Koeler probleem..TJEEMIG!!!!!!

Pagina: 1
Acties:

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Ja sorrie gek work ervan!!
Eerst bestel ik mij een goede koeler bij mijn nieuwe mobo (Asus A7V266/AMD1400)een ding van koper, het werd me te veel heet zo'n 60c. Een vriend had goeie ervaring met een andere koeler 10c minder!!! Ikke ook hebben :) naja maakte qua temparatuur nix uit.
Vandaag een Thermaltake Super Orb erop geplopt (met warmte geleide pasta) en wat denk je??? ja hoor NOG heter IDLE OVER DE 60 graden.....WAT o WAT moet ik doen??? Doe ik iets verkeerd?? De fans draaien goed resp 5000 en 5400 TPM...WAT EEN HERRIE TROUWENS!!

Please help me, en ik wil toch geen waterkoeling.

Ik heb de TB1400@1500 lopen stabiel, de vcore op 1.85v staan (hoger gaat niet op een Asus A7M/266.
Big tower met een fan boven aan de achterzijde (uit blazend), en een fan onderin aan de voorzijde (in).
Een Fan op de HD's en een fan die de lucht naar boven blaast.

Ik heb veel goede dingen gelezen (btw met seartch) over deze koeler, dus dacht ik dat ik een goede keus gemaakt zou hebben, dus ik stel deze vraag niet ZOMAAR. De situatie in de kast is gelijk aan de vorige koeler en toch warmer? dit is de vraag ook eigenlijk sorrie als ik me niet zo duidelijk uitdruk :)

Oja sorrie van dat Grtz wist ik niet...waarom eigenlijk?? Wil vriendlijk zijn voor de mensen die me misschien gaan helpen, en die het bericht lezen.

thanx

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:13
Als je nu eerst eens vertelt wat voor cpu in je systeem hangt, welke coolers je hebt gebruikt, je instellingen (oc'ed or not).

Dan pas kunnen wij je vast en zekers wel verder helpen. ;)

Grtz,
Arjen

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Silverado misschien? Anders een swiftech met de fan op 7V (of 5V) Die zijn beiden wel iets duurder natuurlijk.
Een andere mogelijkheid is eens zoeken. Hier zijn al zoveel topics over geweest...

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Op woensdag 08 augustus 2001 20:47 schreef Leuty het volgende:
Als je nu eerst eens vertelt wat voor cpu in je systeem hangt, welke coolers je hebt gebruikt, je instellingen (oc'ed or not).

Dan pas kunnen wij je vast en zekers wel verder helpen. ;)

Grtz,
Arjen
ten eerste GEEEEEEEN Greetz.... read FAQ waarom

ten tweede > tis een asus met een AMD tbird 1400 zotezien

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-05 08:28

Frenkpie

"Crocs Rule !"

mijn tbird 1200 wordt standaard ook 55 graden idle met een coolermaster dus ik denk dat die temps nog redelijk zijn...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Begin eerst maar eens te werken aan een goede air-flow in je kast. Je hebt nl. al 3 coolers gebruikt, zonder enig resultaat. Air-flow in je kast is dus niet goed. Effe searchen mbt air-flow, staan 101 topic's over dit onderwerp in het forum...
Succes!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
jeb, check eerst maar eens de temperatuur in je kast. Anders een fanduct :)

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Ik heb hier een Msi kt 7 turbo en tb 1400 met thermaltake vulcano II (zeker niet de beste koeler)
46 gr idle en 51 stressed (met kast dicht)

Zorg voor een goede luchtstroom in je kast

I'm partial to your abracadabra

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43

Epsilon

Op woensdag 08 augustus 2001 20:44 schreef Extra300s het volgende:
Ja sorrie gek work ervan!!
Eerst bestel ik mij een goede koeler bij mijn nieuwe mobo (Asus A7V266/AMD1400)een ding van koper, het werd me te veel heet zo'n 60c. Een vriend had goeie ervaring met een andere koeler 10c minder!!! Ikke ook hebben :) naja maakte qua temparatuur nix uit.
Vandaag een Thermaltake Super Orb erop geplopt (met warmte geleide pasta) en wat denk je??? ja hoor NOG heter IDLE OVER DE 60 graden.....WAT o WAT moet ik doen??? Doe ik iets verkeerd?? De fans draaien goed resp 5000 en 5400 TPM...WAT EEN HERRIE TROUWENS!!
wat je ten eerste fout doet is een super orb kopen, die zuigen echt! Dus dat is een slecht vergelijk. Koop een swiftech, deze zijn zeker WEL goed en over het lawaai van een super orb, dat is nog maar een beetje vergeleken met topkoelers met een 7000rpm fan.

Verwijderd

Verwijder eens de resten van het rubber padje op je processor cq. en maak dat eerst eens goed schoon, dan pas pasta ertussen. Mijn Cpu is hetzelfe en word maar 55 gr. (stressed) met de Super Orb.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op woensdag 08 augustus 2001 20:52 schreef frenkpie het volgende:
mijn tbird 1200 wordt standaard ook 55 graden idle met een coolermaster dus ik denk dat die temps nog redelijk zijn...
Ik weet niet wat voor coolermaster jij hebt maar een DP5-6H51 koelt bij mij toch echt wel hoor...(met een 92mm FAN@55cfm) hier 1569 mhz en temp komt FULL STRESSED niet eens boven de 55 uit....
Pagina: 1