Toon posts:

Ncr 450 VA UPS

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een UPS op mijn pc te zetten tegen stroomstoringen. Nou zag ik bij www.regenboog.net een Ncr 450 VA UPS voor 150,-.
Ik heb een goed gevulde/gemodde Aopen HX08 case met een 17 inch monitor.
Zou deze ups goed zijn om de spanning hiervan op te vangen bij stroomuitval. En is er iemand met ervaringen met deze UPS?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Qua vermogen zal je het wel redden, denk ik zo. :) Ik weet niet hoe betrouwbaar NCR is met haar UPSsen, maar ik denk niet dat je je hier een buil aan kunt vallen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem ook alleen maar gebruiken voor op lan-party's en natuurlijk thuis voor de zekerheid bij stroomuitval.
Mijn vader heeft ook zo'n ding en nou zag ik dat het echt wel ideaal is bij stroomuitval. Hoewel dat niet zo vaak gebeurd.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

humz .. ligt eraan wat je ermee wil doen. Als je denkt dat je met een 450VA UPS een beetje systeem + 17" monitor kan opvangen voor 10+ min, dan vergis je je toch lelijk. Ik heb hier een APC BackUp Pro 420, en die houdt het met een p2 450 met een 17" CTX monitor maar 5 a 6 min. vol. Een monitor = vet zwaar. Het is dan ook meer bedoeld om alle lopende processen automatisch af te sluiten en zow (dit i.c.m. software + kabel)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Yucko

Yucko

Mag ik btw vragen naar wat voor een brakke lanparty jij gaat, dat je een UPS denkt nodig te hebben ?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Eentje midden in een weiland! :P

• Yucko

Yucko

campzone, ne2k zijn afgelopen hoor :P

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons in de regio worden regelmatig lan-party's gehouden voor ca 50 man in een gewone gehuurde zaal. Hier is altijd een vrij beperkte stroomvoorziening en die wil er soms wel eens uitklappen.

Ook heb ik thuis het probleem dat wanneer ik de pc aanzet dat het stroom vaak uitvalt, doordat ik hem op dezelfde zeer gevoelige CV groep heb zitten.

5 a 6 min is ook meestal genoeg om je pc af te sluiten, en alles op te slaan.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mijn APC Smart-UPS hield het in de vorige config (3HD's, 3CD/DVD, TB800, 256MB, 2xSCSI-kaart, netwerkkaart, Matrox G400max, SB Live1024 en 17" Highscreen monitor; volle bak dus) 10 minuten vol, volgens de PowerChute-software.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ben es effe wezen testen hoelang mijn config bleef draaien op de UPS.
Heb een VMP 410, 2x300Watt psu, 3xhd's, 256Mb en ben ook nog effe wezen branden.
De pc hield het rond de 40 minuten uit.

Ik heb een Smart-UPS met een output power capacity van 670 Watt

And The Only One

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Als de battery'en goed zijn houdt zo'n ding het goed lang uit maar als je het nog langer wil uithouden dan kan je er ook gewoon een auto accu achter hangen dan houdt je het wel enkele uren uit.

Maar belanerijker is is het een offline of een online UPS aan de prijs te zien een offline.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil tussen een Online en een Offline UPS??? Leg uit?

Trouwens van Regenboog.net kreeg ik ook wat info, dit stuurden ze:

De 450 VA UPS kan voldoende energie everen om jou PC een tijdje in de lucht te houden. Ik denk dat jouw PC +/- 500 watt zal gebruiken inclusief monitor als er geen verlies van energie is.
Dit is er altijd en is afhankelijk van de kwaliteit van de powersupply in de PC en monitor. Als je het goed doet verlies je minstens 30%. Je moet dus 30% meer energie in je voeding stoppen om er 500 watt uit te krijgen. Dit komt dan op 650 watt/va de UPS levert max 450 en kan je systeem theoretisch 41 minuten actief houden. In de praktijk heeft ook de UPS geen 100% en schat ik dat het op 30 minuten. We hebben ook een 750VA Fl.249,= versie, deze moet het dan 48 minuten uithouden volgens onze schatting.

Met vriendelijke groet,

De Regenboog Computers

Ze zeggen dus dat dit ding het wel ca 30 min zou kunnen uithouden, dat is 3x meer dan 10 min.

• DJSmiley
  • Laatst online: 16:19
Op donderdag 09 augustus 2001 19:42 schreef mweert het volgende:
Als de battery'en goed zijn houdt zo'n ding het goed lang uit maar als je het nog langer wil uithouden dan kan je er ook gewoon een auto accu achter hangen dan houdt je het wel enkele uren uit.

Maar belanerijker is is het een offline of een online UPS aan de prijs te zien een offline.
Idd.. daarom lijkt dit ding me best wel interessant..
Heb nu een 250VA ding, maar die is errug licht.. of ik heb gewoon teveel troep >:)

Kan alleen nix vinden over dit ding.. Geen specs, geen info over accus enz...

btw: Autoaccu KAN wel, maar is niet echt ideaal.

Auto(lood)accu laad heel anders dan een ups accu (onderhoudsvrij ding).

Hang je een UPS aan je akku, werkt wel, alleen de ups probeert de accu continu bij te laden, wat een autoaccu niet echt leuk vind.... Gaat dus beetje koken...

* DJSmiley moet eens in de 2 mnd accu bijvullen (Gedest. water) hierdoor :)

naja,boeie.. En mocht de accu fucked up zijn, voor 25,- scoor ik weer een andere :)

7Ah originele UPS accu, nu 45Ah autoaccu :) en zit er aan te denken om een 2e erbij te plaatsen.

Edit: Dit is ook wel verrekte stoer voor in de auto.. Accu eruit slopen, ff modden dat ie aan gaat zodra ie 12V krijgt, en hoppa.....
220 in auto... laptop, tv, whatever :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik betwijfel of een pc het op een auto accu lang vol houd. Vorige week op campzone heb ik om 2 uur s'nachts bij het opzetten van de vouwagen gebruik gemaakt van mijn auto lichten. Deze werden na 2 uur ook zeer zwak.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op donderdag 09 augustus 2001 20:09 schreef freezy17 het volgende:

Ze zeggen dus dat dit ding het wel ca 30 min zou kunnen uithouden, dat is 3x meer dan 10 min.
Correctie, dat is 2x meer dan 10 minuten :)

No hard feelings

And The Only One

Verwijderd

Ik heb zelf een APC Smart-ups 700 die 2 servertjes ( compaq ), een switch ,een telefooncentrale en een zooitje fan's opvangt bij stroomuitval ,maar 8 a 10 min is echt de max... :(

die ncr ups zal je alleen beschermen tegen stroomuitval terwijl bijv. een APC smart-ups ook helpt tegen spanningspieken en signaalruis.. :)
kan handig zijn in een overbelaste situatie zoals die kleine lanparty's waar de stroomvoorziening slecht is. :)

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem besteld en krijg hem waarschijnlijk komende week binnen.
150,- is ook niet echt veel geld en ik heb ook een stekkerdoos met overspanningsbeveilinging dus dat hoeft ook niet meer in de ups te zitten.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 11 augustus 2001 18:39 schreef freezy17 het volgende:
Ik heb hem besteld en krijg hem waarschijnlijk komende week binnen.
150,- is ook niet echt veel geld en ik heb ook een stekkerdoos met overspanningsbeveilinging dus dat hoeft ook niet meer in de ups te zitten.
Mja, maar tot hoever gaan die overspanningsbeveilingingen in je doos (je bent toch geen meid he >:) )

And The Only One

Pagina: 1