Arma 3 Antistasi server welke cpu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raging_Banana
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik wil een server maken voor Arma 3 Antistasi. En ook omdat het me een keer leuk lijkt om een server te maken. Het grootste probleem is welke cpu ik hier het beste voor kan gebruiken. Hierbij zal ook een teamspeak server draaien, maar hiervan verwacht ik weinig performance impact.

Aantal spelers
Volgens vele forums heeft Arma geen baat bij meer als 4 cores. Als het al gebruik maakt van al deze cores. Teamspeak server is vrij ligt dus zal geen problemen geven. Het aantal spelers zal maximaal liggen op 15. Dit zou prima moeten kunnen.

AI
Echter nou komen we aan bij het aantal AI wat er op de server rond loopt. Dit zijn er zeer veel en hier ligt het probleem. Volgens forums maakt de AI gebruik van maar 1 core. Dus er wordt aangeraden om een quad core te nemen met een zo hoog mogelijk clock snelheid.

Intel of AMD
Over het algemeen heb ik gevonden dat Arma beter draait op een intel cpu. Ik heb verschillende video`s gezien dit scheelt vaak 8 tot 10 frames. Dus daarom is de keuzen om voor intel te gaan.

Budget
Mijn budget is tot en met 175 euro voor de cpu alleen.
Als het echt de performance waard is kan het 200 euro worden.

Overclocken?
Als het nodig is kan ik de cpu overclocken mits dit stabiel kan.
Als ik ga overclocken neem ik sowieso een aftermarket cooler.

Conclusie
Ik zoek een intel cpu met minimaal 4 cores meer mag ook. Deze moet een zo hoog mogelijke clock speed hebben. Overclocken kan mits stabiel. Budget 175 tot 200 euro.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-06 20:49

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

175 tot 200 euro?
Daar kan je een nette AMD ryzen 5 3600 voor kopen en dan heb je hoofdruimte voor een teamspeak server.
Vooral Singlethread?
AMD ryzen 3 3300X of 3100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Raging_Banana schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:01:

Over het algemeen heb ik gevonden dat Arma beter draait op een intel cpu. Ik heb verschillende video`s gezien dit scheelt vaak 8 tot 10 frames. Dus daarom is de keuzen om voor intel te gaan.
Er bestaat niet zoiets als "een Intel CPU" en "een AMD CPU". Vergelijken doe je op prijs/prestatie en niet op merk. Kijk dus hoeveel je ongeveer wil uitgeven en kijk hoe de CPU's in dat budget presteren voor hetgeen wat je er mee gaat doen.

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 31-07-2020 20:38 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raging_Banana
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-11-2023
-The_Mask- schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:35:
[...]

Er bestaat niet zoiets als "een Intel CPU" en "een AMD CPU". Vergelijken doe je op prijs/prestatie en niet op merk. Kijk dus hoeveel je ongeveer wil uitgeven en kijk hoe de CPU's in dat budget presteren voor hetgeen wat je er mee gaat doen.
Dat klopt maar over het algemeen draait Arma beter op een intel cpu vanwege de betere optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Raging_Banana schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:42:
[...]

Dat klopt maar over het algemeen draait Arma beter op een intel cpu vanwege de betere optimalisatie.
En dat is dus mijn punt, daar moet je niet naar kijken. Je moet kijken naar de CPU's die jij zou overwegen. Want het kan best zijn dat Intel gemiddeld gezien veel beter is, maar in het budget wat jij overweegt juist AMD de betere keuze is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

-The_Mask- schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:45:
[...]

En dat is dus mijn punt, daar moet je niet naar kijken.
Laat @Raging_Banana lekker een Intel kopen als er wordt gesteld dat Arma daar "geoptimaliseerder" op draait; er zijn wel meer applicaties (geweest) waar de optimalisaties of specifieke code beter liep op merk A dan op merk B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
AMD heeft meerdere verschillende architecturen. De ene kan dus slecht draaien in applicatie x, terwijl de andere CPU architectuur het wel heel goed doet in die applicatie. Dan kun je wel zeggen dat hij daar niet daar moet kijken en gewoon het gemiddelde moet nemen, maar dat lijkt mij heel dom om te doen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

-The_Mask- schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:54:
Dan kun je wel zeggen dat hij daar niet daar moet kijken en gewoon het gemiddelde moet nemen, maar dat lijkt mij heel dom om te doen.
offtopic:
Oppassen met wat je typt; ik zeg nergens welke CPU er gekocht moet worden. Ik reageer alleen op wat er gevraagd wordt.

Maar welke AMD doet het dan goed / beter / anders in Arma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Een tijdje een Arma3 server gedraaid voor de aardigheid met een Intel i5 en 8 Gb geheugen voor een vergelijkbaar aantal gebruikers. Wat zichtbaar in snelheid scheelde was een SSD gebruiken ipv een HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:40

Croga

The Unreasonable Man

-The_Mask- schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:54:
AMD heeft meerdere verschillende architecturen.
Yup. Eentje (of eigenlijk: 2 die nagenoeg volledig identiek zijn) waar hier zinvol over gesproken kan worden en een hele berg die veruit veroudert zijn.
De ene kan dus slecht draaien in applicatie x, terwijl de andere CPU architectuur het wel heel goed doet in die applicatie.
Als een applicatie compile-time geoptimaliseerd is voor Intel dan gaat die op geen enkele AMD architectuur beter presteren dan op een vergelijkbare Intel processor.
Dan kun je wel zeggen dat hij daar niet daar moet kijken en gewoon het gemiddelde moet nemen, maar dat lijkt mij heel dom om te doen.
Nee hoor, helemaal niet dom. Gewoon common sense.

[ Voor 3% gewijzigd door Croga op 31-07-2020 21:16 ]

Pagina: 1