Toon posts:

soundblaster 16 ISA in een 486

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze geluidskaart net ingebouwd in een 486, ik heb hem geinstalleerd in windows 95, hij herkent hem goed verder, en hij is goed geinstalleerd....

nu komt t probleem: als ik geluid wil spelen hoor ik misschien net 1 seconde van het geluidje en dan houd ie op, als ik dan in mediaspeler weer stop doe, en weer play, dan krijg ik hetzelfde. Dit is ook in dos zo, heb dosAmp geprobeerd om wat af te spelen, en die deed hetzelfde en floepte eruit met een "DMA time-out".... :(

iemand enig idee waar dit aan ligt?
(ik heb de irq en dma instellingen al wat gevarieerd zonder resultaat :'(, computertje is een 486 33mhz, 16 mb ram, enz)

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:57

Flotter

Pelipper!

Probeer je'n MP3tje af te spelen? Dat zal niet gaan op een 33 MHz 486, zeker niet met Windows 95. Daar issie te traag voor. Wave moet wel lukken.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Celeron 333 met win98, en SB16PCI.
Dat kwam toen van een IRQ dat verkeerd stond. Gelukkig had ik de originele install bewaard, want daarin vond ik dat 't IRQ X moest zijn, terwijl win98 met de nieuwe install 'm op Y had gezet.

Even prutsen dus :)

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga wel es aan t prutsen vandaag :)
want zelfs wave speelt ie nie :'(

Thnx in ieder geval, meer tips zijn welkom

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 10:02 schreef ruuddie het volgende:
ik ga wel es aan t prutsen vandaag :)
want zelfs wave speelt ie nie :'(

Thnx in ieder geval, meer tips zijn welkom
Uhm. Ik ga me er ook eens mee bemoeien. :P

Probeer eens een ander slot mieschien helpt dat. Hou er wel rekening mee dat het een 468 is met zelfs 33mhz i.p.v 66mhz.
Heb je alles wel goed aangesloten?
En zijn er geen conflicten in de systeeminsteling? Controleer dat eens en reset de computer. Mieschien moet je die geluidskaart eens schoonmaken?

Verwijderd

Is het nou al gelukt?

Verwijderd

Topicstarter
ja, t s gelukt!, gewoon wat geprutst met de instellingen(IRQ en DMA), en nu werkt ie....

alleen mp3s speelt ie nie vloeiend, maar ja, dat kan ook nie echt op een 486/33

Thnx allemaal
Pagina: 1