Msi videokaart wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benijland
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 31-07-2020
Mijn vraag
Ik heb een Dell I5 destop met interne grafische kaart met alleen een vga aansluiting. Ik heb nu een MSI grafische kaart in het pci slot gezet met o.a. een DVI output. Mijn monitor, een Terra LCD2210W heeft 2 aansluitingen. Een vga en een dvi aansluiting. Als ik de monitor via de dvi aansluit op de grafische kaart herkent hij de monitor niet. In apparaatbeheer wordt alleen de vga adapter getoond. Ook als ik die verwijder , de computer opnieuw opstart nadat ik de monitor via dvi verbindt wordt deze niet herkend.
Wie kan me verder helpen met een oplossing?

Windows 10 pro en de drivers van de grafische kaart geinstalleerd.
Grafische kaart Msi V214 -1, lijkt op een msi radeon R5770
Berend

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalfdroes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-10 16:14
Heb je de juiste drivers voor je kaart geinstalleerd?

Heb je de juiste dvi kabel gebruikt? daar er verschillende type zijn:

DVI-A: Deze interface stuurt enkel een analoog signaal door, met als nut om een gewone connector-overgang te maken. Dit type is gelijkwaardig met DVI-I, zoals onderstaande:

DVI-I: Dit was de oorspronkelijke interface, die een combinatie maakte van een digitaal en analoog signaal dat compatibel was met Pc's voorzien van een CRT (of eventueel een digitale) monitor. Kortom, een oplossing om de weg tussen analoog en digitaal onzichtbaar te maken.

DVI-D: De interface die enkel een digitaal signaal draagt. De DVI-D-aansluiting is een tijdje de digitale standaardaansluiting geweest op consumentenproducten (zoals digitale televisie en monitors of tv-toestellen) maar met de komst van hdmi wordt hij eigenlijk alleen nog gebruikt bij pc-monitors, omdat DVI net als de meeste monitors geen geluid ondersteunt.

DVI-D HDCP: Dit is een DVI-D interface waarbij het doorgegeven signaal naar het aangesloten apparaat is beveiligd met HDCP encryptie. De gedachte erachter is dat hiermee het kopiëren van het signaal onmogelijk wordt gemaakt en daarmee het illegaal kopiëren van bijvoorbeeld films kan worden voorkomen. HDCP is vereist voor sommige vormen van multi-media zoals Blu-ray.

Dus hoeveel pins heeft jouw kabel en je monitor?

Heb je wel beeld via dvi tijdens opstarten van je pc ?
Staat de monitor op dvi inpout?
Heb je meerdere dvi kabels geprobeerd om te kijken of het aan de kabel ligt?
Test dit allemaal eerst

[ Voor 98% gewijzigd door gandalfdroes op 31-07-2020 13:47 . Reden: update ]