Uitkomst formule Excel wordt niet weergegeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeKteP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 05:17
Waarschijnlijk door een update van Office 365 lukt het mij sinds vandaag niet om de uitkomst van een formule in Excel in een cel weer te geven.

In de cel komt de formule te staan en dus niet de uitkomst. Ik heb van alles al geprobeerd om de weergave goed te krijgen maar tot op heden zonder resultaat ..

Wie weet raad?
:?

Beste antwoord (via HdeKteP op 31-07-2020 23:47)

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:07
Ben je toevallig het = teken vergeten? Of staat je cell op type 'textueel'. In het laatste geval zal Excel nooit de formule uitvoeren maar altijd gewoon de tekst (string) tonen.

*sowieso

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:20
Als je al van alles hebt geprobeerd, houdt het voor ons natuurlijk ook op.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:07
Ben je toevallig het = teken vergeten? Of staat je cell op type 'textueel'. In het laatste geval zal Excel nooit de formule uitvoeren maar altijd gewoon de tekst (string) tonen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik vermoed dat je celtype op 'Text' staat in plaats van 'General'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Of toon je per ongeluk de formules?

Display or hide formulas - Excel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 13:36
Zie je overal de uitkomst van de formules? Er zijn een aantal opties (mogelijk niet allemaal, dit zijn de meest voorkomende die ik zo uit mijn hoofd kan opdreunen):
1. Celeigenschappen staan op Tekst
2. Je bent het = teken vergeten
3. Je hebt de weergave van formules aangezet (per ongeluk). Voor oplossingen zie https://trumpexcel.com/show-formulas-in-excel/

Je post getuigt overigens van vrij weinig eigen onderzoek. Google kan je hier echt mee helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Arjan90 op 31-07-2020 22:46 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-05 23:51
als CTRL+` (die naast de 1 op je toetsenbord) het oplost, dan heb je de formule weergave aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:32

g0tanks

Moderator CSA
HdeKteP schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:33:
Waarschijnlijk door een update van Office 365 lukt het mij sinds vandaag niet om de uitkomst van een formule in Excel in een cel weer te geven.

In de cel komt de formule te staan en dus niet de uitkomst. Ik heb van alles al geprobeerd om de weergave goed te krijgen maar tot op heden zonder resultaat ..

Wie weet raad?
:?
Voor de volgende keer is het handig als je aangeeft wat je dan allemaal hebt geprobeerd. :) Dat bespaart iedereen tijd omdat we dan geen dingen hoeven voor te stellen die je al hebt gedaan. Bij het openen van een nieuw topic wordt er niet voor niets om gevraagd:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Cell formaat op General zetten en F9 drukken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeKteP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 05:17
Sorry hoor - ik had al even gegoogeld maar ik had snel een antwoord nodig en dat heb ik gekregen.

Bedankt allemaal voor de positieve en soms ook wat negatieve reacties (sommige weten vaak alles beter).

Met dank namens mijn tuinvereniging!

Hans de Koning
Pagina: 1