Nou gents, ik had eindelijk na meer dan een maand wachten de 34GN850-B in huis (dit is een probleem dat bijna iedereen heeft met Amazon).
Top, geen dode pixels, geen schade, ziet er fantastisch uit....2 dagen later (scherm heeft totaal 10 uur aangestaan, dit houdt het scherm zelf netjes bij in het menu), een horizontale EN een verticale lijn dwars door m'n scherm.
Deze bleven zichtbaar met meerdere hdmi en displayport kabels, meerdere sources en zelfs zonder kabels aangesloten. Ik had het scherm nog netjes in de stock 144hz draaien, geen seconde overclock.
Na wat onderzoek online is de conclusie dat dit veel (genoeg) mensen overkomt, zeker bij klanten van Amazon. Meerdere klanten op amazon en reddit die aangeven dat ze al op hun 3e tot 5e scherm zaten, en elke keer een defect scherm ontvangen.
Ik heb de mijne vandaag retour gedaan en mijn geld terug gevraagd, geen zin om de komende weken/maanden de loterij te spelen voor een scherm die toevallig goed werkt (en dan hopelijk ook buiten de garantie periode).
Dus, mijn zoektocht gaat door. Ik ben best bereid nog een keer ditzelfde scherm te proberen, maar dan van een andere leverancier, want het scherm zelf is echt geweldig (in de 2 dagen dat ie functioneerde naar behoren). Jammer genoeg kan ik ze op dit moment nergens op voorraad vinden.
Enige suggesties voor een alternatieve monitor?