Voeding 3com Switch140 ?

Pagina: 1
Acties:

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Switch140 zonder een adapter. Nu heb ik dat ding in mijn netwerkje hangen en heeft al 2 standaard 12v-1A adaptertjes opgeblazen en de 3e staat ook al te koken :(

Nu heb ik geprobeerd de specs op te zoeken maar ben geen voedingspecs tegen gekomen. Weet iemand die ?

Op zichzelf is dit een leuk dingetje. 1x 100Mbit naar mijn centrale PC en 4x 10Mbit naar de andere stations. In principe hebben alle andere stations een gegarandeerde 10Mbit verbinding met de centrale PC.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmmm, geen regelbare voeding liggen
Voeding moet dan wel de amperé kunnen geven.
Hang er een 5 amperé aan ofzo.

Bel anders 3com es op.

And The Only One

• memphis

memphis

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 21:46 schreef Diamon het volgende:
Mmmmm, geen regelbare voeding liggen
Voeding moet dan wel de amperé kunnen geven.
Hang er een 5 amperé aan ofzo.

Bel anders 3com es op.
Hmmm.... tja, was ook al van plan om zelf een voedinkje te maken, maar moet wel effe weten hoeveel ampere ik nodig heb en aangezien mijn multimeter zoek is..... :(

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik kan geen Switch140 vinden, maar de OfficeConnect Switch 4 (3C16733A) voldoet wel aan jouw beschrijving.
Volgens de documentatie dua1673-4aaa05.pdf, op te halen via :
http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?tab=support&pathtype=support&sku=3C16733A-US
is de uitgang gemerkt als 10-30V, 2A max.
Het maximale amperage zou je dus bij de minimale spanning van 10V verwachten, bij 30V dan ca. 0.66A, maar voor 12V zou je nog steeds iets van 1.66 A moeten leveren.
Ik zou dus of een 24V-1A, of een 12V-2A adaptertje gaan zoeken (ik zou persoonlijk voor de 24V gaan).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• memphis

memphis

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 22:53 schreef mvdejong het volgende:
Ik kan geen Switch140 vinden, maar de OfficeConnect Switch 4 (3C16733A) voldoet wel aan jouw beschrijving.
Volgens de documentatie dua1673-4aaa05.pdf, op te halen via :
http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?tab=support&pathtype=support&sku=3C16733A-US
is de uitgang gemerkt als 10-30V, 2A max.
Het maximale amperage zou je dus bij de minimale spanning van 10V verwachten, bij 30V dan ca. 0.66A, maar voor 12V zou je nog steeds iets van 1.66 A moeten leveren.
Ik zou dus of een 24V-1A, of een 12V-2A adaptertje gaan zoeken (ik zou persoonlijk voor de 24V gaan).
Kijk, daar heb ik wat aan... maar is het wel zo dat een hogere spanning een lagere amperage geeft :?
Als je er van uit gaat dat er een switched PSU in zit heb he gelijk maar zit er een lineaire regelaar in blijft je gebruikte amperage hetzelfde.

Maar het is duidelijk waarom mijn voedinkjes ploffen :)

THANX !

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Euh... Hogere voltage gaat niet noodzakelijk samen met lagere amperage...

Je kan wel met een transfo de hogere voltage "omzetten" naar hogere amperage en vice-versa... Dat kan je halen uit de formule:

U=R*I <=> R=U/I

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem met een 3com dualspeed office connect hub (100MBit 16 poorts hub0 die van de vrachtwagen was gevallen. Mijn vader is heeeeel handig met die dingen en hij heeft zelf een voeding geknutseld maar hij zei wel dat met normale meet apparatuur dit echt niet kan (de spanningen enzow die wij hadden). Hij had van zijn werk nl. een Fluke Meter en dat apparaatje kost iet svan F12.000,- d8 ik... mooi ding....dat wel :P

Maar suc6, 3Com bellen heeft weinig zin, ik schoot er geen hol van op want ik kreeg een engelse (ze sprak ook nog "belgisch" nederlands zal ik maar zeggen maar daar snapte ik niks van :P :+ ) doos aan de lijn, die kon me echt niks vertellen=. Behalve dat ze wel een telefoonnummer had die ik ff moest bellen. Nummer in engeland! Ja daaaggg :Z

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Heb zelf nog een ouwe link builder II (10mbit x 8) via de externe voedingspoort aangesloten op een ouwe pc voeding, was ff goed meten met mijn fluke metertje, en kijken naar de ouwe (verbrande)voeding om te kijken wat voor voltsges we te maken hadden (12v 5v 5v -5v) en werken. maar ik geloof dat die anderen gewoon met een 3,5 ampere 12volt adapter werkten...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Jah in die linkbuilders gaat altijd die elco stuk die onder het koellichaampje klem zit omdat de fannetjes vastlopen in het stof.. (heb er zo al een 24 poorts en 2x 12 poorts gehad :) )
Pagina: 1