Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-11 18:48
Hou, mijn vraag is, ik heb een nieuwere bios, dus alles stond op fabrieksinstelling. Nu heb ik wel het geheugen VENGEANCE® RGB PRO 32GB (2 x 16GB) DDR4 DRAM 3600MHz C18 Memory Kit

op 1.35 v gezet en het geheugen op 3600 mhz gezet.
Maar ik vraag me af of ik de latency timings ook moet instellen.Volgens mij staan ze niet goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRxd5o2A1lzelDpgvfq0eTVa7s8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IcBBMZ17cnOmQtP5Eg3Zd4JD.jpg?f=user_large

https://www.corsair.com/u...M2D3600C18#tab-tech-specs

Hardware:
Asus ROG STRIX X570-F GAMING moederbord (bios 2407)
Samsung 970 EVO Plus 500GB M.2 NVMe
Samsung 970 EVO 1 ter M.2 NVMe
Samsung SSD sata 860 EVO 500 gig
Corsair iCUE H150i RGB PRO XT
Corsair DDR4 Vengeance RGB Pro 2x16GB 3600mhz
Ryzen 7 3700X
ASUS BluRay Writer
Power color rx 5700xt red devil GPU
Phanteks Enthoo Luxe kast
Seasonic Prime GX-750 PSU

Het geheugen heeft toch een XMP, is dat nergens in te laden.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:18
Je moet in de bios eerst naar Advanced (F7) gaan en vervolgens naar AI Tweaket tabje > AI Overclock Tuner en daar moet je het selecteren. volgens mij het het bij asus alleen anders (D.O.C.P) omdat ze eigenwijs zijn en simpel een standaard volgen teveel gevraagd is.
Stel daar je profiel in op de frequentie dat je tram zou moeten draaien en toepassen en rebooten en het zou goed moeten staan.

• Snake_Eye
computerjunky schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:51:
Je moet in de bios eerst naar Advanced (F7) gaan en vervolgens naar AI Tweaket tabje > AI Overclock Tuner en daar moet je het selecteren. volgens mij het het bij asus alleen anders (D.O.C.P) omdat ze eigenwijs zijn en simpel een standaard volgen teveel gevraagd is.
Stel daar je profiel in op de frequentie dat je tram zou moeten draaien en toepassen en rebooten en het zou goed moeten staan.
Ik zal eens kijken. Ik had al gezocht op D.O.C.P maar kon het niet vinden. Zal nog eens zoeken.

• sagaramarjit
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Let ook op de plaatsing in de geheugen slots. Zelf net tegen aangelopen dat ik het XMP profiel wel kon instellen maar daarna wilde de pc niet booten. Geheugen zaten in A1/B1 in plaats van A2/B2. Check moederbord manual.

• Snake_Eye
@sagaramarjit Bij mij zaten de dims al in de goede geheugenslots.
@computerjunky Bedankt ik heb het gevonden. De timings staan goed. Ze noemen het beestje niet meer naar de naam. Eerst stond er gewoon XMP en was goed zichtbaar en te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OC2Czw8qNX6HGnbtdGoX_4mHS6Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ezC3Lzf3gFPeWLSst7lhXYN0.jpg?f=user_large

Maar zag met de laatste bios update dat de voltage nu standaard wat hoger staat, vergeleken met de vorige. Ik weet niet of ik daar aan iets moet doen. Staat automatisch, zal ik deze op offset mode moeten zetten of zo?
Nu staat het ongeveer op 1.456v met oudere bios voorheen 1.392v'

Alhoewel ik wel dit heb gelezen
Please note that it is totally normal for your Ryzen to use voltages in a range of 0.200V - 1.500V -- this is the factory operating range of the CPU. It is also totally normal for the temperature to cycle through 10°C swings as boost comes on and off
https://i.reddit.com/r/Am..._3rd_gen_ryzen/?limit=500

[ Voor 75% gewijzigd door Snake_Eye op 01-08-2020 12:37 ]

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:18
Ryzen Voltages weet ik niet veel van ik heb nog niet met ryzen chips gespeeld. Ik weet dus ook niet of ram voltages en snelheid effect heeft op cpu votages.
Wat belangrijker is zijn je idle en load temps. dus test die even en dan weet je of er verder nog wat veranderd moet worden.
Een nieuw topic met de voltage vraag is dan makkelijker want dat trekt de juiste personen aan.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ryzen Dram calculator downloaden, instructie video bekijken (op YouTube terug te vinden) daar wordt perfect uitgelegd hoe en wat :)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar PMG.
Pagina: 1