Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Wouterie
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 23-11 11:36
Zo, ik loop al zo'n twee weken met een uitdaging, zoals dat heet.

Ik heb een Pi 4 met Raspbian. Om één of andere vage rede had ik ooit in mijn sources.list staan dat ik gebruik maak van 'unstable' en je raadt vast wel dat er iets niet helemaal goed gegaan is.

Geregeld draai ik updates en na een full-upgrade deed mijn SSH verbinding het niet meer. Dus herstarten, service proberen te starten... niets. De melding was dat de ssh connection was refused. Het bleek dat de ssh service niet meer draaide. Geen probleem, even opnieuw installeren.

Ik heb openssh-server gepurged, maar als ik nu het opnieuw probeer te installeren krijg ik deze meding:
------------------------------------------------------------------------------
sudo apt-get install openssh-server

Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd
De statusinformatie wordt gelezen... Klaar
Sommige pakketten konden niet geïnstalleerd worden. Dit kan betekenen
dat u om een onmogelijke situatie gevraagd heeft, of, indien u
de distributie 'unstable' gebruikt, dat sommige benodigde pakketten nog gemaakt moeten worden of uit 'Incoming' verwijderd werden.
De volgende informatie kan misschien helpen de situatie op te lossen:

De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
openssh-server : Vereisten: adduser (>= 3.9) maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: dpkg (>= 1.9.0) maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: libpam-modules (>= 0.72-9) maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: libpam-runtime (>= 0.76-14) maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: openssh-client (= 1:7.9p1-10+deb10u2) maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: openssh-sftp-server maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: procps maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: ucf (>= 0.28) maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: debconf (>= 0.5) maar het zal niet geïnstalleerd worden of
debconf-2.0
Vereisten: libaudit1 (>= 1:2.2.1) maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: libc6 (>= 2.28) maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: libcom-err2 (>= 1.43.9) maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: libgssapi-krb5-2 (>= 1.17) maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: libkrb5-3 (>= 1.13~alpha1+dfsg) maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: libpam0g (>= 0.99.7.1) maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: libselinux1 (>= 1.32) maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: libssl1.1 (>= 1.1.1) maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: libsystemd0
Vereisten: libwrap0 (>= 7.6-4~) maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: zlib1g (>= 1:1.1.4) maar het zal niet geïnstalleerd worden
Aanbevelingen: default-logind of
logind of
libpam-systemd maar het zal niet geïnstalleerd worden
Aanbevelingen: xauth maar het zal niet geïnstalleerd worden
E: Kan problemen niet verhelpen, u houdt defecte pakketten vast.
---------------------------------------------------------------
Kortom zijn er een berg vereisten die nog niet beschikbaar zijn. Hoera.

Ik heb er even geen zin in om de boel helemaal opnieuw te installeren... Ik heb nogal wat draaien op de Pi. Is er een makkelijkere weg? Ik vind er namelijk helemaal niets over terug op het internet.

Ik heb overigens geprobeerd om een oudere versie van openssh-server te installeren, maar ook dat resulteert in dezelfde melding.

Beste antwoord (via Wouterie op 31-07-2020 22:18)

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 15:01

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Dit past niet echt in CSA, maar in NOS. Ik haal je even 'mijn' kant op. :) CSA -> NOS.

Begin in de eerste plaats met je locale aan te passen naar en-US. Zoals hierboven al is gezegd maakt dat de situatie veel begrijpelijker.

Mijn advies is om aptitude te installeren als die er niet op staat en deze te gaan gebruiken. Zonder argumenten of opties krijg je een interface waar je veel duidelijker kan zien wat er zoal aan afhankelijkheden bij een package zitten en welke versies er beschikbaar zijn.

Het is niet erg om Unstable te draaien, maar er wordt dan wel verwacht dat je weet wat je doet. Dat weet je blijkbaar niet, dus was het onverstandig om Unstable te draaien.

Wil je terug naar Stable, dan zal je toch echt een herinstallatie moeten doen. Nu heb je in zekere zin een FrankenDebian gemaakt.

Je zegt niet wat je precies hebt gedaan met je sources.list. Ik ga er voor het gemak vanuit dat je de regels voor Unstable hebt weggehaald en meer niet. Dan is je package cache nog veroudert en wil het OpenSSH uit Unstable halen, een locatie die niet meer beschikbaar is. Net als de afhankelijkheden.

Wat je iig als situatie hebt, is dat de dependencies van openssh-server, zoals het naar uit ziet de versies ervan, worden tegen gehouden door een instelling. Dat kan een apt-preference zijn die packages van bepaalde releases een bepaalde prioriteit geeft, waardoor de gewenste versie niet geïnstalleerd mag worden.

Achteraf gezien had je veel beter kunnen uitzoeken waarom openssh niet meer wilde starten. Dat had waarschijnlijk eenvoudiger geweest om op te lossen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

• bassiej19
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-08 10:10
Je zou eens kunnen proberen “apt install -f” (verder geen packages).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 29-11 22:00

MartinMeijerink

NEE tegen 1,5m

Ik zie nederlandstalige meldingen, dat alleen al is een reden om een volledig nieuwe installatie doen, maar dan gewoon in het engels! Nederlandstalig is alleen maar verwarrend, omdat het over het algemeen nog weleens fout vertaald wordt (omdat bv. de context heel anders is), en bovendien is het bij engelstalig gewoon makkelijker om op foutmeldingen te googlen (meer resultaten).

I love the smell of a soldeerbout in the morning

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

't Zoveelste slachtoffer van een corrupte SD kaart welke ontstaan is vanwege te véél 'WRITE' acties naar de disk?

Iets met logging op een SD kaartje?

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Dit past niet echt in CSA, maar in NOS. Ik haal je even 'mijn' kant op. :) CSA -> NOS.

Begin in de eerste plaats met je locale aan te passen naar en-US. Zoals hierboven al is gezegd maakt dat de situatie veel begrijpelijker.

Mijn advies is om aptitude te installeren als die er niet op staat en deze te gaan gebruiken. Zonder argumenten of opties krijg je een interface waar je veel duidelijker kan zien wat er zoal aan afhankelijkheden bij een package zitten en welke versies er beschikbaar zijn.

Het is niet erg om Unstable te draaien, maar er wordt dan wel verwacht dat je weet wat je doet. Dat weet je blijkbaar niet, dus was het onverstandig om Unstable te draaien.

Wil je terug naar Stable, dan zal je toch echt een herinstallatie moeten doen. Nu heb je in zekere zin een FrankenDebian gemaakt.

Je zegt niet wat je precies hebt gedaan met je sources.list. Ik ga er voor het gemak vanuit dat je de regels voor Unstable hebt weggehaald en meer niet. Dan is je package cache nog veroudert en wil het OpenSSH uit Unstable halen, een locatie die niet meer beschikbaar is. Net als de afhankelijkheden.

Wat je iig als situatie hebt, is dat de dependencies van openssh-server, zoals het naar uit ziet de versies ervan, worden tegen gehouden door een instelling. Dat kan een apt-preference zijn die packages van bepaalde releases een bepaalde prioriteit geeft, waardoor de gewenste versie niet geïnstalleerd mag worden.

Achteraf gezien had je veel beter kunnen uitzoeken waarom openssh niet meer wilde starten. Dat had waarschijnlijk eenvoudiger geweest om op te lossen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wouterie
@Hero of Time Ik ben meer een Ubuntu man om eerlijk te zijn. Raspbian is een Debian kindje en ik twijfel er toch over om er Lubuntu op te zetten. Ik zou niet zeggen dat ik niet weet wat ik doe, maar het systeem is toch redelijk nieuw gebleken. Ik had gewoon niet verwacht dat ze zoiets essentieel als ssh zouden slopen in Unstable. Al met al heeft mijn systeem een jaar goed gedraaid... Mijn eigen FrankenDebian haha!

@bassiej19 Helaas heeft dat niets opgelost.

@MartinMeijerink Yep, Nederlands kwam eruit rollen na de installatie, ik heb er verder weinig aandacht aan besteed.

Allen bedankt, ik vrees dat ik toch een avondje weer de Pi mag herinrichten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Net als Ubuntu dus. Zeker als het gaat om package management is het van hetzelde laken een pak.

• Wouterie
u_nix_we_all schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:27:
[...]

Net als Ubuntu dus. Zeker als het gaat om package management is het van hetzelde laken een pak.
True, maar dan meer een volwassen kind zeg maar. En openssh-server is op mijn Ubuntu systeem niet stuk ;)

Edit: autocorrectie sloopt alles!

[Voor 5% gewijzigd door Wouterie op 31-07-2020 22:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Volgens mij staat er in de laatste melding dat er pakketjes op ‘hold’ staan. Deze zullen dan niet geüpdatet worden, en voorkomen dat ssh geïnstalleerd wordt. Engelse meldingen maken dit duidelijker.

Maar als dit klopt, dan zou ik die pakketjes zoeken, en even van hold afhalen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Wouterie schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:18:
@Hero of Time Ik ben meer een Ubuntu man om eerlijk te zijn. Raspbian is een Debian kindje en ik twijfel er toch over om er Lubuntu op te zetten. Ik zou niet zeggen dat ik niet weet wat ik doe, maar het systeem is toch redelijk nieuw gebleken. Ik had gewoon niet verwacht dat ze zoiets essentieel als ssh zouden slopen in Unstable. Al met al heeft mijn systeem een jaar goed gedraaid... Mijn eigen FrankenDebian haha!
Op https://wiki.debian.org/DebianUnstable staat uitgelegd wat er van je wordt verwacht als je Sid gaat draaien en ook wat je kan verwachten. Zo ook dat het voor kan komen dat er iets stuk gaat. Dat is inherent aan de rolling release.

Ik draai zelf al jaren Sid en heb nog nooit gehad dat ssh stopte met werken. Er zijn wel eens onderdelen stuk gegaan, die met een downgrade naar de vorige versie weer opgelost waren. Of ik zag de oplossing in de bugtracker, waar vaak werd gezegd dat in een paar uur of dagen een fix beschikbaar kwam in de repo.

Je begint je post met het feit dat je om 'onverklaarbare reden' de Unstable branche in je sources.list had. Ik zet altijd met een comment erboven waarom ik een bepaalde repo toevoeg. Ik zet het dan ook nog eens in een apart bestand in de sources.list.d submap.

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 29-11 17:44
Je hebt deze installatie grondig vernield. Ik zou qua configuratie eraf halen wat je nodig hebt en daarna opnieuw beginnen.

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 02:32

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Wouterie schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:31:
[...]
True, maar dan meer een volwassen kind zeg maar. En openssh-server is op mijn Ubuntu systeem niet stuk ;)

Edit: autocorrectie sloopt alles!
Ubuntu is zeker niet het meer volwassen kind tov Ubuntu, eerder andersom. Ubuntu is een fork van Debian met een andere focus (debian is veel meer server-georiënteerd, Ubuntu meer op de gebruiker).

Maar is het al opgelost? Persoonlijk kies ik bij RPi's altijd vrij snel voor herinstallatie, dat is vaak sneller dan troubleshooten wat er precies fout gaat.

Downgraden van Unstable kan je vergeten, zelfs Debian zelf geeft aan dat een herinstallatie de enige weg is.

Dus tenzij je hele goede redenen hebt waarom je absoluut geen unstable wilt draaien (vaak draait dat eigenlijk wel gewoon goed, je wilt het alleen niet in een kritische productieomgeving draaien), zou ik het voor nu lekker op unstable houden als je niet opnieuw wilt installeren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Wouterie
@deepbass909 Raspbian vs Ubuntu vind ik toch echt een ander verhaal.

Ik heb nog niet de tijd genomen om de boel opnieuw te installeren. Op dit moment doet alleen SSH het niet en daar kan ik wel mee leven. Ik moet nog een goede backup maken van een paar zaken, ik draai er onder andere een VPN server(tje) op en dat was wel handig in de vakantie i.c.m. adblocker.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Waarom niet weer even Unstable toevoegen aan je sources.list zodat je aan alle dependencies kan voldoen en weer een up to date systeem hebt? Daarna pas je de release naam aan naar bullseye en ben je klaar voor als die stable wordt.

Uiteraard wel eerst even een image backup maken van je sd kaart.

• Wouterie
@Hero of Time Een aantal van die dependencies is opgelost met bullseye, maar helaas gaat de installatie nog niet helemaal goed:

Instellen van openssh-server (1:8.3p1-1) ...
rescue-ssh.target is a disabled or a static unit, not starting it.
/lib/runit-helper/runit-helper: 74: /lib/runit-helper/runit-helper: sv: not found
Job for ssh.service failed because the control process exited with error code.
See "systemctl status ssh.service" and "journalctl -xe" for details.
invoke-rc.d: initscript ssh, action "start" failed.
● ssh.service - OpenBSD Secure Shell server
Loaded: loaded (/lib/systemd/system/ssh.service; enabled; vendor preset: enabled)
Active: failed (Result: exit-code) since Tue 2020-08-18 19:31:45 CEST; 20ms ago
Docs: man:sshd(8)
man:sshd_config(5)
Process: 3299 ExecStartPre=/usr/sbin/sshd -t (code=exited, status=0/SUCCESS)
Process: 3300 ExecStart=/usr/sbin/sshd -D $SSHD_OPTS (code=exited, status=255/EXCEPTION)
Main PID: 3300 (code=exited, status=255/EXCEPTION)
dpkg: fout bij verwerken van pakket openssh-server (--configure):
subproces van pakket openssh-server werd script post-installation geïnstalleerd gaf de foutwaarde 1 terug
Fouten gevonden tijdens verwerken van:
openssh-server
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Mooi, wat is nu je sshd_config? Zonder extra informatie is niet te zeggen waarom sshd niet wil starten. Ik vermoed een gare config, maar kan net zo goed zijn dat er iets anders vaags op die poort draait en 't daarom niet wil starten. Je VPN misschien?

• GuntherDW
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:47
Als je de error welke je daar kreeg vrij bruut in google instampte kreeg je vrij snel nog te zien wat je probleem kan zijn

https://www.mail-archive....ebian.org/msg1759465.html
It looks the sv program is shipped in the runit package which is not
installed here, hence the above error message.
Kan je dus even nakijken of die bij jou installed is?

Maar inderdaad, als je unstable draait wordt verwacht dat je weet waarmee je bezig bent en dat je, indien het breekt je ook min of meer zelf kan uitzoeken waarom het faalt.
Als je dat niet kan of wil is het best om naar testing of zelfs stable te downgraden of een andere distro te nemen.

[Voor 27% gewijzigd door GuntherDW op 18-08-2020 21:33]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Downgraden naar Testing is geen probleem. Dat is 'testing' in je sources.list zetten ipv 'unstable' of de codenaam van de huidige testing (bullseye) en wachten tot de versies die in Unstable zitten naar Testing zijn gedruppeld.

Downgraden naar Stable is zoals hierboven al is gezegd niet te doen en ben je veel beter af met een herinstallatie.

• Wouterie
@Hero of Time Ik heb een nieuwe config aangemaakt bij de installatie van openssh-server, hij gebruikt gewoon poort 22. Mijn VPN gaat over poort 51900. Ik weet trouwens hoe ik op unstable kom, Wireguard was destijds alleen daar beschikbaar. Ik heb braaf de handleiding van Wireguard gevolgd en ben na de installatie vergeten terug te gaan naar Stable.

@GuntherDW Ai, dat ziet er bekend uit. Dit report komt uit 8 augustus, vrij recent. Nou ja, even afwachten dus.

• GuntherDW
"even afwachten dus", sorry dat ik het zo zeg, maar lees en interpreteer je ook wat er gezegd wordt?
Of versta je niet wat ze bedoelen?

Laat staan wat ik gezegd heb.
Kan je dus even nakijken of die bij jou installed is?
In plaats van af te wachten kon je dat nagekeken hebben, installeren als dat niet het geval is (broken dependancy chain dus ergens) en melden of dat het opgelost heeft?
Het mist een beetje aan initiatief langs jouw kant geloof ik :P.

Niet slecht bedoeld maar zo komt het over.

In plaats van te "wachten" kan je het zo proberen oplossen.

• Wouterie
@GuntherDW Ik lees en interpreteer het zo dat de 'dear Maintainer' de boel moet fixen. Het beschreven probleem speelt bij mij inderdaad ook.

• GuntherDW
Ja, die bugreport is valide voor de debian repos. Er is zoals ik al zei ergens een broken/borked dependancy chain. Meer niet.

Maar voor jezelf kan je het ook al oplossen door manueel die package te installeren.
Daarom dat ik ook zeg "kan je even kijken of die package wel geinstalleerd is", want als dat niet zo is, is het wel handig van dat te installeren zodat je nu al door kan, ipv "wachten op die mythische maintainer".

Als het al installed is kunnen we ergens anders kijken maar waarom sta je er zo weigerachtig tegenover?
Hero of Time schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:12:
Downgraden naar Testing is geen probleem. Dat is 'testing' in je sources.list zetten ipv 'unstable' of de codenaam van de huidige testing (bullseye) en wachten tot de versies die in Unstable zitten naar Testing zijn gedruppeld.
Als je issues hebt door een package die loopt te bokken is dat nogal lastig. Maargoed, je kan beiden wel toevoegen en met apt-pinning wel wat voor elkaar krijgen voor zaken als deze.
Maar dat zie ik weer onder "je weet waarmee je bezig bent"

EDIT: Heb even zelf rapsbian in een VM installed (al was het hier de x86 versie),
de error komt wel voor, maar de ssh server is gewoon niet gestart by default. (door die foutmelding?)

Ik kan de server manueel starten door z'n service te schoppen en dan draait hij zoals het hoort.

Maar in die install moet je inderdaad even manueel runit (en runit-systemd?) installeren om van die foutmelding af te komen.

[Voor 50% gewijzigd door GuntherDW op 19-08-2020 15:20]

• Wouterie
@GuntherDW Punt is dat ik nog niet heel veel tijd heb gehad om een herinstallatie uit te voeren. De runit package miste inderdaad, maar de installatie daarvan zorgt ervoor dat er weer het één en ander werd verwijderd waardoor de Pi niet meer opstart. Niets dus hè, geen beeld, geen IP adres... En ik ben bang dat ik mijn cardreader op het werk heb laten liggen.

Ach ja, nu moet ik wel opnieuw beginnen.

• GuntherDW
Als dat ervoor zorgde dat er meer ging bokken en niet meer starten was er wel meer mis met je installatie.

Maargoed mooie moment voor een complete reinstall dan inderdaad.

Een leuke voor als zoiets ooit nog eens voorvalt is een PXEboot environment zodat je niet de sd kaart weer helemaal moet herflashen op je gewone desktop/laptop maargoed. Dat ben ik dan weer :+.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Wouterie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:27:
De runit package miste inderdaad, maar de installatie daarvan zorgt ervoor dat er weer het één en ander werd verwijderd waardoor de Pi niet meer opstart.
En daarom moet je niet blind 'apt install -y' of 'apt remove -y' uitvoeren. Kijk wat er gebeurt, kijk wat het wil doen en bovenal, kijk waaróm het iets wil doen.

Men gaat eerder voor de quick solutions dan uitzoeken en leren waarom iets zo is of gebeurt. Dat is ook waarom ik telkens in dit soort situaties verwijs naar aptitude. Gebruik het zonder argumenten of opties zodat je een interface krijgt die je heel mooi en overzichtelijk laat zien wat het wil gaan doen, voordat het wordt uitgevoerd. En als je '%t' toevoegt bij package weergave in Options leer je ook gelijk uit welke repo/branch (stable, testing, unstable) een package wordt gepakt.

• Wouterie
Ach ja, nu ben ik weer netjes en schoon in de lucht. Dank allen voor het meedenken.

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 02:32

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Hero of Time schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:58:
[...]

En daarom moet je niet blind 'apt install -y' of 'apt remove -y' uitvoeren. Kijk wat er gebeurt, kijk wat het wil doen en bovenal, kijk waaróm het iets wil doen.

Men gaat eerder voor de quick solutions dan uitzoeken en leren waarom iets zo is of gebeurt. Dat is ook waarom ik telkens in dit soort situaties verwijs naar aptitude. Gebruik het zonder argumenten of opties zodat je een interface krijgt die je heel mooi en overzichtelijk laat zien wat het wil gaan doen, voordat het wordt uitgevoerd. En als je '%t' toevoegt bij package weergave in Options leer je ook gelijk uit welke repo/branch (stable, testing, unstable) een package wordt gepakt.
Wat aptitude betreft ben ik het helemaal met je eens. Jammer genoeg heeft alleen Ubuntu (en daarmee alle gelieerde desktop distro's zoals KDE Neon die ik gebruik) onlangs aptitude eruit getrapt en wordt het niet meer ondersteund |:( bij de upgrade naar 20.04 werd aptitude geforceerd verwijderd :(

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

deepbass909 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:20:
[...]

Wat aptitude betreft ben ik het helemaal met je eens. Jammer genoeg heeft alleen Ubuntu (en daarmee alle gelieerde desktop distro's zoals KDE Neon die ik gebruik) onlangs aptitude eruit getrapt en wordt het niet meer ondersteund |:( bij de upgrade naar 20.04 werd aptitude geforceerd verwijderd :(
offtopic:
WTF! Ik wist dat Canonical de boel nog wel eens wil slopen voor aptitude, maar dit slaat werkelijk alles. Ik heb eens bij een release, weet alleen niet meer welke, gehad dat elk package dubbel te zien was. Alleen was er eentje met omschrijving en eentje zonder alle informatie. Markeerde je degene zonder informatie voor installatie, dan ging het zo op z'n plaat dat het bijna het hele systeem markeerde als broken of conflict. 8)7

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True