• screenager
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-02 21:24
Ik heb na lang zoeken de oorzaak gevonden van willekeurige systeem crashes (zwart scherm)
Ik dacht eerst dat het aan de Vega 64 kaart lag, maar toen ik de creative kaart er uit haalde en overging op de onboard chip was alles stabiel.

Zijn er meer tweakers die dit hebben en is er iets van een fix?

in hoeverre het relevant is de specs
Windows 10 1904
Ryzen 2700x
MSI B450 tomahawk
Gigabyte vega 64

Creative Titanium (SB0880) Laatste drivers geprobeerd van Creative en PAX

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

Ik heb hetzelfde probleem gehad en het enige dat voor mij succes had was een andere geluidskaart (destijds de Z retail)

Het is gewoon een oude kaart die qua drivers niet meer goed ondersteund wordt. Bespaar je een boel ellende en koop iets anders zou ik zeggen!

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-02 20:09
Wat @MazeWing zegt. Ik heb een bijzonder kort lijstje van merken waar ik principieel niets meer mee te maken will hebben. En Creative staat bovenaan. [eigen frustratie sproeien] gehannes met drivers slechte ondersteuning, crashes, kaart die doorfikte, vreselijk. Doorgebrande kaart opgestuurd, kreeg ik een nieuwer model (yay!) waar de drivers niet goed werden ondersteund (snik!)[/frustreerbeer].
Ik heb precies de zelfde ervaringen als u @screenager. Heb nu Xonar kaart, het C-woord zal nooit meer vallen in huize Kuus ;) :P

Team anti-scalp

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee