Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcFrance
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-04 02:07
Hallo allemaal,

ik heb een hypotheekvraag. Ik zoek een hypotheek die ik normaal gesproken kan nemen (een hypotheek van 90.000 € met een brutosalaris van 2.000 €). Ik heb een werkgeversverklaring en een intentieverklaring van mijn werkgever (tijdelijk contract) maar helaas door een persoonlijke situatie in de afgelopen 3-4 maanden was mijn maandsalaris lager omdat ik niet 40 uur per week werkte, dus mijn laatste salarisverlies tonen 1.000 of 1.200 euro maar de vaste gegevens staan ​​nog op 2.000 euro per maand.

Zal het mijn kansen om een ​​hypotheek te krijgen schaden?

Mvg,
Marc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Je moet salarisstroken en een jaaropgaaf inleveren, je zult er waarschijnlijk wel vragen over krijgen maar of het je kansen zal schaden kan alleen de hypotheekverstrekker zeggen.

Een adviesgesprek bij een hypotheekadviseur is vaak het eerste uur gratis, stel je vraag daar anders eens

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4Lexie
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-01-2023
Bij Hypotrust was het voor mij 1 salarisstrook. Wellicht dat dat je helpt.

Edit: overigens wel met vast contract

[ Voor 21% gewijzigd door 4Lexie op 31-07-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Bij mij deden ze redelijk moeilijk om een CAO verhoging die ik wilde laten meewegen, terwijl die zwart op wit in de CAO stond, in de maand dat mijn hypotheek in moest gaan in zou gaan en ik een vast contract had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:05

Dennis1812

Amateur prutser

4Lexie schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:44:
Bij Hypotrust was het voor mij 1 salarisstrook. Wellicht dat dat je helpt.

Edit: overigens wel met vast contract
Maximaal 2 maanden oude strook.
En die is dus lager dan zijn bruto loon.
Ze doen momenteel best moeilijk t.g.v corona crisis.
Maar bel eens met de hypotheker?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:25

_Arthur

blub

Dus; tijdelijk contract en vermoedelijk ook nog eens 0-uren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Lexie
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-01-2023
Dennis1812 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:05:
[...]

Maximaal 2 maanden oude strook.
En die is dus lager dan zijn bruto loon.
Ze doen momenteel best moeilijk t.g.v corona crisis.
Maar bel eens met de hypotheker?
Recenter is niet ouder. Wellicht dat het salaris van augustus wel op peil is. Ik weet niet wanneer hij de goedkeuring nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Werkgeversverklaring en intentieverklaring zijn in de praktijk zo veel waard als het papier waarop het gedrukt is. Zeker in deze tijd is een vast contract al geen zekerheid, laat staan een contract voor bepaalde tijd.

Maar leg de situatie eens voor aan een aantal hypotheekverstrekkers (loop vooral ook langs de bank zelf, De Hypotheker heb ik zelf nogal slechte ervaringen mee) en kijk wat er mogelijk is.

Zo niet: Jaartje (of wat) wachten.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcFrance
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-04 02:07
Even ter verduidelijking, het is een contract van 40 uur, ik heb een intentieverklaring. maar ik heb de afgelopen maanden om mijn eigen redenen minder dan 40 uur gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Aangezien er meestal om je laatste loonstrook gevraagd wordt (en soms meerdere loonstroken), is de kans groot dat dat invloed gaat hebben, ja.

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 02-08-2020 01:04 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16

Reptile209

- gers -

Als ik de vraag omdraai vanuit de bank: hoe groot is de kans dat je - om welke reden dan ook - de komende maanden/jaren óók minder gaat verdienen, waarmee je dus mogelijk in betalingsproblemen kunt komen?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

MarcFrance schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 01:01:
Even ter verduidelijking, het is een contract van 40 uur, ik heb een intentieverklaring. maar ik heb de afgelopen maanden om mijn eigen redenen minder dan 40 uur gewerkt.
Waarom is je salaris dan lager wanneer je een 40-uren contract hebt? Normaal krijg je gewoon 40-uur betaald en gaan minder uren van vrije dagen af. Of mis ik iets?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hoe was het salaris over de afgelopen drie jaar? Met een tijdelijk contract wordt vaak het gemiddelde bruto jaarinkomen genomen van de afgelopen drie jaar. Het maakt niet zoveel uit als er een paar maanden tussen zitten waarbij het inkomen wat lager is zolang dit verklaarbaar is. Als je gemiddeld over de afgelopen drie jaar aanzienlijk minder verdiende dat je nu doet dan wordt het een lastig verhaal. Als je het laatste jaar het minst hebt verdiende dan wordt daar mee gerekend.

[ Voor 8% gewijzigd door Jay-B op 02-08-2020 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:08
MarcFrance schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:49:
Hallo allemaal,

ik heb een hypotheekvraag. Ik zoek een hypotheek die ik normaal gesproken kan nemen (een hypotheek van 90.000 € met een brutosalaris van 2.000 €). Ik heb een werkgeversverklaring en een intentieverklaring van mijn werkgever (tijdelijk contract) maar helaas door een persoonlijke situatie in de afgelopen 3-4 maanden was mijn maandsalaris lager omdat ik niet 40 uur per week werkte, dus mijn laatste salarisverlies tonen 1.000 of 1.200 euro maar de vaste gegevens staan ​​nog op 2.000 euro per maand.

Zal het mijn kansen om een ​​hypotheek te krijgen schaden?

Mvg,
Marc
als het een probleem is wacht je toch een paar maanden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:31
Ik kan mij voorstellen dat je hier die reden niet wilt posten. Maar ik denk wel dat daar veel van zal afhangen. Een (goede) adviseur zal je dan kunnen aangeven of je wel of geen kans maakt op de hypotheek.

Maar als ik een geldverstrekker zou zijn, dan zou ik bij de combinatie van tijdelijk contract en tijdens dat contract een tijd minder werken toch wel terughoudend zijn. Ik zou dan denken: zorg eerst maar dat dat contract vast wordt en dat je weer even een tijdje volledig werkt, zodat je aantoont dat je dat ook 'aan kunt'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:13
@MarcFrance is NL of België?
Met een tijdelijk contract wordt het meteen een stuk moeilijker. Verder merk ik op dat je erg weinig verdient voor 40 uur, 2000 bruto? Wat voor werk doe je als ik vragen mag. Je wilt een hypotheek van 90K, financier je de rest zelf of wil je een garage box kopen? Want als het eerste en je financiert het huis van zeg maar 2 ton zelf dan heb je een aardig onderpand en dan is het al minder lastig.

Maar misschien moet je naar een adviseur ipv een account aanmaken op een Techforum

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Dit is een rare situatie. Als jouw contract 40 uur is, dan is het salaris altijd voor 40 uur. Dat ze vervolgens daar onbetaald verlof vanaf halen, maakt niet uit. Je "koopt" dan eigenlijk gewoon extra verlof.

Op je loonstrook staat als het goed is gewoon elke periode hetzelfde bedrag. In de periodes dat je minder werkt, gaat daar betaald verlof (vakantiedagen), buitengewoon verlof (niets, want extra betaald verlof) of onbetaald verlof (geld) vanaf. Maar dat staat dan als inhouding op je loonstrook. Het salaris blijft gelijk.

Overwerk hetzelfde: dat staat ook als extra post op je loonstrook, naast je contractuele salaris.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 02-08-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Jay-B schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 02:17:
Hoe was het salaris over de afgelopen drie jaar? Met een tijdelijk contract wordt vaak het gemiddelde bruto jaarinkomen genomen van de afgelopen drie jaar.
Dit verschilt enorm per hypotheekverstrekker. Soms wordt het gemiddelde genomen, soms 90% van dat gemiddelde, soms 30%. Volgens mij gaat het wel redelijk consistent over het salaris van de afgelopen 3 jaar maar het zou ook zomaar kunnen dat een hypotheekverstrekker naar 2 jaar kijkt o.i.d.

Dit is dus een goede optie als je huidige salaris niet voldoet, maar om de precieze regels te weten moet je gewoon even met je hypotheekadviseur overleggen, of anders direct met een hypotheekverstrekker bellen. Of het moet toevallig al op de website van de hypotheekverstrekker staan, maar dit soort regeltjes wil nog wel eens ontbreken op algemene informatie-pagina's.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 19:34

Croga

The Unreasonable Man

Discussies over de woningmarkt mogen ergens anders.

[ Voor 85% gewijzigd door Ardana op 03-08-2020 10:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 03-08-2020 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 03-08-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Laatst online: 06-06 15:37

Maar voor TS, ik zou een afspraak maken met de hypotheker ( of een andere partij ). Eerste gesprek is altijd vrijblijvend en gratis, en je krijgt veel inzicht in de mogelijkheden zoals starterslening en een verduurzamingspotje. Ik ben zelf laatst ook dat gesprek aangegaan en was verrast over wat ik kan gaan lenen over een aantal weken. Zo dacht ik zelf rond de 190K, maar blijkbaar door slim te rekenen, salaris iets te verhogen en gebruik te maken van een starterslening en potje voor verduurzaming ga ik al zo richting de 225K

Lang verhaal kort, bel de Hypotheker en vraag een oriëntatie gesprek aan. Gaat vanwege corona toch via Teams O-)

[ Voor 47% gewijzigd door Ardana op 03-08-2020 10:18 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 03-08-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 18:31
Gewoon even een goede financieel adviseur zoeken of een bank zoeken die een gunstige NHG rente heeft.

Alle advies die hier gegeven wordt is over het algemeen niet volledig. Een hypotheekadvies is zoveel meer dan wat een forum kan bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

[Discussies over de woningmarkt mogen ergens anders.

[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 03-08-2020 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
  • Laatst online: 06-06 15:37

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 03-08-2020 10:19 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:31
Je hebt gelijk, maar dan kun je beter een TR indienen.

[ Voor 65% gewijzigd door Ardana op 03-08-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wanneer werk je weer 40 uur? Wachten tot je die loonstrook hebt?
Pagina: 1