Chat/video software voor externe gasten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 14:59
Mijn vraag
Op dit moment run ik een bedrijf dat online escape rooms via WhatsApp aanbiedt.
Ik zal geen reclame maken, maar het is erg druk.

Op dit moment is het process:
1. Boeking via website
2. Auto boeking email naar klant, waarin staat dat ze WhatsApp groep moeten aanmaken en mijn WhatsApp business nummer moeten toevoegen
3. Als de WhatsApp groep is aangemaakt geef ik instructies via de Windows WhatsApp client

Dit is te veel werk, en ik ben op zoek naar software om dit makkelijker te maken.

Wat ik nodig heb
- Chat focused applicatie
- Zelf prive groepen kunnen aanmaken
- Direct gasten kunnen toevoegen aan de prive groep via invite link, geen algemeen kanaal
- Gasten kunnen via link ook andere gasten uitnodigen
- Text en andere bestanden delen
- Video chat (optioneel)
- Max €70 per maand

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Al best wat opties bekeken.
- Slack -> kan met gasten, maar erg prijzig (voor elke betaalde gebruiker 10 gasten, dus heb er tig nodig)
- Cliq -> inviten van gasten is erg omslachtig, moet met email address van alle gasten
- Hangouts -> er zou een optie voor gasten moeten zijn als je G-Suite hebt, maar ik krijg een 403 error en op het Google forum geen reactie
- Teams -> niet geschikt, vooral video focused en zoek meer iets ala Slack
- Zoom -> niet geschikt, vooral video focused en zoek meer iets ala Slack

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 22:28
Wellicht Discord? Heeft een webclient voor gasten, werkt met invite link. Je kan chatkanalen aanmaken en eventueel video gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
AlexV schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:20:
Wellicht Discord? Heeft een webclient voor gasten, werkt met invite link. Je kan chatkanalen aanmaken en eventueel video gebruiken.
Had ik inderdaad even kort naar gekeken.
Alleen je kunt niet 1 kanaal doen met video call en chat toch?
Evt kan ik dan alleen het chat gedeelte gebruiken...

Werkt het goed met gasten en een invite link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zonder video ben je er misschien al met private channels met het antieke (web) irc? Gratis als je zelf host.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
F_J_K schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:08:
Zonder video ben je er misschien al met private channels met het antieke (web) irc? Gratis als je zelf host.
Zal er over nadenken.
Zijn alleen een hoop mensen compleet a-technisch en dan is IRC denk ik niet super gebruiksvriendelijk.
Of naja, wel vriendelijk, maar niet erg gelikt.

En kan IRC afbeeldingen en audio bestanden versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
AlexV schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:20:
Ben nog even wat verder in Discord gedoken, maar het lijkt niet geschikt helaas.
Wat ik wil is alleen prive kanalen en dan een link creeren voor gasten, die dan ook die link weer kunnen delen met anderen.

Probleem met Discord is dat als ik een prive kanaal wil aanmaken, dit alleen kan door een role toe te voegen.
Als mensen dan op de link klikken, zien ze het prive kanaal niet.
Ik kan ieder nieuw lid dan wel een rol geven, heel veel werk, maar dan zien ze weer alle prive kanalen.

Is er een optie om Discord te gebruiken voor wat ik wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 22:28
Wat je zou kunnen doen op Discord, is dat je per groep een server aanmaakt. Ik weet alleen niet of daar een beperking op zit, hoeveel servers je kan aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
AlexV schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:34:
Wat je zou kunnen doen op Discord, is dat je per groep een server aanmaakt. Ik weet alleen niet of daar een beperking op zit, hoeveel servers je kan aanmaken.
Ja, helaas zit daar idd een limiet op. En als dan 5 groepen tegelijk spelen wordt het lastig bijhouden. Jammer, Discord is verder wel een mooie tool.

Ga nu kijken naar Zulip, laatste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekenbord
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 30-09 14:37
Weleens gekeken op hopin.to?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Net even gekeken, maar lijkt niet toepasbaar voor mij. Ik wil echt een chat platform ala Slack, maar dan meer gericht op externe gasten.

Hopin is meer voor evenementen. Niet om 20 chats tegelijk te voeren ala Slack of Discord. Bedankt voor je suggestie, altijd erg blij te zien dat mensen meedenken.

Maar helaas gaat de zoektocht verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 09:37

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Rocketchat is misschien iets waar je iets mee kan

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
DutchITMaster schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 03:51:
Rocketchat is misschien iets waar je iets mee kan
Toevallig net naar aan het kijken. Weet jij of je het general channel ook uit kan zetten? Zo ja, dan kan dat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kijk ook eens naar jitsi

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Das een video tool vooral, niet een Slack achtige tool waarmee je 5 of 10 chats tegelijk kan hebben. Bovendien was de kwaliteit van video niet heel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekenbord
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 30-09 14:37
Ik was benieuwd, wat heb je gevonden?
In zoom kun je nu (al wat langer, maar nu toegankelijker) geautomatiseerde teksten feed&return toepassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK-NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 18:43
@nickpma In ons team werken we met Mattermost. Zou dat voor jouw toepassing ook iets zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickpma
We hebben in de afgelopen maanden WhatsApp gebruikt voor onze online escape rooms die gehost worden door ons team. Geen enkele andere oplossing heeft de functies die we nodig hebben.

Mattermost bijvoorbeeld heeft geen optie om guest users uit te nodigen via een link, alleen via email.
Ook betaal je daar $10 per user per maand. Heb je een groep van 100 personen, dan wordt dat vrij prijzig. Inmiddels ligt onze focus minder op de gehoste optie en hebben we een online portaal gebouwd.
Dit portaal laat mensen onze escape rooms spelen zonder host, maar wel in real-time door middel van Pusher.

Zie voor meer info: www.experios.fun!

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 01-02-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sowieso is denk ik Whatsapp voor de meeste mensen makkelijker dan 'een of andere app moeten installeren'. Nadeel is wel dat iedereen die iets tegen Whatsapp heeft (vanwege privacy etc.), nooit mee zal doen.

Een (op foons gebouwde) webapplicatie zou wel ideaal zijn.

offtopic:
Ik had de bovenstaande link als zijnde spam weggehaald. Maar zag daarna pas dat het in Australie is. Hoewel er wel enkele Tweakers wonen is dat vast 1 per paar honderd vierkante kilometer dus ik zal het maar niet als spam beschouwen :P Link dus weer teruggezet. Zo zie ik het puur als informatief.

[ Voor 36% gewijzigd door F_J_K op 01-02-2021 10:25 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1