Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-05-2022
Ik zoek een nieuwe monitor voor mijn game systeem nu is mijn oog gevallen op 2 monitoren (Acer Predator X34P of LG UltraGear 34GN850-B) en kan niet echt kiezen niet genoeg kennis. De specs van de LG lijken beter maar de Acer heeft betere reviews. Iemand aanwezig met wat meer expertise die me kan vertellen hoe die erover denkt.

Alvast bedankt,

Hotch

[ Voor 7% gewijzigd door Hotch op 01-08-2020 08:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03:56
de LG 34gn850 is beter, 120hz vs 165hz (oc) refreshrate, de lg heeft de beste nano-ips panelen atm op de markt dus sneller qua responstijden. Voor de rest zijn de verschillen minimaal maar omdat je zoekt naar een game systeem is de hogere refresh rate en de snellere responstijd denk ik wel wat je belangrijk vind en daarom zou ik voor de LG gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door A. Ben op 01-08-2020 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
X34P is een 2,5 jaar oud paneel en volgens mij een vrij matige. GN850 is beste price/performance ultrawide van dit moment (nieuw dan), ik zou daar 100% voor gaan :)

Als je budget wilt gaan heb je nog een goedkoper Iiyama scherm voor €475, maar deze heeft matige kleuren, kijkhoeken etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hotch
Bedankt voor de reacties ik ga ook zeker voor de LG, alleen lastig verkrijgbaar momenteel. Heb hem bij amazon besteld waar ze zeggen dat hij op voorraad is maar heb na een paar dagen nog steeds geen bericht dat het onderweg is en heb prime.

[ Voor 5% gewijzigd door Hotch op 08-08-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odelay
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:55
Hotch schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:02:
Bedankt voor de reacties ik ga ook zeker voor de LG, alleen lastig verkrijgbaar momenteel. Heb hem bij amazon besteld waar ze zeggen dat hij op voorraad is maar heb na een paar dagen nog steeds geen bericht dat het onderweg is en heb prime.
Heb precies het zelfde probleem met levering, 25 juli besteld, 2x keer contact opgenomen met servicedesk, verteld dat hij op voorraad is maar er in de status niks veranderd. 2e keer adviseerde ze te cancelen en opnieuw te bestellen. 5 augustus opnieuw besteld (5 euro goedkoper :) ) maar status is nog steeds onveranderd.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hotch
Ja heb echt het gevoel dat ze basicly scammen ze hebben het 100 % niet op voorraad, had .de ook geprobeerd precies hetzelfde amazon in europa is echt waardeloos bestel er ook nooit weer.

• CptMatineejr
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Hotch schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:43:
Ja heb echt het gevoel dat ze basicly scammen ze hebben het 100 % niet op voorraad, had .de ook geprobeerd precies hetzelfde amazon in europa is echt waardeloos bestel er ook nooit weer.
Heb je 'm al ontvangen? Ik had deze ook besteld (na jou) van Amazon NL, kwam pas later erachter dat veel mensen dit probleem tegenkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CzMichiel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 12:22
CptMatineejr schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:38:
[...]

Heb je 'm al ontvangen? Ik had deze ook besteld (na jou) van Amazon NL, kwam pas later erachter dat veel mensen dit probleem tegenkwamen.
Op de website staat nog 2 in stock. Moet onzettend veel moeite doen om niet op bestellen te klikken. Is jouw monitor al reeds verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMatineejr
Ik heb echt nog niks gehoord. Ga ze aankomende maandag maar contacten.
811 euro betaald....als ik geen redelijk antwoord krijg van ze, dan annuleer ik en betaal ik wel meer bij een winkel die op tijd kan leveren

[ Voor 50% gewijzigd door CptMatineejr op 11-09-2020 16:37 ]

• Hotch
CptMatineejr schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:38:
[...]

ja ik heb hem gelukkig een poosje geleden ontvangen voor 800 maar schijnt dat ik erg geluk heb gehad heb van meerdere gehoord dat ze nog niets hebben echt belachelijk hoe dat bedrijf te werk gaat hier in europa.

• CptMatineejr
Hotch schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:35:
[...]

ja ik heb hem gelukkig een poosje geleden ontvangen voor 800 maar schijnt dat ik erg geluk heb gehad heb van meerdere gehoord dat ze nog niets hebben echt belachelijk hoe dat bedrijf te werk gaat hier in europa.
Dan wacht ik nog even geduldig af, heb 'm op 30 augustus besteld. Elders is ie op dit moment toch wel uitverkocht en ik denk niet dat ik 'm voor minder dan 811 euro kan vinden mocht ie wel op voorraad zijn.

• Stemargia
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-02-2022
FYI: ik bestelde op 07/08 en heb deze nog steeds niet ontvangen. Echt een gekkenhuis. Om de halve week contact gehad met steeds het antwoord 'wat meer geduld uit te oefenen'. Werkelijk frauduleus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GasieNL
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 15:58
Vandaag besteld bij coolblue, nadat deze een aantal keer bij megekko was vertraagd. zonet een verzend bevestiging gekregen van coolblue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CptMatineejr
Ter info: Ik heb vandaag een email gehad van Amazon.nl
Er is een update, bestelling eindelijk verwerkt. Leverdatum is wel waardeloos, staat nu op "Wordt bezorgd tussen 19 september en 6 oktober"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stemargia
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-02-2022
Hier ook verzendbevestiging. 21/09 levering. Hoezeeeee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMatineejr
Eindelijk verzonden, track and trace ontvangen, maar code nog niet verwerkt door Post NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMatineejr
Nou gents, ik had eindelijk na meer dan een maand wachten de 34GN850-B in huis (dit is een probleem dat bijna iedereen heeft met Amazon).
Top, geen dode pixels, geen schade, ziet er fantastisch uit....2 dagen later (scherm heeft totaal 10 uur aangestaan, dit houdt het scherm zelf netjes bij in het menu), een horizontale EN een verticale lijn dwars door m'n scherm.
Deze bleven zichtbaar met meerdere hdmi en displayport kabels, meerdere sources en zelfs zonder kabels aangesloten. Ik had het scherm nog netjes in de stock 144hz draaien, geen seconde overclock.

Na wat onderzoek online is de conclusie dat dit veel (genoeg) mensen overkomt, zeker bij klanten van Amazon. Meerdere klanten op amazon en reddit die aangeven dat ze al op hun 3e tot 5e scherm zaten, en elke keer een defect scherm ontvangen.
Ik heb de mijne vandaag retour gedaan en mijn geld terug gevraagd, geen zin om de komende weken/maanden de loterij te spelen voor een scherm die toevallig goed werkt (en dan hopelijk ook buiten de garantie periode).

Dus, mijn zoektocht gaat door. Ik ben best bereid nog een keer ditzelfde scherm te proberen, maar dan van een andere leverancier, want het scherm zelf is echt geweldig (in de 2 dagen dat ie functioneerde naar behoren). Jammer genoeg kan ik ze op dit moment nergens op voorraad vinden.
Enige suggesties voor een alternatieve monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03:56
CptMatineejr schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:06:
Nou gents, ik had eindelijk na meer dan een maand wachten de 34GN850-B in huis (dit is een probleem dat bijna iedereen heeft met Amazon).
Top, geen dode pixels, geen schade, ziet er fantastisch uit....2 dagen later (scherm heeft totaal 10 uur aangestaan, dit houdt het scherm zelf netjes bij in het menu), een horizontale EN een verticale lijn dwars door m'n scherm.
Deze bleven zichtbaar met meerdere hdmi en displayport kabels, meerdere sources en zelfs zonder kabels aangesloten. Ik had het scherm nog netjes in de stock 144hz draaien, geen seconde overclock.

Na wat onderzoek online is de conclusie dat dit veel (genoeg) mensen overkomt, zeker bij klanten van Amazon. Meerdere klanten op amazon en reddit die aangeven dat ze al op hun 3e tot 5e scherm zaten, en elke keer een defect scherm ontvangen.
Ik heb de mijne vandaag retour gedaan en mijn geld terug gevraagd, geen zin om de komende weken/maanden de loterij te spelen voor een scherm die toevallig goed werkt (en dan hopelijk ook buiten de garantie periode).

Dus, mijn zoektocht gaat door. Ik ben best bereid nog een keer ditzelfde scherm te proberen, maar dan van een andere leverancier, want het scherm zelf is echt geweldig (in de 2 dagen dat ie functioneerde naar behoren). Jammer genoeg kan ik ze op dit moment nergens op voorraad vinden.
Enige suggesties voor een alternatieve monitor?
De enige die ik nu snel zie is deze monitor .

https://www.tftcentral.co...h-rate-and-native-g-sync/

Zou december moeten uitkomen en is zelfs beter dan de lg voor de rest zijn er niet echt gelijkwaardige alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMatineejr
A. Ben schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:12:
[...]

De enige die ik nu snel zie is deze monitor .

https://www.tftcentral.co...h-rate-and-native-g-sync/

Zou december moeten uitkomen en is zelfs beter dan de lg voor de rest zijn er niet echt gelijkwaardige alternatieven.
Thanks, ziet er goed uit. Ik ga het in de gaten houden. Had vroeger de eerste x34, dus een verbeterde versie is wel welkom. Ik twijfelde ook over de X34P, omdat ik niet weet hoeveel ik zal merken om van 144hz naar 120hz te gaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMatineejr
Vandaag kopen bij Coolblue (30 dagen bedenk tijd) of wachten voor onbepaalde tijd op voorraad bij Megekko (ook 30 dagen bedenk tijd) en voor 25 euro extra 3 maanden lang een 100% pixel garantie erbij nemen?

34GN850 bij beide winkels voor 900 euro

Beetje bang voor dode pixels/andere productiefouten, heb deze monitor eerder ontvangen met 2 lijnen dwars door het scherm, en ik vind dat je voor bijna 1.000 euro gewoon geen defecten moet accepteren.

[ Voor 29% gewijzigd door CptMatineejr op 10-10-2020 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
Als je iets meer kan uitgeven en 120Hz voldoende is heb je nog deze twee:
pricewatch: Alienware AW3420DW Zwart
pricewatch: Asus ROG Swift PG349Q Titanium

Op zich ook prima monitoren en niet al te oud, halen alleen de pixel response van de LG niet, zijn duurder en wat lagere refresh. Voordeel wellicht is dat ze gebouwd zijn als een tank (LG wat meer plastic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
CptMatineejr schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:00:
[...]

Thanks, ziet er goed uit. Ik ga het in de gaten houden. Had vroeger de eerste x34, dus een verbeterde versie is wel welkom. Ik twijfelde ook over de X34P, omdat ik niet weet hoeveel ik zal merken om van 144hz naar 120hz te gaan :/
X34P is echt een van de beste en mooiste schermen die ik heb gehad en heb best veel monitoren gebruikt. Ik heb hem nog steeds. Heb kort een LG38GN950 gehad die het nieuwste van het nieuwste nano ips scherm had maar qua beeldkwaliteit was die in mijn ogen echt niet veel beter, neigde zelfs meer naar mijn X34P en heb de LG daarom toen ook niet gehouden ivm het prijsverschil. Ook had ik verwacht dat gaming veel meer smooth zou zijn dan op mijn X34P omdat de LG een veel sneller paneel zou hebben maar ook dat viel best tegen

Mogelijk dat ik toch mijn X34P ga vervangen weer voor de 38GN, niet vanwege beeldkwaliteit maar vanwege de grote. Maar een x34P zal zeker niet tegenvallen lijkt mij.

[ Voor 3% gewijzigd door NosferatuX op 20-10-2020 15:04 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Pagina: 1