Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke tablet bomen<>bos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:47

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik ben voor mijn vrouw/kind op zoek naar een Tablet. Vanuit mijn eigen keuze kom ik al vrij snel uit op deze: pricewatch: Apple iPad (2019) Wi-Fi 128GB Grijs
Want: nieuwste, snel, iPad OS (ipv iOS 12)
Maarja, €460 voor een tablet is best veel. Keuze is puur omdat het Apple is en we allebei iPhones hebben dus weten hoe het werkt. Plus dat hij gewoon snel zal zijn ipv traag aanvoelt zoals met andere tablets die ik in mijn handen heb gehad (geen idee welke dat waren). Dus zoek toch liever iets van rond de €250 als dat ook voldoet.
Maar er zijn zoveel tablets.. Mini, Air, Tab A, Tab S, Lenovo, Surface.. ik ken ze niet dus vind het lastig om er doorheen te prikken.

Wat ga je met je tablet doen?
De tablet is vooral bedoeld om in het vliegtuig de kleine (<3 jr) te entertainen. Dat kan met de telefoon ook maar een tablet is toch fijner. Ook af en toe lekker in bed filmpje/serie kijken bijv.
Dus: moet handzaam zijn, mijn eigen keuze valt dan al af want onder de 10" lijkt mij dan beter.
Verder is het bedoeld voor Netflix/Youtube/Prime. Dus filmpjes kijken, maar ook downloaden, dus minimaal €64GB opslag nodig, en dus snel genoeg om HD filmpjes af te spelen. Ook willen we er mee videobellen via whatsapp oid dus dat moet ook kunnen.

Wat is je budget?
Liefst onder de €300, maar voor een ideale keuze kan het wat meer zijn. 2e hands is ook prima.

Ben je van plan je tablet veel mee te nemen?
Gaat mee op reis dus moet niet te kwetsbaar zijn, ofwel er moeten goede stevige hoesjes zijn voor de tablet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zoals gezegd Apple. Maar wil ook niet dat de tablet over 2 jaar niet meer ondersteund is bijv.
Verder ook zo min mogelijk bloatware of rare app stores, moet gewoon de Apple Store of Play Store zijn.
Vind Android niet super en heb geen ervaring met Windows op tablets verder, maar beiden zijn geen spelbreker.

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 31-07-2020 16:15 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Alle reacties

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:34
Dan haal je toch lekker een iPad :) Krijg je nadat het geld weg is geen spijt van.

Voor de specifieke use case om media te consumeren door een kind voldoet een Android tablet van EUR 200 ook prima. Netflix en Disney+ ondersteunen op Android ook downloads op een SD kaartje mocht de ingebouwde opslag onvoldoende zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 31-07-2020 16:18 ]

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:36
In plaats van de iPad zou je ook voor de Ipad Mini 5 kunnen gaan, net iets goedkoper, kleiner en lichter, minder opslag (64GB) maar wel weer een beter scherm (gelamineerd en hogere pixeldichtheid) en en snellere processor (2 generaties nieuwer dacht ik).

Als het minder moet kosten kun je inderdaad voor een Android tablet gaan, daar zal ook veel wel van voldoen.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
En waarom de 128GB versie. Zou bijvoorbeeld de 32 GB versie niet ook al goed zijn? Dan zit je gelijk al stukken dichter bij die 300 euro budget.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Groentjuh schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:20:
En waarom de 128GB versie. Zou bijvoorbeeld de 32 GB versie niet ook al goed zijn? Dan zit je gelijk al stukken dichter bij die 300 euro budget.
32GB is vrij weinig als je films/series wilt downloaden, en evt ook nog foto's en filmpjes wil maken met de tablet. Van de 32GB blijft na OS volgens mij nog maar iets van 27GB over dus.. Meh

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:34
Angeloonie schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:24:
[...]

32GB is vrij weinig als je films/series wilt downloaden, en evt ook nog foto's en filmpjes wil maken met de tablet. Van de 32GB blijft na OS volgens mij nog maar iets van 27GB over dus.. Meh
Je komt vrij ver want Netflix en Disney+ downloads zijn niet enorm groot. Je ondermijnt vooral het toekomstige gebruik want met name games voor iets oudere kinderen vullen 32GB voor je het weet.

Wel eens dus dat het geen goede investering is, maar om een iets andere reden.

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Android tablets zijn echt niet zo ingewikkeld om te leren, zelfs mijn ouders kunnen ermee overweg en die zijn echt niet handig met computers. Kind kan de was doen (en zeker een filmpje op kijken).

Voordeel van de android-tablets (naast de lagere prijs) is ook dat je er voor weinig extra geld een geheugenkaartje in kan prikken, om de opslagruimte te vergroten (i.t.t. de iPads).

Voor het doel waar je een tablet voor zoekt, zou ik dus zeker ook naar Android kijken.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ben voor deze gegaan: pricewatch: Samsung Galaxy Tab A 10.1 WiFi (2019) 3GB ram, 64GB opslag Zwart
Laatste kunnen bestellen bij Amazon, scheelde 4 tientjes met NL site dus was meteen interessanter.

Mocht hij tegenvallen dan kan hij altijd nog weg of als hobbyding gebruikt worden :P Maar van wat ik lees is het in de basis een prima ding, dus we gaan het merken.

Pagina: 1