Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Enkel schakelaar ombouwen voor HUE verlichting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rdewind
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
Mijn vraag
Ik heb op het moment een lichtbron in de keuken, waar er 3 hue spotlights in zitten. Die is aangesloten op een normaal enkelschakelaar. Maar dit is niet ideal omdat als ik de licht uit zet op de schakelaar, kan ik de lichten niet meer bedienen met de app.

Mijn vraag is dan, is der een manier om de schakelaar om te bouwen naar een constructie waar ik het “aan/uit” bij de schakelaar nog kan doen, zonder dat de stroom volledig der af is, zodat ik het nog kan bedienen in de app?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb gecheckt, en er zit geen nul-draad bij.
Software/hardware: HUE Bridge en app, plus Apple HomeKit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht zelf misschien een klik aan klik uit systeem gebruiken hiervoor. Puur om de schakelaar “slim” te maken. Maar zou niet weten welke of wat.

[ Voor 3% gewijzigd door rdewind op 31-07-2020 20:48 ]

Beste antwoord (via rdewind op 02-08-2020 21:30)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:09
Je zet de betreffende automaat uit in de meterkast.
Verwijder de schakelaar uit de lasdoos.
Haal de bruine en zwarte draad los.
Steekt die in een laskem. (eg: wago 221)
Monteer Hue Dimmer switch op de lasdoos.
Zet de automaat weer aan.
En klaar, lampen altijd voorzien van spanning en een hue schakelaar om hem te bedienen.

Als je het concept van een traditionele schakelaar wilt houden, dan kun je Niko kopen. Maar let op, deze schakelen zwaarder dan gemiddeld.

Als je de schakelaar niet weg wilt halen, dan heb ik geen oplossing. Je kunt die dimmer erboven monteren met het dubbelzijdige tape wat erbij zit. Maar je probleem is dan niet weg.
Klik-aan-klik-uit is niet compatible met hue. Hue verkoopt alleen schakelstekkers.

Je kunt ook een bewegingsmelder in de keuken monteren. Dat heb ik ook, op ~10 min.
Schakelaar moet je dan gewoon altijd aan laten.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 31-07-2020 21:17 ]

Alle reacties

• jeroen3
Schakelaar doorverbinden en deze op de lasdoos monteren.
pricewatch: Philips Hue Draadloze Dimmer

• rdewind
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
jeroen3 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:59:
Schakelaar doorverbinden en deze op de lasdoos monteren.
Jeroen, bedankt voor de snelle reactie.
Hoe zou ik dit kunnen doorverbinden? Heb weinig ervaring met electra. En wil graag me huidige schakelaar voor aan/uit willen gebruiken zonder dat ik een extra schakelaar toe te voegen. Ik heb namelijk de hue schakelaar in huis, voor andere lampen in de huiskamer die niet aangesloten zijn op schakelaars. En in de keuken, vind ik het wel een voorkeur/belangrijk om met de schakelaar het licht aan en uit te kunnen zetten.

Acties:
  • Beste antwoord

• jeroen3
Je zet de betreffende automaat uit in de meterkast.
Verwijder de schakelaar uit de lasdoos.
Haal de bruine en zwarte draad los.
Steekt die in een laskem. (eg: wago 221)
Monteer Hue Dimmer switch op de lasdoos.
Zet de automaat weer aan.
En klaar, lampen altijd voorzien van spanning en een hue schakelaar om hem te bedienen.

Als je het concept van een traditionele schakelaar wilt houden, dan kun je Niko kopen. Maar let op, deze schakelen zwaarder dan gemiddeld.

Als je de schakelaar niet weg wilt halen, dan heb ik geen oplossing. Je kunt die dimmer erboven monteren met het dubbelzijdige tape wat erbij zit. Maar je probleem is dan niet weg.
Klik-aan-klik-uit is niet compatible met hue. Hue verkoopt alleen schakelstekkers.

Je kunt ook een bewegingsmelder in de keuken monteren. Dat heb ik ook, op ~10 min.
Schakelaar moet je dan gewoon altijd aan laten.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 31-07-2020 21:17 ]

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04

Japie.G

Colour Classic

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output