor de rest gezond. Maar ik deed dit meer uit voorzorg. Het is dus niet zo goed voor op mijn scherm?

[ Voor 25% gewijzigd door Van der Berg op 01-08-2020 16:32 ]

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11 11:06
Er zit wel een verschil tussen gewoon alcohol om schoon te maken en desinfecterende alcohol speciaal voor je handen.. Dus mocht je het graag met alcohol doen haal dan iets wat daarvoor bedoeld is.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Van der Berg schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:09:
Hallo forumleden,

Ik maak mijn Galaxy S20 Ultra en Gear S3 Frontier smartwatch regelmatig schoon met alcohol en zelfs mijn hoesje maak ik er mee schoon. Dit in verband met de Corona. Ik doe de alcohol handdesinfecterend middel. Dit doe ik eerst op een schoon doekje en dat doe ik over het scherm ermee schoon te vegen en maak ik het af met een spray voor LCD met doekjes daarvoor een harde en zachte doekje.

Ik zou lekker de keel af en toe smeren met wat alcohol en dat verder ver weg houden van het scherm van je smartphone.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Knip

[ Voor 96% gewijzigd door The Wizard op 02-08-2020 14:04 ]

u can fool all people some time and fool some people alltime

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:57
Ik maak mijn telefoon regelmatig schoon met een flesje 70%+ alcohol. Al jaren, ik merk geen negatief effect op de kwaliteit van het scherm.

• Idanue
  • Laatst online: 16:59
Drupje afwasmiddel er op en dan onder de kraan goed afspoelen. :)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
https://www.volkskrant.nl...loeg-nergens-op~b183cdef/

Buiten de schoonmaak om de vingers/vegen eraf te halen doe ik niet.
De brillendoekjes van de Action zijn geweldig, onetime use voor bril en scherm in één sessie

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik ken de onderzoeken dat MRSA-resistente bacterien in een groot deel van de Nederlandse ziekenhuizen zijn aangetroffen op telefoons van medewerkers. Schoonmaken is echt geen overbodige luxe.

Hier gebruik ik Glassex voor alle apparaten, van telefoon tot TV. Zolang het niet door de kieren naar binnen loopt vind ik het wel best.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door GlowMouse op 02-08-2020 14:03 ]

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
RemcoDelft schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:04:
Ik ken de onderzoeken dat MRSA-resistente bacterien in een groot deel van de Nederlandse ziekenhuizen zijn aangetroffen op telefoons van medewerkers. Schoonmaken is echt geen overbodige luxe.

Hier gebruik ik Glassex voor alle apparaten, van telefoon tot TV. Zolang het niet door de kieren naar binnen loopt vind ik het wel best.
En hoe verhoudt dat schoonmaken met glassex zich tot die bacteriën?
Pagina: 1