Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flower_202
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11-2022
Beste leden,

Ik heb mijn managementassistent/directiesecretaresse niv 4 diploma behaald. Binnen deze opleiding 6 maanden stage gelopen. Nu heb ik een baan aangeboden gekregen waarvoor ik maandag op gesprek ga. Het gaat om de functie: junior secretaresse. Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met een junior functie, het liefst in de secretariële richting? Zelf ben ik een echte starter en moet nog veel bijleren + ervaring opdoen. Wat kan ik verwachten, qua begeleiding, werk etc etc. Moet ik ergens rekening mee houden. Ik ben trouwens 20 jaar.

En ja maandag alle ruimte om verder kennis te maken en inhoudelijk vragen te stellen aan werkgever. Maar was toch wel nieuwschierig naar ervaringen van anderen. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:41
Ik heb geen ervaring in dit vak, maar is de baan niet beschreven in de vacaturetekst?

Junior functies zijn vaak junior omdat je niet alle verantwoording zelf krijgt maar vaak samen met iemand taken uitvoert, of taken die specifiek binnen een bepaald kader vallen (dus waar je niet buiten het boekje hoeft te denken).

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Belangrijkste eigenschappen van een goede secretaresse zijn:

* de wegen kennen in een organisatie; weten hoe je dinngen regelt
Werknemers en bezoekers hebben een enorm spectrum aan verschillende dingen die moeten worden geregeld. Parkeerplekken, toegangspassen, vergaderzalen, lunches, declaraties, boekingen van zakenreizen etc. Wat wel en niet bij het secretariaat wordt geregeld kan verschillen van bedrijf tot bedrijf, maar het is breed.

* servicegericht en behulpzaam
Een basishouding van "hoe kan ik je het best mogelijk helpen?"

* proactief