Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naxul
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:57
Dag,

Wij wonen sindskort in een nieuwbouw huis en ik dacht rekening gehouden hebben met draadloos internet op de tweede etage en zolder van ons huis. Wij hebben een UTP (cat5) uit het plafond komen en ik zou hier graag een AP willen ophangen zodat we snel(ler) draadloos internet hebben.

Ik dacht het juiste besteld te hebben met 'Ubiquiti UniFi AP-AC-LR', alleen nu doet zich het volgende probleem voor. Omdat er geen stroom in de buurt is, kabel komt uit het plafond dacht ik het kunnen voorzien van stroom via POE. Nu dat ik de AP heb uitgepakt zit de POE adapter extern, dit ziet er niet al te fraai uit. Ik had gedacht dat switch zich intern zou bevinden en dat het simpelweg UTP kabel erin steken was en klaar.

Nu zoek ik dus een AP waar de POE adapter intern gebouwd zit. Heeft een ander model van Ubiquiti dit wel? En wat kan ik anders als oplossing gebruiken.

Bedankt voor de hulp, van zoekresultaten wordt ik momenteel niet wijzer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Die POE injector (extern) heb je alleen nodig als je geen PoE switch hebt. Dus als je een unifi US‑8‑60W switch hebt in bijv. de meterkast (https://www.ui.com/unifi-switching/unifi-switch-8/) kan je UTP kabel inprikken voor de voeding van je AP.

[ Voor 3% gewijzigd door smesjz op 30-07-2020 19:59 . Reden: US‑8‑60W Spec ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naxul
smesjz schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:55:
Die POE injector (extern) heb je alleen nodig als je geen PoE switch hebt. Dus als je een unifi Poe switch hebt in bijv. de meterkast (https://www.ui.com/unifi-switching/unifi-switch-8/) kan je UTP kabel inprikken voor de voeding van je AP.
Bedankt voor je reactie, dit wist ik oprecht niet. Als ik zo'n switch koop, hoe voorzie ik die van internet? Is dat simpelweg een UTP kabel van de router naar de switch waar vervolgens de UTP kabel in moet die naar de AP boven gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het fungeert gewoon als switch. Dus kabel van je KPN / ziggo modem in poort 1 stoppen en UTP kabel naar je AP in poort 4 t/m 8 (PoE out) en klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Maar.. je kunt de injector toch aan de modemkant plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:11
Je hebt juist besteld.

Wat doe je: hang de AP gewoon aan het plafond met die netwerkkabel aangesloten.

Aan de andere kant van die netwerkkabel doe je die POE injector.(Hopelijk eindigt de andere kant van je netwerkkabel ergens in de meterkast?!) Die POE injector voegt als het waren de energie voor de AP toe aan de netwerkkabel naar de AP, waardoor de AP dus zowel netwerk als energie via die ene netwerkkabel krijgt.

POE injector sluit je aan op je netwerk en op een stopcontact/bijbehorende adapter, zodat de injector + netwerk aan je AP kan sturen.

Is dat duidelijker zo?

Sommige zeggen: Neem een POE switch. Een POE switch is net als een normale switch, maar dan zitten de poe injectoren in de switch ingebouwd. Voor 1 AP is dat niet nuttig, maar als je bijvoorbeeld meerder APs en ook nog een paar camera's via POE voed, dan snap je dat zo'n switch handiger kan zijn dan meerdere losse POE injectoren. Voor 1 AP, gewoon een injector gebruiken (tenzij je grootste POE plannen hebt!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naxul
Iedereen bedankt voor zijn tijd en suggesties en het is inderdaad nu gelukt. Voor nu hangt de injector aan de modemkant, misschien komt er nog een switch zoals Groentjhuh ook zegt als er meerdere apparaten komen. Bedankt allen, heel fijn :)!
Pagina: 1