Tesla - Elon Musk licenties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 22:13
Mag ik weten waarom dit in het artikel staat?
nieuws: Elon Musk: Tesla bereid software, accu's en aandrijflijnen te leveren...
Het is nog maar de vraag of Tesla daadwerkelijk overgaat tot dergelijke licentieverstrekkingen en leveranties aan concurrerende fabrikanten. Zo heeft het bedrijf van Musk in het verleden al accu's en aandrijflijnen aan Mercedes-Benz en Toyota geleverd, maar dat stopte in 2015. Musk zei toen dat de beperkte beschikbaarheid van accu's daaraan debet was en dat alle accu's nodig waren voor de productie van Tesla's eigen elektrische voertuigen. Zeker met de te verwachten verdere toename van elektrische auto's zullen accutekorten nog altijd een rol spelen en daarmee lijkt het onwaarschijnlijk dat Tesla snel overgaat tot acculeveringen aan concurrenten.
Dit is een grote hoop quatsch. Gewoon uit de vinger gezogen. En anders wil ik wel graag jullie bronnen zien waaruit inderdaad bevestigd wordt dat Tesla het contract eenzijdig heeft opgezegd.
Namelijk in de tientallen artikels die ik direct zou kunnen vinden zal het namelijk telkens blijken dat Mercedes degene is die het contract heeft opgezegd, omdat ze meer 'inhouse' wilden doen.

Hier bijvoorbeeld: https://www.automobilwoch...det-kooperation-mit-tesla

Om nog maar te zwijgen van andere tweets waar Elon het zeker ziet zitten om leverancier te worden voor het creëren van EV's voor andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ik zie dat een link naar artikel onverhoopt is weggevallen of niet is ingevoegd. Daarin wordt verwezen naar de passage van Musk. Dat is een site die doorgaans goed op te hoogte is wat betreft Tesla. Los daarvan, er staat nergens dat Tesla iets eenzijdig zou hebben opgezegd. Wellicht had ik nog wat meer context moeten bieden door inderdaad te wijzen op berichten dat Mercedes zijn eigen powertrains en accu's ging inzitten voor de B-class, maar dat sluit Musks lezing niet uit.