Laptop voor leerkracht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Wat ga je met je laptop doen?

Vooral veel office gebruiken en opzoekwerk als leerkracht secundair.

Wat is je budget?

Max €550

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja, dagelijks!
Dus graag minder dan 2kg.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Deze had ik zelf al gevonden maar ken er zelf te weinig van om zeker te zijn van de keuze.

Acer aspire 5 A515-43
Asus vivobook f512 DA
Lenovo s145-15api

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delphium
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 21:04
Zoek eens op "refurbished zakelijke laptops" en kies voor een model met recente processor (5e generatie i5 bijv.). Vaak heb je dan zeer solide laptops (HP elite book, Lenovo thinkpad, enz.) voor een hele goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:05
Bieren89 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:04:
Wat ga je met je laptop doen?

Vooral veel office gebruiken en opzoekwerk als leerkracht secundair.

Wat is je budget?

Max €550

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja, dagelijks!
Dus graag minder dan 2kg.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Deze had ik zelf al gevonden maar ken er zelf te weinig van om zeker te zijn van de keuze.

Acer aspire 5 A515-43
Asus vivobook f512 DA
Lenovo s145-15api
Kun je de laptop niet via de school kopen? De hardware leveranciers die krijgen vanuit Microsoft een speciale korting, waarmee apparaten goedkoper kunnen worden aangeboden voor het onderwijs. Dit kan de MediaMarkt bijvoorbeeld niet, waardoor het toch wat korting kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Omdat je veel met de laptop gaat 'slepen', ben ik het met @delphium eens.
Die laptops zijn gemaakt voor mobiliteit door gebruik van hogere kwaliteit grondstoffen voor o.a. de behuizing. Soms van een magnesium-legering of gebruik van andere metalen.

Kijk naar HP ProBook/EliteBook, Dell Latitude, Lenovo ThinkPad, Acer TravelMate, etc..

Wil je toch liever nieuw, zoek dan naar reviews van de betreffende laptop of serie, en hopelijk heeft de reviewer de stevigheid ook besproken.

[ Voor 32% gewijzigd door PD2JK op 31-07-2020 08:49 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:10
Bioflap schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:29:
[...]

Kun je de laptop niet via de school kopen? De hardware leveranciers die krijgen vanuit Microsoft een speciale korting, waarmee apparaten goedkoper kunnen worden aangeboden voor het onderwijs. Dit kan de MediaMarkt bijvoorbeeld niet, waardoor het toch wat korting kan opleveren.
Helaas zijn die kortingen alleen van toepassing op mbo/hbo/wo. Ik werk in het vo en kon dus ook geen korting krijgen, maar gelukkig werkt mijn vrouw in het hbo. 😊

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:05
Aziraphale schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:39:
[...]

Helaas zijn die kortingen alleen van toepassing op mbo/hbo/wo. Ik werk in het vo en kon dus ook geen korting krijgen, maar gelukkig werkt mijn vrouw in het hbo. 😊
Die kortingen zijn ook voor het PO/VO. Je zal alleen even moeten kijken op welke devices het allemaal van toepassing is.
Via de website van Microsoft kun je partners zien waar Microsoft mee samenwerkt, en dus eventuele kortingen worden gegeven vanuit Microsoft richting partners, waarmee de devices goedkoper worden voor de eindklant.

https://www.microsoft.com/nl-nl/education/devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:10
Bioflap schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:51:
[...]

Die kortingen zijn ook voor het PO/VO. Je zal alleen even moeten kijken op welke devices het allemaal van toepassing is.
Via de website van Microsoft kun je partners zien waar Microsoft mee samenwerkt, en dus eventuele kortingen worden gegeven vanuit Microsoft richting partners, waarmee de devices goedkoper worden voor de eindklant.

https://www.microsoft.com/nl-nl/education/devices
Kijkend naar de site en devices die daar aangeboden worden, dan is dat meer gericht op groot inkopen dan korting voor een individuele docent. En als je bij Lenovo of Dell gaat kijken, dan kom je voor docentenkorting echt alleen in aanmerking als je in het HBO of WO werkt. Waarom is me een raadsel, maar ik kreeg via mijn school nog geen cent korting.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Ok bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
Dit is ook wel een goede aanbieding voor die specs:
pricewatch: Lenovo ideapad S145-15IIL (81W8008GMH)
Pagina: 1