Nieuwe installatie W10: Start niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodbeleg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:03
Dag allen,

Ik ben eindelijk overstag gegaan en heb Windows 10 gedownload (bootable usb gemaakt met rufus) en geïnstalleerd.

Maar ik kwam wat problemen tegen.

Allereerst wilde de bootable usb niet opstarten want ik moest hem als uefi opstarten. Prima, ik uefi usb vooraan gezet in boot sequence. Toen startte deze op en kon ik installeren.

Dus ik loop het menu door, stel locatie in als Nederland en kom aan bij de selectie van de schijf. Ik selecteer de SSD (Samsun evo 840 240gb) en de installer geeft aan dat ik deze er niet op kan installeren want de SSD is niet uefi en de stick wel. Dus ik shift+F10 doen en heb de SSD gecleaned via disk check. Toen kon het wel.

Dus, weer een horde verder. Installatie ging door. Bij het opnieuw opstarten kwam ik weer bij de installer uit. Dus opnieuw opgestart en boot sequence in orde gemaakt dat de SSD op 1 staat. Toen kreeg ik de error 0xc000000e. Opnieuw geïnstalleerd en weer deze error.

Toen heb ik de tip gekregen alle HDDs afgesloten (satakabels er uit) en opnieuw Windows geïnstalleerd. Toen kwam ik uit bij de volgende error:
"Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key."

Ik heb toen de mbr gereset en nog een aantal zaken gereset. Niets schijnt te helpen.

Als ik in de installer kijk zie ik dat windows 10 geïnstalleerd is (er is zo'n 10gb bezet). Hoe zorg ik dat de installatie afgemaakt kan worden en windows 10 wil starten?

Ik heb overigens via de installer ook geprobeerd te troubleshooten en te repareren maar daar kwam ook niets nuttigs uit.

Iemand ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 19:39
Ga voor GPT ipv MBR. MBR werkt voor zover ik weet niet met UEFI.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodbeleg
jordy2811 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:28:
Ga voor GPT ipv MBR. MBR werkt voor zover ik weet niet met UEFI.
Hoe doe ik dat?

Ik dacht zelf aan de stick met rufus mbr bootable te maken en dan het opnieuw te installeren ipv onwetend de UEFI route te volgen. Probleem: mijn pc wil niet meer starten en ben dus afhankelijk van derden om een nieuwe bootable stick te maken.

Is dit ook een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakeyy
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-08-2020
het lijkt erop dat je ssd niet helemaal correct werkt, misschien dat je het een keer kan proberen op 1 van je hdd's. Als dat wel werkt weet je zeker dat je ssd stuk is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:22
Ik had dit ook van de week ook... Heb je een windows ISO? gebruik dan deze tool eens om de USB te maken:
https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=56485

Even je buurman/neefje/kennis aankijken of je dat even kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodbeleg
Jakeyy schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:50:
het lijkt erop dat je ssd niet helemaal correct werkt, misschien dat je het een keer kan proberen op 1 van je hdd's. Als dat wel werkt weet je zeker dat je ssd stuk is
Hoe zou de SSD dan wel moeten functioneren?
htca schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:11:
Ik had dit ook van de week ook... Heb je een windows ISO? gebruik dan deze tool eens om de USB te maken:
https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=56485

Even je buurman/neefje/kennis aankijken of je dat even kan doen.
Ik heb inmiddels een nieuwe bootable USB ontvangen met Rufus middels MBR ipv de standaard GPT en ik ben zojuist geboot in W10. Dus dit scheen te werken!

Dank allen voor meedenken.
Pagina: 1