Mediamarkt geeft niet thuis na niet ontvangen bestelling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:37
Ik heb begin juli een bestelling geplaatst van een blu-ray set bij Mediamarkt voor de verjaardag van mijn vrouw. Deze zou de volgende dag geleverd worden, niet gebeurt dus ik heb gechat met de klantenservice waarbij ze aangaven even het weekend af te wachten.

Na het weekend ook niets ontvangen (de track en trace gaf inmiddels aan dat het bezorgd zou zijn, maar was niet het geval), dus ik heb nu gebeld met Mediamarkt. Ze gaven aan dat ze een onderzoek zouden instellen en ik binnen vijf werkdagen iets zou horen.

2,5 week later heb ik nog steeds niets gehoord, dus ik bel wederom met de klantenservice om te vragen wat de status is. Ditmaal gaf de dame aan de lijn aan dat er helemaal geen onderzoek is gestart; er was zelfs geen ticket aangemaakt. Ik heb daarom gevraagd of ze dit nu konden doen en mij per mail konden bevestigen dat het onderzoek gestart is. De dame zou direct na het gesprek een mail sturen, maar helaas heb ik niets gekregen (uiteraard ook mijn spam bekeken).

Ik heb ze zojuist weer redelijk pissig opgebeld en ja hoor: geen onderzoek gestart en ook geen ticket in het systeem.

Simpele vraag, wat nu? De vestigingen staan los van de webshop, dus daar kan ik niet terecht, ik heb (helaas) niet met creditcard betaald en ik ben nu ruim €100,- kwijt. Het product hoef ik ook niet meer, aangezien ik het ergens anders heb gekocht inmiddels. Sociale media heb ik niet, dus ik kan hen niet via die kanalen benaderen. Ik heb ook een klacht ingediend afgelopen maandag, maar daar heb ik ook niets op gehoord.

Iemand tips?

Beste antwoord (via Orangelights23 op 01-08-2020 14:51)

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:56

robertwebbe

Robert Webbe

Als het nu nog steeds niet tot resultaat leidt, stuur dan een aangetekende brief met een ingebreke stelling. Ontbindt hierin ook direct de koopovereenkomst gezien je geen vertrouwen meer in ze hebt en geef ze een termijn van 10 dagen waarin ze kunnen reageren of het geld aan je terug storten. Over het algemeen gaan dit soort brieven naar de juridische afdeling en daardoor wordt er vanuit die hoek wat meer druk gezet op de collega's om het nu snel op te gaan lossen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:25
Je kan alsnog gewoon de vestiging inlopen. Ze zijn 1 grote keten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

En gesprekken opnemen. Dan heb je een stok om mee te slaan. 2x geen ticket is echt belachelijke service natuurlijk.

Niet ophangen tot je een email bevestiging hebt ontvangen is ook een optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:18
Vragen of ze het ticket aanmaken/mailen terwijl je aan de telefoon zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Terughalen via je creditcard maatschappij. Ergens anders nogmaals bestellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Jivebunny op 01-08-2020 13:41 ]

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:55

edeboeck

mie noow noooothing ...

Jivebunny schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:23:
Terughalen via je creditcard maatschappij. Ergens anders nogmaals bestellen?
Dit is nochtans duidelijk gesteld in de OP:
De vestigingen staan los van de webshop, dus daar kan ik niet terecht, ik heb (helaas) niet met creditcard betaald en ik ben nu ruim €100,- kwijt. Het product hoef ik ook niet meer, aangezien ik het ergens anders heb gekocht inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Poging 2: MediaMarkt is lid van de thuiswinkel waarborg. Via hun geschillencommissie? https://www.thuiswinkel.o...ndienen/klachtenformulier

PS ik zeg dit voornamelijk omdat ze nu al tot twee keer toe gewoon geen ticket registreren en de ts dus gewoon niet normaal behandelen

[ Voor 104% gewijzigd door Jivebunny op 01-08-2020 13:54 ]

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:21
Wat de verkoper hier doet is niet erg netjes.

Maar, als je niet met creditcard hebt betaald, waarom heb je dan niet voor achteraf betalen gekozen?

Als het kan, doe ik dat altijd, dan is het meer in het belang van de verkoper om daadwerkelijk tijdig te leveren. Geen levering is tenslotte geen betaling. Als je toch al betaald hebt, krijg ik het gevoel dat ze minder hard hun best doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:25
Ik moet heel eerlijk zeggen,bij zo'n groot bedrijf als mm zou ik ook gewoon met Ideal betalen. Zulke problemen verwacht je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:49

DataGhost

iPL dev

Sowieso je gesprekken opnemen of op de een of andere manier een bewijs-trail opbouwen. Daarnaast zou ik altijd om een ticketnummer of referentienummer oid vragen, dan moeten ze wel een ticket maken en kunnen ze het ook terugvinden als het bijv. wel aangemaakt is maar niet goed gekoppeld aan jouw bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
@99ruud99 Bedankt, ga ik even proberen. Was altijd in de veronderstelling dat winkels en webshop los van elkaar opereren.

@ruftman Normaal gesproken heb ik geen problemen met Mediamarkt, één keer wel en toen is het direct netjes opgelost. Maar voor mij wel een teken dat ik dit voortaan ga doen inderdaad.

Ik heb zojuist nog een keer gebeld en gevraagd of ze mij het ticketnummer kunnen doorsturen, samen met bevestiging dat het is opgepakt. Gesprek is nu ook opgenomen.

Wel goed nieuws, het onderzoek is gestart en binnen twee dagen hoor ik meer. Jammer dat ik uiteindelijk vier keer contact met hen moest opnemen. En nu natuurlijk hopen dat ze geld ook daadwerkelijk retourneren en zich niet schuilen achter het track and trace nummer.

Bedankt voor het meedenken, topic kan gesloten worden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +7 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:56

robertwebbe

Robert Webbe

Als het nu nog steeds niet tot resultaat leidt, stuur dan een aangetekende brief met een ingebreke stelling. Ontbindt hierin ook direct de koopovereenkomst gezien je geen vertrouwen meer in ze hebt en geef ze een termijn van 10 dagen waarin ze kunnen reageren of het geld aan je terug storten. Over het algemeen gaan dit soort brieven naar de juridische afdeling en daardoor wordt er vanuit die hoek wat meer druk gezet op de collega's om het nu snel op te gaan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:13
Niet bellen. Kun je geen ticket aanmaken op de site of ze een mail sturen? Zwart op wit communicatie werkt altijd beter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Orangelights23 Bellen heb je in dit geval niets aan. Je kunt beter contact leggen per e-mail, zodat je ook daadwerkelijk bewijs hebt van het geen besproken.
aangetekende brief ook per e-mail sturen
contactgegevens:

Identiteit van de onderneming:

Media Markt-Saturn Holding Nederland B.V.
Wilhelminakade 161
3072 AP Rotterdam
contact@media-saturn.com

Identiteit van de webshop onderneming:

MMS Online Nederland B.V.
Wilhelminakade 161
3072 AP Rotterdam

Contactgegevens:
E-Mail: contact@mediamarkt.nl
Tel.: 010 2076-500
KvK nummer: 24471203
BTW identificatienummer: NL 82 12 22 296 B01

@robertwebbe
De ingebrekestelling, is een schriftelijke aanmaning waarbij de wederpartij een redelijke termijn wordt gesteld om alsnog zijn verplichtingen na te komen.
In deze leverplicht. Die redelijke termijn wordt in de regel op veertien dagen vastgesteld. TS wil de koop ontbinden begrijp ik, want heeft het gekocht goed niet meer nodig. Door te bellen is al een termijn gesteld, en niet nagekomen, dus is verkoper in verzuim.
TS moet dus duidelijk maken dat het pakje niet is geleverd(ook al zegt TT van wel) TS hoeft geen onderzoek af te wachten, maar kan ontbinden door verzuim, en annuleren. (Bedenktijd gaat pas in op de dag van ontvangst) er is niet geleverd, dus geen bedenktijd. Verkoper mag zelf uitzoeken waar het pakket is gebleven, daar hoeft TS niet op de wachten.

[ Voor 41% gewijzigd door Hackus op 01-08-2020 22:13 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:18
Misschien willen ze via jou die paar imacs terug verdienen😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08
Ik had een tijd geleden ook problemen met de webshop aldaar... iPhone 11 besteld met aanbetaling á (circa) €400,-

Wat hielp; een openbaar bericht op Twitter.. maar goed het werkte wel...

@99ruud99 Zijn de vestigingen geen franchisenemers? Ik meen dat, buiten dat ze de lijstjes als afhaalpunt gebruiken, het verder los van elkaar staat. Ik kon mijn in de soep gelopen order in ieder geval niet bij een fysieke winkel afhalen uit de lokale voorraad..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:18
Thalaron schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:10:
Ik had een tijd geleden ook problemen met de webshop aldaar... iPhone 11 besteld met aanbetaling á (circa) €400,-

Wat hielp; een openbaar bericht op Twitter.. maar goed het werkte wel...

@99ruud99 Zijn de vestigingen geen franchisenemers? Ik meen dat, buiten dat ze de lijstjes als afhaalpunt gebruiken, het verder los van elkaar staat. Ik kon mijn in de soep gelopen order in ieder geval niet bij een fysieke winkel afhalen uit de lokale voorraad..
sommige(of alle) zijn wel een soort franchisers ja. Maar je kan/kon(is al weer een jaar of 10 geleden). gewoon een product uit Amsterdam zonder probleem inleveren in Almere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 08:27
loki504 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:13:
[...]

sommige(of alle) zijn wel een soort franchisers ja. Maar je kan/kon(is al weer een jaar of 10 geleden). gewoon een product uit Amsterdam zonder probleem inleveren in Almere.
Online opereert los van de winkels. Echter kunnen ze bij de klantenservice in de winkels vaak wel helpen bij fout gelopen online bestellingen (weet ik uit ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Hierbij een update: het onderzoek is afgerond en ik zou per mail een niet-ontvangstbevestiging krijgen. Deze krijg ik niet binnen op mijn mail (uiteraard check ik mijn spam ook).

Ik heb ze dit geprobeerd te melden via de telefoon, het klachtenformulier, de chat op hun website, Facebook (onder hun posts, maar deze worden steeds verwijderd) en de chat op Facebook, maar ze vertellen elke keer opnieuw dat ze mij een mail gaan sturen, óf dat ik contact kan opnemen via de chat op Facebook. Helaas werkt deze chat niet: elke keer als ik wat vraag, krijg ik de melding dat het druk is en na een paar uur krijg ik de vraag of ik nog een medewerker wil spreken. Hierop antwoord ik 'Ja' en ik krijg weer de melding dat het druk is, om vervolgens een paar uur later weer de vraag of ik iemand wil spreken... Etc. Oftewel een eindeloze loop waarin ik niemand te spreken krijg.

Inmiddels heb ik zo;n 15 contactpogingen gedaan, zonder resultaat. Ik heb zoals hierboven beschreven zojuist een aangetekende brief verstuurd. Jammer dat mij dit €8,80 extra kost, dus heb ik ook gevraagd in de brief om dit te vergoeden vanwege het uitblijven van enkele passende reacties.

Overigens valt op dat op Facebook heel veel reacties staan over de slechte communicatie vanuit MediaMarkt. Het lijkt mij verre van logisch dat zij nog steeds enorme problemen zouden ondervinden dankzij COVID-19, wat mij een paar keer is verteld aan de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:20
Ik denk dat het beste wat je nu kunt doen is nog wat meer geduld hebben, ook al heb je al zo lang gewacht, ze zijn duidelijk wel bereid je te vergoeden.
Daarna net als vele anderen ook een review achterlaten over deze slechte service van de Mediamarkt, je bent zeker niet de enige... https://tweakers.net/shopreview/6897/mediamarkt/shopreviews/

In vino veritas, in aqua sanitas

Pagina: 1