Geluidsetje voor aan te sluiten aan de Pc voor Gaming/TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallyriana
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07 21:31
Ik zoek een?
Een speakersetje voor aan te sluiten aan de Pc voor Gaming/Tv/Serie

Wat is je budget?
100-200 tot 250?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Aansluiten aan pc, gaming en films/Series.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kan van een collega dit setje overkopen voor 150 euro:
pricewatch: Q Acoustics 3020 (Matzwart)

Met deze versterkes op zijn advies omdat ik geen versterker van 300+ euro wil/kan betalen:
https://www.smsl-audio.com/portal/product/detail/id/591.html

Zelf heb ik deze gevonden:
pricewatch: Logitech Z623
pricewatch: Logitech Z625

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb advies nodig van experts, ik ken er zelf heel weinig van.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 19:51
Waarom niet gewoon een goede sound bar?
Voor dat geld heb je redelijk veel keuzes en zolang je een setje neemt met subwoofer denk ik dat je kwalitatief veel beter af ben als die 2 speakertjes of een plastic logitech setje.

persoonlijk zou ik kijken tussen deze 2 opties.

goedkope optie:

pricewatch: LG SJ3

Duurdere maar duidelijk betere optie:

pricewatch: LG SK5

Ook zijn er opties voor 5.1, die vallen alleen wel in de hogere prijs range.

pricewatch: Sony HT-RT3

pricewatch: Sony BDV-E2100

Je zal zelf even moeten kijken wat jou audio bron is en hoe de dat naar de speakers of soundbar krijgt maar ik zou als je de optie heb 5.1 verkiezen voer 2.0 of 2.1 zeker voor films voegt het veel toe. Enige nadeel is die bedrading voor de achter speakers.

[ Voor 5% gewijzigd door computerjunky op 31-07-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallyriana
computerjunky schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:40:
Waarom niet gewoon een goede sound bar?
Voor dat geld heb je redelijk veel keuzes en zolang je een setje neemt met subwoofer denk ik dat je kwalitatief veel beter af ben als die 2 speakertjes of een plastic logitech setje.

persoonlijk zou ik kijken tussen deze 2 opties.

goedkope optie:

pricewatch: LG SJ3

Duurdere maar duidelijk betere optie:

pricewatch: LG SK5

Ook zijn er opties voor 5.1, die vallen alleen wel in de hogere prijs range.

pricewatch: Sony HT-RT3

pricewatch: Sony BDV-E2100

Je zal zelf even moeten kijken wat jou audio bron is en hoe de dat naar de speakers of soundbar krijgt maar ik zou als je de optie heb 5.1 verkiezen voer 2.0 of 2.1 zeker voor films voegt het veel toe. Enige nadeel is die bedrading voor de achter speakers.
Geen idee, daarom dat ik het aan mensen kom vragen die er meer van kennen.
Momenteel heb ik een logitech setje en dat is gewoon op de pc aangesloten met een 3.5 jack.
Ik dacht dat een speakerset beter was dan een soundbar voor aan de pc, maar ik ken er niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 18:56
Qua geluidskwaliteit is de Q Acoustics 3020 beter dan de gemiddelde 2.1 budget soundbar, zo bieden goede monitors over het algemeen een betere stereo weergave, grotere soundstage en middentonen vergeleken met budget- en middenklassen soundbars.

Met betrekken tot de versterker zou ik persoonlijk iets meer geld uitgeven voor kwalitatief beter spul, de Sony STR-DH190 biedt een goede bang for the buck. Mocht dit toch te duur zijn voor jou, kun je eventueel bij Vraag & Aanbod of elders voor een tweedehands versterker/ receiver kijken van bekende merken zoals Yamaha, Sony, Denon, Marantz, Pioneer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:24
Die SMSL die je collega je aanraadt voldoet prima voor desktop gebruik, en die Q Acoustics zijn uitstekende speakers, maar wel vrij diep - ze hebben wat ruimte nodig. Met deze set krijg je beter geluid dan met een soundbar of een Logitech setje.

[ Voor 0% gewijzigd door martyw op 31-07-2020 19:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallyriana
Dus jullie zeggen eerder het setje dat mijn collega aanraad dan een soundbar of een van de logitechs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Sallyriana schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:42:
Dus jullie zeggen eerder het setje dat mijn collega aanraad dan een soundbar of een van de logitechs?
Voor rond de 200 euro is de set van je collega het beste wat er te koop is als je een kleine nieuwe versterker wilt. Overweeg je ook een tweedehands versterker dan zou je bijvoorbeeld nog naar iets als deze V&A: Technics versterker SU- V620 kunnen kijken, die neemt veel meer plaats in en geeft voor desktop gebruik geen beter geluid, maar is wel iets flexibeler mocht je ooit meer apparaten willen aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 31-07-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41
Zit je voor een soundbar bij je PC niet veel te dichtbij?

Koop gewoon een lekker Creative 2.1 setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:47
martyw schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:24:
[...]

Voor rond de 200 euro is de set van je collega het beste wat er te koop is als je een kleine nieuwe versterker wilt. Overweeg je ook een tweedehands versterker dan zou je bijvoorbeeld nog naar iets als deze V&A: Technics versterker SU- V620 kunnen kijken, die neemt veel meer plaats in en geeft voor desktop gebruik geen beter geluid, maar is wel iets flexibeler mocht je ooit meer apparaten willen aansluiten.
Wow, wat een ongelovelijk slecht advies is dit weer. Die versterker heeft geen DAC. Dit krijg je niet werkend op een PC.tenzij je of de analoge output van de pc gebruikt, maar dat geluid is echt heel slecht. Of je moet er een externe DAC tussen plaatsen om het geluid goed te krijgen. Maar zo'n externe DAC kost weer geld.

Je hoeft niet te reageren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 23:41
Hier een tijdje een SMSL AD13 samen met Q Acoustics 3020's gebruikt als PC setje en dat is een top combinatie!
PC aangesloten via USB (ding heeft een DAC ingebouwd) en het mini versterkertje doet ook Bluetooth als je graag muziek wilt vanaf je telefoon ofzo.
Als het aantal draadjes naar elk doosje op je bureau je niet stoort, heb je beter geluid dan een gemiddelde soundbar voor een prima prijs.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
hans_lenze schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 01:00:
Hier een tijdje een SMSL AD13 samen met Q Acoustics 3020's gebruikt als PC setje en dat is een top combinatie!
PC aangesloten via USB (ding heeft een DAC ingebouwd) en het mini versterkertje doet ook Bluetooth als je graag muziek wilt vanaf je telefoon ofzo.
Als het aantal draadjes naar elk doosje op je bureau je niet stoort, heb je beter geluid dan een gemiddelde soundbar voor een prima prijs.
Damned, had mijn Q acoustics 1020s verkocht aan een collega voor een habbekrats, omdat niemand ze op V&A wilde hebben. Als ik dit had geweten, had ik deze SMSL AD13 gekocht en deze DAC gebruikt om mijn oude speakers te gebruiken voor de pc. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Ik heb zelf zowel bij de PC als TV de Edifier Studio 980T aangesloten. Absoluut niet duur, geen gekloot met versterkers, oogt fancy, klinken echt super en werkt gewoon goed :Y Er zijn overigens ook modellen met afstandsbediening, mocht je dat fijner vinden.

Ik heb hiervoor ook wel 's 2.1 setjes van Logitech gehad maar die halen het wat mij betreft niet bij de audiokwaliteit die Edifier biedt. De enige 'maar' is dat Edifier wat neutraler klinkt dan een typische (en goedkopere) 2.1 set, dus wat minder overdreven lage tonen en een wat vlakker profiel. Daar moet je van houden en het kan even wennen zijn afhankelijk van wat je voorheen hebt gehad maar ik wil niks anders meer.

[ Voor 32% gewijzigd door SomerenV op 02-08-2020 01:23 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
aljooge schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 00:49:
[...]

Wow, wat een ongelovelijk slecht advies is dit weer. Die versterker heeft geen DAC. Dit krijg je niet werkend op een PC.tenzij je of de analoge output van de pc gebruikt, maar dat geluid is echt heel slecht. Of je moet er een externe DAC tussen plaatsen om het geluid goed te krijgen. Maar zo'n externe DAC kost weer geld.

Je hoeft niet te reageren
Ok, een DAC is inderdaad een verbetering, maar een fatsoenlijke kost al snel meer dan 100 euro, oftewel boven het budget wat topicstarter heeft. Een DAC in een goedkope Chinese versterker zoals de SMSL AD13 met ingebouwde DAC is nauwelijks beter dan de meeste geluidchips in een PC.

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 02-08-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
martyw schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:06:
[...]

Ok, een DAC is inderdaad een verbetering, maar een fatsoenlijke kost al snel meer dan 100 euro, oftewel boven het budget wat topicstarter heeft. Een DAC in een goedkope Chinese versterker zoals de SMSL AD13 met ingebouwde DAC is nauwelijks beter dan de meeste geluidchips in een PC.
Voor 35 euro heb je er al 1. Als je iets niet wil is de omzetting in de pc laten plaatsvinden,

https://m.alternate.nl/ht...e=Tweakers&utm_medium=cpc
Pagina: 1