Waarom geeft Verkenner 3000 meer items aan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-05-2021
Ik heb voorheen twee keer de map met meer dan 650GB aan bestanden te veranderen van naam. Toen reageerde Verkenner niet als ik dat probeerde en moest ik Verkenner opnieuw starten. Toen de schijf veilig verwijderd en pc opnieuw opgestart.

Nu maak ik een kopie van mappen en bestanden die zich in die grote map op die externe schijf bevinden.
Ik plak de 31.850 items vervolgens in een map die ik in Documenten heb aangemaakt. Er staat vanaf het begin in dat kleine venstertje meer dan 34.000 items.. Hoe kan dat?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Ik snap echt heel weinig van heel je verhaal. Wat probeer je precies te bereiken, en waarom zou het uitmaken of een klein venstertje (welk klein venstertje?) een ander aantal bestanden zegt dan je ergens anders ziet?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Ik heb dus een kopie gemaakt van 31.850 items, waarvan een heleboel mappen en losse bestanden vanuit een hoofdmap. Ik heb gezegd 'plakken' in een speciale lege nieuw aangemaakt map in Documenten en hij zegt in dat kleine venstertje dat het om 34.150 items gaat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Het kleine venstertje is waarschijnlijk het Windows kopie venster. Ik zou me daar niet zo druk om maken. Controleer na het kopiëren gewoon het aantal bestanden.

Overigens zou ik adviseren om of in batches te kopiëren of een andere kopieer programma zoals teracopy te gebruiken. Windows kopie knalt na 1 hikje er al uit en kan je weer overnieuw beginnen. Teracopy bied de optie om door te gaan na een fout en dan kan je na het kopiëren precies zien welke bestanden mis zijn gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Berethorn schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:42:
Ik heb dus een kopie gemaakt van 31.850 items, waarvan een heleboel mappen en losse bestanden vanuit een hoofdmap. Ik heb gezegd 'plakken' in een speciale lege nieuw aangemaakt map in Documenten en hij zegt in dat kleine venstertje dat het om 34.150 items gaat..
'Dat kleine venstertje' is natuurlijk niet heel erg duidelijk omschreven ;) Maar goed, door de post van @Nilltris begrijp ik dat je waarschijnlijk het venster bedoelt wat je ziet tijdens het kopieren.

Dat is 1. meestal een schatting, dus zal niet 100% accuraat zijn, en 2. rekent misschien verborgen bestanden mee die je bij het andere getal niet ziet.

Kijk na het kopiëren inderdaad of het dezelfde grootte en aantal bestanden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Het aantal GB lijkt wel te kloppen. Hoe werkt in batches kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Berethorn schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:45:
Het aantal GB lijkt wel te kloppen. Hoe werkt in batches kopiëren?
In batches kopiëren betekent gewoon in meerdere delen, niet alles tegelijk. Doe het bijvoorbeeld per 1000 bestanden/10 folders/wat dan ook, in plaats van alles in 1 keer.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 31-07-2020 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Verborgen bestanden? Mmm.. Gelukkig kan niks daarvan schaden nu ik BullGuard Premium heb. Zijn ook geen programma's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Ah op die fiets. Duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Berethorn schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:47:
Verborgen bestanden? Mmm.. Gelukkig kan niks daarvan schaden nu ik BullGuard Premium heb. Zijn ook geen programma's :)
:? Je begon in je vorige topic ook al over BullGuard, maar dat is echt geen perfect programma natuurlijk. Nu hoeven verborgen bestanden sowieso totaal niet schadelijk te zijn, kunnen ook gewoon systeembestanden zijn die standaard verborgen zijn. Maar denken dat er niks fout kan gaan, of dat je perfect beschermd bent, omdat je BullGuard gebruikt is heel naïef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Ja niet automatisch alles perfect door BullGuard natuurlijk. Maar in dit geval is er niks mis denk ik. En ja BullGuard draagt een steentje bij aan de veiligheid. Hoe groot dat steentje is wordt natuurlijk ook door mijn eigen computergebruik bepaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Aangezien je de bestanden sowieso al hebt (? of zijn het niet jouw bestanden?) zal er sowieso weinig aan de hand zijn, gok ik. En BullGuard zal vast wel helpen in de bescherming, maar je zei letterlijk 'gelukkig kan niks daarvan schaden nu ik BullGuard Premium heb', wat natuurlijk, om even een toepasselijk woord te gebruiken, bullshit is :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Dit is echt een mooie topic zo op de vrijdag avond zeg.
Pagina: 1