sinds gisteren gebruik ik het programma SmartFTP om bestanden te uploaden. maar ik heb gemerkt dat mijn qbittorrent stopt met downloaden en uploaden zodra ik dit programma aanzet? ik heb wat gegoogled maar ben er niet wijzer van geworden. ik heb het idee dat het iets simpels is? kan iemand mij op weg helpen?
Welk OS?
Wat is aanzetten?
Wat gebeurt er als je SmartFTP "uit zet"?
Heb je poorten open staan voor qbittorrent?
Maak je gebruik van UPnP?
Welke router?
Wat is aanzetten?
Wat gebeurt er als je SmartFTP "uit zet"?
Heb je poorten open staan voor qbittorrent?
Maak je gebruik van UPnP?
Welke router?
Eerst het probleem, dan de oplossing
@sypie @lier Windows 10
Als ik smartftp aanzet dus het programma start. Kak de download en upload van qbittorrent helemaal in.
Ik ben echt een noob qua poorten en modems. Maar voor dat ik smartftp gebruikte was alles perfect. Ik heb een tele2 modem.
Als ik smartftp aanzet dus het programma start. Kak de download en upload van qbittorrent helemaal in.
Ik ben echt een noob qua poorten en modems. Maar voor dat ik smartftp gebruikte was alles perfect. Ik heb een tele2 modem.
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 01-08-2020 11:16 ]
Da's ADSL. Dan heb je minder upload dan download. Als je dan gaat uploaden dan stort je download in, omdat de ack's die nodig zijn om de downloads in stand te houden er niet door komen. De enige manier om dat te voorkomen is om de upload te beperken; dat kan vast wel in smartFTPHamazaki schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:13:
... Ik heb een tele2 modem.
[ Voor 3% gewijzigd door Brahiewahiewa op 01-08-2020 11:30 ]
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Maar als ik het via google drive upload, dan heb ik helemaal geen problemen met het download snelheid in qbittorrent. Waarom wel met smartftp?Brahiewahiewa schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:28:
[...]
Da's ADSL. Dan heb je minder upload dan download. Als je dan gaat uploaden dan stort je download in, omdat de ack's die nodig zijn om de downloads in stand te houden er niet door komen. De enige manier om dat te voorkomen is om de upload te beperken; dat kan vast wel in smartFTP
Omdat google drive zichzelf al beperktHamazaki schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:30:
[...]
Maar als ik het via google drive upload, dan heb ik helemaal geen problemen met het download snelheid in qbittorrent. Waarom wel met smartftp?
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Daarom vroeg ik net ook: Gebeurt dit alleen al wanneer je het programma start of gebeurt dit wanneer je verbinding maakt en bestanden gaat up- of downloaden via de FTP?
Als het alleen al gebeurt wanneer je het programma start, dus zonder verdere FTP verbinding te hebben dan is er iets loos. Wanneer dit gebeurt bij het up- of downloaden zul je je uploads moeten beperken. Dit is waarschijnlijk een instelling in het programma.
Als het alleen al gebeurt wanneer je het programma start, dus zonder verdere FTP verbinding te hebben dan is er iets loos. Wanneer dit gebeurt bij het up- of downloaden zul je je uploads moeten beperken. Dit is waarschijnlijk een instelling in het programma.
Alleen als ik begin te downloaden of uploaden via smartftp.sypie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:33:
Daarom vroeg ik net ook: Gebeurt dit alleen al wanneer je het programma start of gebeurt dit wanneer je verbinding maakt en bestanden gaat up- of downloaden via de FTP?
[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 01-08-2020 11:40 ]
Dus moet je je instellingen nalopen en je upload beperken. ADSL heeft maar beperkte ruimte in die 2 draadjes die je huis inkomen. De upload is in ieder geval stukken minder dan de download. Hoe voller je upload is hoe minder je download ook wordt.
Dus, je upload wat minder hoog zette, het aantal connecties in je Torrent niet al te hoog zetten en dan kom je een heel eind. Het is een beetje spelen en proberen om de beste verhouding te krijgen waarbij je naast FTP en Torrent ook nog netjes kunt internetten.
Dus, je upload wat minder hoog zette, het aantal connecties in je Torrent niet al te hoog zetten en dan kom je een heel eind. Het is een beetje spelen en proberen om de beste verhouding te krijgen waarbij je naast FTP en Torrent ook nog netjes kunt internetten.
Maar raar als ik upload met smartftp dat mijn download dan inkakt met qbittorrent. Als nu alleen mijn upload inkakte dan zou ik het begrijpen. want als ik met google drive upload, dan wordt de upload snleheid ook minder in qbittorrent. maar ik kan wel volop downloaden.
Nee, niet raar. Als je gaat downloaden heb je ongeveer 5% aan upload nodig. Een ADSL lijn heeft meestal een verhouding van 1:10 upload/download. Heb je minder dan die 5% dan stort je download in. Google weet alles van jou dus ook je maximale upload snelheid. Google drive beperkt zich tot 50% van die maximale upload snelheid, zodat je downloads lekker doorlopen.Hamazaki schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:40:
Maar raar als ik upload met smartftp dat mijn download dan inkakt met qbittorrent. Als nu alleen mijn upload inkakte dan zou ik het begrijpen. want als ik met google drive upload, dan wordt de upload snleheid ook minder in qbittorrent. maar ik kan wel volop downloaden.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Hmm.oke. weer wat geleerd. Dus als ik maximale snelheid van mijn upload wil behalen dan kan ik beter smartftp gebruiken.Brahiewahiewa schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:04:
[...]
Nee, niet raar. Als je gaat downloaden heb je ongeveer 5% aan upload nodig. Een ADSL lijn heeft meestal een verhouding van 1:10 upload/download. Heb je minder dan die 5% dan stort je download in. Google weet alles van jou dus ook je maximale upload snelheid. Google drive beperkt zich tot 50% van die maximale upload snelheid, zodat je downloads lekker doorlopen.
Even een update: ik ben teruggegaan om met google drive te uploaden, maar nu heb ik opeens hetzelfde probleem wat ik met smartftps had. Namelijk dat bittorrent niet meer download nadat ik een bestand upload.
Ik heb smartftp verwijderd, maar het probleem blijft bestaan. Kan dit nog teruggedraaid worden? Ik denk dat smartftp sommige instellingen om zeep heeft geholpen.
Ik heb smartftp verwijderd, maar het probleem blijft bestaan. Kan dit nog teruggedraaid worden? Ik denk dat smartftp sommige instellingen om zeep heeft geholpen.
[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 01-08-2020 18:59 ]
Nee, dit kun je niet terugdraaien. En nee, SmartFTP verandert geen instellingen van andere programma's. Heb je ook gecontroleerd of je Torrent die je aan het downloaden bent genoeg bronnen heeft?
Verder kun je natuurlijk de instellingen van je Google Drive eens even nalopen of daar een bandbreedte-instelling in te vinden is, zoals in dit topic te zien is zit/zat het er wel in.
Maar voordat je allerlei gekke dingen doet: kun je hier een afbeelding met de instellingen van je Torrent programma eens plaatsen? Mogelijk ligt daar al een groot deel van de oorzaak.
Verder kun je natuurlijk de instellingen van je Google Drive eens even nalopen of daar een bandbreedte-instelling in te vinden is, zoals in dit topic te zien is zit/zat het er wel in.
Maar voordat je allerlei gekke dingen doet: kun je hier een afbeelding met de instellingen van je Torrent programma eens plaatsen? Mogelijk ligt daar al een groot deel van de oorzaak.
[ Voor 15% gewijzigd door sypie op 01-08-2020 19:15 ]
Het torrent protocol is zo opgezet dat al het andere verkeer voorrang krijgt.
Dus zou gauw je op enige serieuze manier netwerk verkeer gaat genereren zakken de torrents in.
Dat is de bedoeling juist van het systeem.
Dus zou gauw je op enige serieuze manier netwerk verkeer gaat genereren zakken de torrents in.
Dat is de bedoeling juist van het systeem.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
/f/image/DSRZn2Oex0hJGPysib2G8nEP.png?f=fotoalbum_large)
Deze instelling zou ik in ieder geval wijzigen. Wanneer die de upload vol duwt valt er geen website meer te bekijken en is je internet voor de rest zo traag als koude stroop door een trechter. Zorg eerst maar eens dat de upload daar gelimiteerd is, waarbij je kijkt naar je maximale upload en daar een deel van neemt.
Grote kans dat het toeval is; het aantal connecties in je torrentprogramma in onrealistisch hoog ingesteld voor een gemiddeld xDSL-modem.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
dan zakt mijn download mee. geen fan van.sypie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:45:
[Afbeelding]
Deze instelling zou ik in ieder geval wijzigen. Wanneer die de upload vol duwt valt er geen website meer te bekijken en is je internet voor de rest zo traag als koude stroop door een trechter. Zorg eerst maar eens dat de upload daar gelimiteerd is, waarbij je kijkt naar je maximale upload en daar een deel van neemt.
MIsschien geen fan van maar je upload zorgt er voor dat de boel dichtslibt... Ze staan nu beide op "oneindig" dus het programma heeft alle recht om de verbinding dicht te trekken.
Pagina: 1