Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mastair
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:48
Scenario
Bestelling gedaan bij Oculus webshop (betaald via PayPal met credit card). Week later blijkt dat ze de beloofde levertijd totaal niet kunnen halen, dus bestelling geannuleerd via hun eigen website.

Inmiddels is wel het bedrag van mijn credit card gehaald, en zelfs van mijn rekening (maandafschrijving credit card). Nog een week later heb ik het bedrag nog niet terug, dus via support ticket gevraagd hoe dit zit. Oculus (Facebook) geeft aan dat ze het geld niet geïnd hebben, dat doen ze pas na verzending en deze bestelling is geannuleerd. Na veel heen en weer mailen (wat telkens één of twee dagen kost) hebben ze nog steeds niet daadwerkelijk in hun eigen systeem gekeken maar verwijzen mij door naar "de financiële instellingen".

Geprobeerd contact op te nemen met PayPal. Na een heel lang keuze-menu wordt er opgehangen want vanwege corona sluiten ze de hele helpdesk. Wel via de chat uiteindelijk een antwoord gekregen dat ik geen aankoopbescherming krijg, want op het moment van bestellen hadden we een betaalovereenkomst. Dus blijkbaar geniet niemand ooit van aankoopbescherming, want volgens mij heb je altijd een betaalovereenkomst op het moment van bestellen. PayPal verwijst me weer naar verkoper.

Daarna nog met de bank van mijn credit card contact opgenomen. In eerste instantie verwezen die mij weer door naar PayPal, maar willen nu toch wel actie ondernemen. Ik krijg met een week formulieren thuis, als ik die invul en terugstuur krijgt de andere partij 60 dagen om het uit te gaan zoeken. Ik heb dit in gang gezet, maar ik zit helemaal niet te wachten op zo'n lange procedure.

Mijn vraag... Wie kan mij vertellen wat de snelste manier is om je geld terug te krijgen, of kan mij andere tips geven om de vaart erin te krijgen?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:14
Wie is de payment service provider van Oculus? Die hebben het geld afgeschreven. Uiteraard in opdracht van Oculus, dus dat je zelf actie moet ondernemen is al een sein van een incapabele helpdesk.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:02

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lang verhaal kort: de verkoper zegt niet geind te hebben en toch is je geld weg via PayPal.
Oplossing: formulieren invullen en opsturen.

Begrijp alleen niet dat dit "via de post" moet; bijna elke CC-maatschappij heeft die formulieren gewoon online staan (of je moet even inloggen).

Let wel op: jij gaat het geld storneren bij PayPal. Die zal daar niet blij mee zijn want zij zijn enkel "jouw betaalmiddel" naar Oculus.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mastair
Montaner schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:14:
Wie is de payment service provider van Oculus? Die hebben het geld afgeschreven. Uiteraard in opdracht van Oculus, dus dat je zelf actie moet ondernemen is al een sein van een incapabele helpdesk.
Facebook Technologies Ireland Limited heeft het bedrag afgeschreven of is dat niet wat je bedoelt?
MAX3400 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:14:
Lang verhaal kort: de verkoper zegt niet geind te hebben en toch is je geld weg via PayPal.
Oplossing: formulieren invullen en opsturen.

Begrijp alleen niet dat dit "via de post" moet; bijna elke CC-maatschappij heeft die formulieren gewoon online staan (of je moet even inloggen).

Let wel op: jij gaat het geld storneren bij PayPal. Die zal daar niet blij mee zijn want zij zijn enkel "jouw betaalmiddel" naar Oculus.
Tsja, ik ben ook niet blij met de beroerde service van PayPal. Ik zal als dit is opgelost ook geen gebruik meer van PayPal maken. Ik neem aan dat zij het na storneren wel weer terug gaan halen bij Oculus.

Anyway, ik kan nergens deze formulieren vinden bij de Rabobank. Wel vreemd inderdaad anno 2020.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mastair schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:27:
[...]

Anyway, ik kan nergens deze formulieren vinden bij de Rabobank. Wel vreemd inderdaad anno 2020.
Rabo is toch geen CC-maatschappij? Zij kopen in bij VISA of MasterCard en die vallen onder ICS-Cards. ICS heeft wel formulieren, dacht ik, zoals https://www.icscards.nl/k...gheid/onterechte-betaling

• mastair
De Rabocard is een MasterCard inderdaad, maar ik neem aan dat ik het met Rabobank moet oplossen.

• MAX3400

MAX3400

mastair schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:30:
De Rabocard is een MasterCard inderdaad, maar ik neem aan dat ik het met Rabobank moet oplossen.
Nee, ik heb een MasterCard via ABN. Ik doe gewoon direct zaken met MasterCard. Voor nood bel ik ook het niet-ABN-telefoonnummer achterop mijn MasterCard. Ik heb ook een aparte login bij MasterCard voor enkel CC-betalingen.

• Turdie
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 07-08 22:58
Je kan toch via PayPal ook online een claim indienen? Is dat geen optie?

Bij Mastercard kan dat ook. Ik heb via Bunq een mastercard en heb al meerdere keren een claim ingediend en refund gekregen.

[Voor 48% gewijzigd door Turdie op 31-07-2020 20:32]

Assumption is the mother of all fuck ups

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 07-08 19:30

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

mastair schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:30:
Even beter zoeken zou ik zeggen;
https://www.rabobank.nl/p...eilig-betalen-creditcard/

• mastair
shadowman12 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:31:
Je kan toch via PayPal ook online een claim indienen? Is dat geen optie?

Bij Mastercard kan dat ook. Ik heb via Bunq een mastercard en heb al meerdere keren een claim ingediend en refund gekregen.
Dat leek mij ook, maar geen enkele van de opties die je bij de keuzes krijgt klopt met mijn situatie. Vandaar dat ik het heb geprobeerd via de telefonische helpdesk die niet opneemt en de chat die aangeeft dat ik niks van hen hoef te verwachten.
Ik snap eerlijk gezegd niet waar je op doelt. Ik zie geen formulieren op die pagina, of ik ben blind. :? En de telefoonnummers verwijzen naar het nummer dat ik dus al heb gebeld die mij hebben beloofd de formulieren op te gaan sturen met een week en daarna 60 dagen nemen om het op te lossen.

[Voor 5% gewijzigd door mastair op 31-07-2020 20:38]

• Turdie
mastair schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:37:
[...]

Dat leek mij ook, maar geen enkele van de opties die je bij de keuzes krijgt klopt met mijn situatie. Vandaar dat ik het heb geprobeerd via de telefonische helpdesk die niet opneemt en de chat die aangeeft dat ik niks van hen hoef te verwachten.

[...]

Ik snap eerlijk gezegd niet waar je op doelt. Ik zie geen formulieren op die pagina, of ik ben blind. :? En de telefoonnummers verwijzen naar het nummer dat ik dus al heb gebeld die mij hebben beloofd de formulieren op te gaan sturen met een week en daarna 60 dagen nemen om het op te lossen.
Dan zou ik het via Mastercard doen. Je hoeft ook niet per se exact precies jouw situatie te kiezen, als het maar een beetje overeenkomt is het al prima.
Gewoon een dispute openen bij PayPal en afwachten, en dan zou ik kiezen voor de optie dat niet het product heb gekregen wat er besteld is, was dat is ook het geval. Je hebt ook betaald voor een occulus maar niet gekregen,als ik het goed begrijp
https://www.paypal.com/us/smarthelp/article/faq1988

[Voor 13% gewijzigd door Turdie op 31-07-2020 20:50]

• Barrycade
  • Laatst online: 07-08 19:30

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

mastair schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:37:
[...]

[...]

Ah in je lap tekst niet gezien dat je dus blijkbaar al hebt gebeld en het proces in bent gegaan.

Maar waarom heb je dan PayPal er tussen gehouden? Nu wordt het dus kastje deur gedoe tussen Rabo en PayPal zoals je dus gemerkt hebt.

• mastair
Barrycade schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:48:
[...]

Ah in je lap tekst niet gezien dat je dus blijkbaar al hebt gebeld en het proces in bent gegaan.

Maar waarom heb je dan PayPal er tussen gehouden? Nu wordt het dus kastje deur gedoe tussen Rabo en PayPal zoals je dus gemerkt hebt.
I know, dat doe ik nooit meer. Ik deed dat alleen vanwege gemak. Voor PayPal heb ik alleen gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Bij Credit Card moet ik dat ding er bij pakken en vervolgens alsnog de Rabo scanner op de één of andere manier.

• Turdie
mastair schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:51:
[...]

I know, dat doe ik nooit meer. Ik deed dat alleen vanwege gemak. Voor PayPal heb ik alleen gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Bij Credit Card moet ik dat ding er bij pakken en vervolgens alsnog de Rabo scanner op de één of andere manier.
Met bunq doe ik dat ook, nooit problemen mee gehad en altijd binnen 7 dagen netjes een refund gekregen.
Het enige wat Mastercard eist is dat je verkoper een mail hebt gestuurd met een vraag over de status en dat je een refund wil, en die moet je als bijlage toevoegen. Tussen de mail en het aanvragen van de refund moet wel 7 dagen zitten, de verkoper moet wel even de kans hebben om te reargeren.

Je kunt occulus dus ook gewoon een mail sturen van, ik heb betaald voor product x, maar ik heb niks binnengekregen, kan ik een refund krijgen, dan 7 dagen wachten, als je dan niks gehoord hebt, dispute/refund aanvragen. Simpeler kan het niet volgens mij.

[Voor 38% gewijzigd door Turdie op 31-07-2020 21:20]

• yodeluxe
  • Laatst online: 09:35
mastair schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:51:
[...]

Ik ben er om die reden dus ook mee gestopt mijn Paypal account te gebruiken, je hebt daardoor veel slechtere voorwaarden dan met je creditcard. Wanneer een bedrijf vraagt met Paypal te betalen, dan doe ik dat zonder in te loggen en direct mijn creditcard gegevens in te voeren. In principe is Paypal op zo'n moment alleen nog een PSP, waardoor je via je creditcard kunt claimen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• ferrywijn
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 07-08 00:34
MAX3400 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:31:
[...]

Nee, ik heb een MasterCard via ABN. Ik doe gewoon direct zaken met MasterCard. Voor nood bel ik ook het niet-ABN-telefoonnummer achterop mijn MasterCard. Ik heb ook een aparte login bij MasterCard voor enkel CC-betalingen.
De ABN AMRO Mastercard loopt via ICS. Je kan (in Nederland?) niet bij Mastercard zelf aanvragen.

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:56

Jimster

A State of Trance

MAX3400 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:29:
[...]

Rabo is toch geen CC-maatschappij? Zij kopen in bij VISA of MasterCard en die vallen onder ICS-Cards. ICS heeft wel formulieren, dacht ik, zoals https://www.icscards.nl/k...gheid/onterechte-betaling
VISA of Mastercard vallen niet onder ICS cards. ICS cards koopt in bij Mastercard en VISA en verkopen hun dienst weer door aan bijv. ABN-AMRO. Rabo koopt hun kaarten in bij TSYS. ING deed dat ook (weet niet of ze dat nog steeds doen).

@mastair Heb je bij Oculus aangegeven dat je met PayPal hebt betaald? PayPal is voor zover ik weet altijd vooraf betalen en niet innen zoals Oculus aangeeft.

• PROnline
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 07-08 12:56
Wat is 't probleem om gewoon bij paypal in te loggen en bij de transactie een probleem te melden?

Geef daar aan dat er niet geleverd is. Leverancier gaat dat overduidelijk ook niet betwisten. Paypal betaald je vervolgens gewoon terug.

• mastair
Dank voor de reacties.

Ik heb alsnog een PayPal dispuut geopend dat het product niet geleverd is. Met de conversatie met Oculus support erbij. Wellicht dat ze me alsnog helpen (en sneller dan Rabo) ook al ontkent hun chat dat ze me kunnen helpen.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True