Python module installeren via pip

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anno89
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10-06-2021
Hallo allemaal.
Ik ben sinds een tijdje met Python bezig. Heb helemaal geen ICT achtergrond maar binnen ons bedrijf zijn we ons hierop aan het oriënteren en de mogelijkheden aan het bekijken. Tot zo ver vind ik het heel interessant!

Waar ik niet uitkom is het volgende. Ik wil een extra module installeren (openpyxl). Op internet staat overal dit dit heel eenvoudig kan met pip. Ook alle YouTube filmpjes (heb ze inmiddels allemaal gezien) laten zien dat dit heel makkelijk is. Probleem bij mij is echter dat het lijkt alsof pip niet geïnstalleerd is. Ik gebruik Python 3.8 (op windows 10) waar dit standaard in zit. Als ik in cmd "pip --version" type, zou hij de geïnstalleerde versie moeten gegeven. Ik krijg echter de melding "pip is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file". Wat ik geprobeerd heb ik het opnieuw installeren van Python (waarbij de optie install pip aangevinkt staat).

Ik ben niet echt thuis in dit soort dingen, is ook de eerste keer dat ik cmd gebruik.
Heeft iemand een idee wat ik fout doe, of wat ik nog kan proberen?
Alvast bedankt

Beste antwoord (via anno89 op 31-07-2020 18:23)

• Diumelia
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:47
Deze guide legt op een eenvoudige manier uit hoe dit op te lossen: https://appuals.com/fix-p...rnal-or-external-command/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:33

De Nelis

en anders maar niet...

Heb je locatie waar pip staat ook aan het zoekpad van Windows toegevoegd? Anders kan hij niet gevonden worden. Of je kan naar de map gaan waar hij geïnstalleerd staat in cmd en hem daar starten.

[ Voor 4% gewijzigd door De Nelis op 31-07-2020 17:21 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Diumelia
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:47
Deze guide legt op een eenvoudige manier uit hoe dit op te lossen: https://appuals.com/fix-p...rnal-or-external-command/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anno89
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10-06-2021
Bedankt, met deze link is het gelukt!