KPN Smart TV app icm nieuwe TV's (diverse vragen)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-10 16:01
Ik wil thuis extra TV's ophangen maar eigenlijk zonder nog meer TV ontvangers te moeten gebruiken. En ik wil eigenlijk niet via een chromecast werken of althans bij voorkeur via een afstandsbediening ipv telefoon/tablet)

Ik heb een Alles in 1 abonnement 100/10 via glasvezel van KPN (wil dit mogelijk nog omzetten naar iets anders, maar dat maakt denk ik niet uit voor de vragen.

Nu wil ik in de keuken een TV ophangen en ik kan daar ook met draad aansluiten. Bij de kinderen op de slaapkamer wil ik ook een TV aansluiten, maar daar kan ik geen kabel leggen.

Nu lees ik dat KPN via een app op nieuwe LG en Samsung TV's zonder TV ontvanger beschikbaar is. Ik zit te denken om bijvoorbeeld deze TV aan te schaffen ( pricewatch: LG 43UM7100PLB Zwart ) volgens mij moet die app daar dan op werken.

Nu lees ik diverse dingen over de kwaliteit van de uitzendingen in die app, maar die variëren een beetje van 1 jaar geleden tot 3 maanden terug en KPN zal ook wel een beetje ontwikkelen dus mogelijk is dat al verbeterd.

Ik heb dus eigenlijk diverse vragen.

1. Voor mij is van belang dat ik in de keuken discovery channel en Fox kan kijken, vrouw en kids kijken de reguliere NL zenders en netflix. Maar ik kan nergens het zender pakket van die smart TV app vinden (in iTV zit Discovery wel als je thuis bent). Weet iemand of Discovery Channel en Fox sports werken via die Smart TV app?

Is de kwaliteit van de uitzendingen acceptabel of ronduit slecht? Graadmeter: de woonkamer TV is full HD 65 inch en dat vind ik prima, UHD is mooi meegenomen, maar full HD is wat mij betreft voldoende. Filmpje kijken doe ik wel via de woonkamer met surround etc, maar kan ik lekker aan de keukentafel blijven hangen en een beetje voetbal of zo kijken of zijn de uitzendingen blokkerig, is er lag etc ?

Maakt het dan nog erg veel verschil als die app via een kabel loopt of via een redelijke wifi / powerline verbinding?

Of zijn er andere oplossingen hoe ik dit makkelijk kan doen? Ik lees veel over android TV icm NLziet, maar dan heb ik weer een apart abonnement nodig voor discovery of ik moet die dan weer wel casten vanaf mn mobiel denk ik.

Gaat er vooral om dat we (lees mijn vrouw) eenvoudig kunnen zappen etc

Beste antwoord (via RensJ op 07-08-2020 09:48)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:44
Fox Sports 1 en Discovery zijn beschikbaar via de Smart tv app.

Het beeld is niet blokkerig, ook geen storende lag waarneembaar. Doordat er gebruik wordt gemaakt van een lagere bitrate is de kwaliteit van de streams zichtbaar slechter dan via de tv-ontvanger. Voor mij als purist reden om geen gebruik te maken van deze dienst (voor een langere tijd), wellicht ben jij wel tevreden met de beeldkwaliteit. Er is geen waarneembaar verschil in beeldkwaliteit via ethernetkabel en een fatsoenlijke 5Ghz Wifi signaal.

Naast NLziet is, voor zover ik weet, de enige andere manier om via je smartphone (in combinatie met een Google Chromecast) naar je tv te casten. De bediening verloopt dan via je smartphone, de een zal dit als prima ervaren terwijl een andere dit welicht als omslachtig ervaart.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:44
Fox Sports 1 en Discovery zijn beschikbaar via de Smart tv app.

Het beeld is niet blokkerig, ook geen storende lag waarneembaar. Doordat er gebruik wordt gemaakt van een lagere bitrate is de kwaliteit van de streams zichtbaar slechter dan via de tv-ontvanger. Voor mij als purist reden om geen gebruik te maken van deze dienst (voor een langere tijd), wellicht ben jij wel tevreden met de beeldkwaliteit. Er is geen waarneembaar verschil in beeldkwaliteit via ethernetkabel en een fatsoenlijke 5Ghz Wifi signaal.

Naast NLziet is, voor zover ik weet, de enige andere manier om via je smartphone (in combinatie met een Google Chromecast) naar je tv te casten. De bediening verloopt dan via je smartphone, de een zal dit als prima ervaren terwijl een andere dit welicht als omslachtig ervaart.

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-10 16:01
Heb hem inmiddels hangen en ik moet zeggen dat erg verrast ben door de kwaliteit.

Ik kan eigenlijk nauwelijks verschil zien en het is voor mij dus ruim voldoende.

Bedankt.