Tom Tom versus Garmin

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonatiuh
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-08-2020
Dag allemaal,

Ik ben een nieuwe bestuurder en wil graag gegidst worden door een dedicated gps (niet smartphone dus).
Kunnen jullie meer info geven over hoe te kiezen tussen Tom Tom en Garmin?
Wat is belangrijk voor mij:

- Accurate informatie over verkeerssituatie
- Flitsspaalmelder --> ik zie dat Tom Tom na 3 maanden een betalende abonnementsformule vereist terwijl Garmin een levenslange flipstaalmelding geeft (is deze dan ook kwalitatief)?
- Vlot - correct - duidelijk de route beschrijven waarbij de locatie echt accuraat loopt met de technologie (bv.: geen 5 seconden blijven haperen ofzo).
- Er mag informatie over verkeer opgevraagd worden via de smartphone maar wil wel vermijden dat die een voorwaarde is (bv.: als ik smartphone niet mee heb moet het ook zonder kunnen) en dat de batterij van de smartphone helemaal leeggezogen wordt hierdoor, en ook dat er varia privacy-dingen worden overruled net doordat het via de smartphone loopt (dat dus liefst vermijden).
- Liefst 6 inch
- max €175 --> dat vind ik al behoorlijk veel maar liefst een gps die dus lang meekan. Geen fan van jaarlijks nieuwe dingen te moeten kopen; robuustheid vind ik dus fijn.
- Graag vlot de routes kunnen intypen op het touchbord zonder dat zaken blijven haperen enz. Je zit in een auto; dat moet dus vlot kunnen anders wordt het gevaarlijk (ookal doe je het op voorhand en in stilstand).

Ik zag alvast deze modellen:
- Tom Tom Via 62: https://www.coolblue.be/n...m-via-62-west-europa.html
- Tom Tom Go basic 6: https://www.coolblue.be/n...om-go-basic-6-europa.html
- Garmin Drive 61 LMT-S: https://www.coolblue.be/n...rive-61-lmt-s-europa.html

In een review las ik dat een gebruiker zei voorstander te zijn van de Tom Tom Go boven de via omdat de go zogezegd accurater de verkeersinformatie bezit (via de smartphone) terwijl de via dat niet heeft.

Wat zijn jullie ervaringen? Wat raden jullie aan? Zulke modellen of kan je even goe dook een goedkoop model van €50 kopen?

P.s.: het is voor mij onbelangrijk om handsfree te kunnen bellen (doe ik niet).

Benieuwd naar jullie suggesties!! :) Erg bedankt !

groetjes,

Marjan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik heb met verschillende merken navigatie gereden, TomTom, VDO, Garmin, Google Maps en ook nog diverse ingebouwde systemen in verschillende automerken en TomTom stak daar telkens weer met kop en schouders bovenuit. Bedieningsgemak en duidelijkheid van aanwijzingen vind ik persoonlijk het belangrijkst en dat doen ze bij TomTom gewoon heel erg goed.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 17:17

Christiano007

Ich bin der champion

Bij Garmin vind ik de helderheid en het gebruiksgemak beter. Ook reageren ze sneller dan de meeste Tomtoms. Het updaten kan bij Garmin gewoon via een programma zonder een account (updaten via WIFI is misschien bij tomtom ook account-loos)

Ook is de lifetime traffic bij veel modellen van Garmin ingebouwd in de lader. Bij Tomtom zit het ook pas ingebouwd in de Tomtom bij de duurdere modellen. Hierdoor moet je bij TomTom je telefoon koppelen om die trafic info te krijgen (data via de telefoon()

Zou zelf eens kijken naar de Garmin Drivesmart 55 LMT-D Europa. Minimale bezel, 5,5 inch groot. Wel wat boven je budget,

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik weet niet of dat bij standalone tomtoms ook zo is, maar het ingebouwde tomtomsysteem in onze Peugeot 5008 is bij de uitspraak van straatnamen meestal onverstaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonatiuh
Ja het is ook zo: waarom nog een satnav kopen als je via je gsm google maps kan gebruiken met de meest accurate info over verkeer? Betekent dit dan dat als je dan toch eventueel een gps zou kopen best meteen een van +200 koopt? Maar zo kan je alles erg duur gaan kopen, niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Tonatiuh schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:18:
Ja het is ook zo: waarom nog een satnav kopen als je via je gsm google maps kan gebruiken met de meest accurate info over verkeer? Betekent dit dan dat als je dan toch eventueel een gps zou kopen best meteen een van +200 koopt? Maar zo kan je alles erg duur gaan kopen, niet?
Ik weet niet waarom, maar google maps vind ik somehow niet prettig. Ik denk dat het komt doordat ik geen smartphonehouder heb, dus de telefoon tussen dashboard en versnellingspook moet klemmen en dus naar beneden moet kijken als ik wil zien of ik al moet afslaan.

Ingebouwde navigatiesystemen zijn ronduit bagger is mijn ervaring. Sowieso altijd out-dated. Ik heb in een Audi A3 gereden als lesauto en het ingebouwde navigatiesysteem was een hel. Lastig instellen (moest met een wieltje, draaien om selectie te maken en klikken om te bevestigen) en onoverzichtelijke kaart en geen prettige instructies. Ik heb ook weleens meegereden in een Mercedes SLK uit 2004. Misschien dat het tegenwoordig beter is, maar die navigatie is helemaal gaar. Lastige menustructuur, geen kaart en een zandloper die veel te laat verschijnt als je bijna een actie moet uitvoeren.

Beide TomTom's van m'n ouders ervaar ik als zeer prettig. Het prettigste vind ik de lane assist op de snelweg, die een stuk beperkter is bij google maps en zo ver ik weet compleet ontbreekt bij Audi en Mercedes. Middels pijlen en stroken wordt het duidelijk gemaakt welke strook je moet hebben. Ook uit te voeren acties worden op tijd aangegeven. Het enige minpunt vind ik dat de TomTom soms aangeeft dat ik links moet voorsorteren voor rechtdoor, terwijl de weg verderop terug gaat naar 1 baan. Dat zal een interpretatiefoutje zijn. Oh en het is een beetje vaag welke route gekozen wordt. Je kunt alleen kiezen uit snelste, korste en eco (mengeling tussen snelst en korste). Ik vind het prettiger als je net als bij google maps gewoon de route kan selecteren.

Kortgezegd: ik zou of Google maps proberen icm met een mount of een navigatiesysteem kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door hoi1234 op 30-07-2020 20:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:47
hoi1234 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:48:
[...]

Ik weet niet waarom, maar google maps vind ik somehow niet prettig. Ik denk dat het komt doordat ik geen smartphonehouder heb, dus de telefoon tussen dashboard en versnellingspook moet klemmen en dus naar beneden moet kijken als ik wil zien of ik al moet afslaan.
Houdertje op je ventilatierooster. 15 euro. Waze gratis. Navigatie geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als privacy-wetgeving belangrijk voor je is: Tom Tom is Nederlands, Garmin Amerikaans.
Tom Tom is iets meer op NL/Europa gericht dan Garmin, heeft de kaarten wat beter voor elkaar in Europa (mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Ik ben zelf een behoorlijke Garmin fanboy. We hebben (hoe nostalgisch) nog zo'n apparaat liggen en toen ie laatst nodig was, bleek ie inderdaad nog steeds updates te ontvangen (even een dagje van tevoren uitgetest).

Voor verkeersinformatie gaat die van ons uit van RDS informatie, en die lijkt in Nederland minder nauwkeurig dan in het buitenland. Dat valt dan alleen het apparaat amper aan te rekenen. Die moet het ook maar ermee doen.

Verder vond ik van onze Garmin de "smart directions" wel handig. Dan krijg je in grote steden iets duidelijkere informatie. In plaats van "over 200 meter naar rechts" krijg je dan te horen "na de kathedraal naar rechts"

TomTom heb ik los gehad, op m'n telefoon gehad en als ingebouwd systeem in een auto, maar nooit echt m'n draai mee kunnen vinden. Ik vind de interface nogal ruk maar dat is meer een persoonlijk dingetje denk ik

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
Ik heb zelf vorig jaar een nieuwe TomTom gekocht. Die had wel lifetime verkeersinformatie. Echter sinds de invoering van de 100/130 op de dag kan de TomTom overdag geen realistische aankomsttijd meer berekenen omdat ze nog steeds met historische gemiddelde rekenen die boven de maximumsnelheid liggen. Dat is wel een groot nadeel. Daarvoor was de ETA altijd heel nauwkeurig.

Deze TomTom hoef ik nooit aan de pc te hangen. Updaten kan die gewoon via Wifi.

[ Voor 9% gewijzigd door LordSinclair op 31-07-2020 12:09 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:55
Tonatiuh schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:05:
Dag allemaal,

Ik ben een nieuwe bestuurder en wil graag gegidst worden door een dedicated gps (niet smartphone dus).
Ik ben echt super benieuwd naar de beweegreden om voor een dedicated gps te gaan? wat is daar het voordeel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
tritimee schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:12:
[...]

Ik ben echt super benieuwd naar de beweegreden om voor een dedicated gps te gaan? wat is daar het voordeel van?
Groter scherm
Duidelijkere speaker,
Je kan als je wisselt naar bijrijder je telefoon nog gebruiken
Je hoeft niet te hopen dat alles nog werkt na een OS update.
Makkelijkere koppeling met houder en kabel (en veel minder vaak koppelen omdat je hem soms gewoon laat zitten).
Je radio blijft gewoon in het zelfde volume doorspelen tijdens instructies.
Eenmalige aanschaf i.v.m. een jaarlijks abonnement per telefoon (TomTom).
Je hoeft geen telefoongeheugen te reserveren voor offline kaarten.

[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 31-07-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonatiuh
@tritimee @LordSinclair
Daarom dedicated satnav, net zoals @LordSinclair zegt:
- groter scherm (iphone 7is echt mini) --> het moet snel duidelijk en helder zijn. Ik vind dat smartphones niet echt duidelijk zijn rond voorsorteren. Als je tegen 120 km/u rijdt mag dat wel eff duidelijk zijn.
- duidelijke speaker
- telefoon blijven gebruiken idd
- idd geen wishful thinking meer met de ios update
- makkelijkere koppeling houder + kabel

en extra toevoeging nog voor mij:
- je batterij van je gsm loopt niet helemaal leeg. Ja je kan hem tegelijk opladen maar als je iphone continu aan de lader hangt in de auto, buiten de auto, enz, dan gaat de batterij ook sneller verslijten. Stel dat je eens vergeet in te steken in de auto kom je op je bestemming met lege batterij van gsm aan.
- aansluitend bij vorige punt --> je gsm verslijt gewoon ook meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonatiuh
Wat met dataverbruik?

Weten jullie welke van beide, Tom tom of Garmin, hoeveel data verbruiken als je hem aansluit op je smartphone voor verkeersinfo? Ik las ergens dat Tom tom 7 mb per 1 uur rijden verbruikt en Garmin 2 MB. Klopt dat wel? Want dat is dan ook weer een lopende kost... Google Maps vraagt niet veel dataverbruik vind ik zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonatiuh
@Archie_T Ik las dat Waze vrij risicovol routes berekend. Zo kan je opeens in de file hangen in het centrum ergens... Weet ook niet of Waze legaal toegestaan is... althans hier in België weet ik dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Tonatiuh schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:24:
Wat met dataverbruik?

Weten jullie welke van beide, Tom tom of Garmin, hoeveel data verbruiken als je hem aansluit op je smartphone voor verkeersinfo? Ik las ergens dat Tom tom 7 mb per 1 uur rijden verbruikt en Garmin 2 MB. Klopt dat wel? Want dat is dan ook weer een lopende kost... Google Maps vraagt niet veel dataverbruik vind ik zelf...
Ik heb een TomTom met ingebouwde simkaart gekocht. Geen data via de telefoon dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:47
Tonatiuh schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:25:
@Archie_T Ik las dat Waze vrij risicovol routes berekend. Zo kan je opeens in de file hangen in het centrum ergens... Weet ook niet of Waze legaal toegestaan is... althans hier in België weet ik dat niet...
Ik weet ook niet hoe dat in België zit. Ik weet wel dat ik mijn Volvo navigatie eigenlijk nooit gebruik en meestal Waze pak omdat ik er dan kom, dus rare routes is niet mijn ervaring. Maar ik gaf Waze als voorbeeld. Je gaf zelf aan dat je het nadeel vind dat je je telefoon moet klemmen, daar gaf ik eigenlijk die goedkope oplossing voor. Heb navigatie in mijn auto ingebouwd (Volvo), heb een TomTom die ligt te verstoffen en ik heb m’n iPhone die ik eigenlijk altijd gebruik om te navigeren. Al is het alleen maar omdat je dat ding altijd bij je hebt.
Ik zou gewoon proberen of het werkt met een simpel houdertje, kost je niets en als het echt niet bevalt koop je alsnog een TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Met moderne smartphones scheelt dat niet eens heel veel. Vraag me af of je daar nu echt zoveel meerwaarde uit haalt.
Duidelijkere speaker,
Ik gebruik doorgaans mijn iPhone gewoon op speaker, terwijl ondertussen de radio aan staat. Heb daar nog nooit problemen gehad dat ik het niet goed kon verstaan. En dat is doorgaans niet eens op max. volume.
Je kan als je wisselt naar bijrijder je telefoon nog gebruiken
Dat is inderdaad wel een dingetje. Ik zit zelf zelden als bijrijder in mijn eigen auto, maar als je dat wel regelmatig doet is dat inderdaad een nadeel.
Je hoeft niet te hopen dat alles nog werkt na een OS update.
Kan me niet herinneren dat de mobiele app van TomTom ooit stuk was na een iOS update.
Makkelijkere koppeling met houder en kabel (en veel minder vaak koppelen omdat je hem soms gewoon laat zitten).
Ligt nogal aan wat voor houder je voor je smartphone neemt. Ja je pakt je telefoon er misschien iets vaker uit, maar dan nog. Ik heb een iPhone die draadloos kan laden. Houder in ventilatierooster met Qi laadfunctie. Zie niet hoe een dedicated GPS dat gaat verslaan.
Je radio blijft gewoon in het zelfde volume doorspelen tijdens instructies.
Dat is in elk geval voor TomTom Go ook gewoon in te stellen voor wanneer je muziek vanaf je telefoon afspeelt. En als je je telefoon gewoon op speaker gebruikt en daadwerkelijk de radio aan hebt staan (dus niet ook muziek vanaf je telefoon afspeelt) is dat sowieso een non-issue.
Eenmalige aanschaf i.v.m. een jaarlijks abonnement per telefoon (TomTom).
Je kan voor die €12,99 aardig wat jaartjes een abo betalen voor je meer betaald hebt dan een dedicated navi apparaat.
Je hoeft geen telefoongeheugen te reserveren voor offline kaarten.
Als je daar krap zit, dan is dat inderdaad wel een goed punt. Al kan je in TomTom Go in elk geval tegenwoordig veel specifieker de relevante regio's installeren, waardoor dat al een heel stuk minder problematisch is als een aantal jaar terug (waar je maar één regio tegelijk kon gebruiken en bij internationale trips dus al snel heel west europa moest installeren).

En om dan even wat voordelen de andere kant op te noemen:
- geen extra apparaat en je telefoon heb je toch vrijwel altijd al bij je
- tenzij je 10+ jaar doet met een basic GPS apparaat zijn apps met abo gewoon goedkoper
- de apps worden regelmatig van nieuwe features voorzien. Hoe vaak / lang je nieuwe software (niet nieuwe kaarten) krijgt op een dedicated device is maar de vraag
- makkelijk adressen copy/pasten vanuit whatsapp/email/agenda... (wellicht dat dedicated GPS apparaten je tegenwoordig ook vanaf je telefoon een adres laten doorzetten naar de GPS?)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Orion84 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:52:
Ik gebruik doorgaans mijn iPhone gewoon op speaker, terwijl ondertussen de radio aan staat. Heb daar nog nooit problemen gehad dat ik het niet goed kon verstaan. En dat is doorgaans niet eens op max. volume.
Met een highend telefoon werkt dat misschien allemaal prima. Maar van het prijsverschil tussen mijn telefoon en een iphone kan ik 4 TomTom's kopen.
- makkelijk adressen copy/pasten vanuit whatsapp/email/agenda... (wellicht dat dedicated GPS apparaten je tegenwoordig ook vanaf je telefoon een adres laten doorzetten naar de GPS?)
Met TomTom heb je de OneDrive app en kan je dat inderdaad doorzetten naar de GPS :-)

Maar op Tweakers is er een sterke voorkeur om alles via de telefoon te regelen. Prima, maar dat is niet de voorkeur van iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

LordSinclair schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:58:
[...]

Met een highend telefoon werkt dat misschien allemaal prima. Maar van het prijsverschil tussen mijn telefoon en een iphone kan ik 4 TomTom's kopen.
Een en ander is inderdaad zeker afhankelijk van je telefoon. Maar die reactie had ik ook onder jouw post kunnen zetten, want die nuance ontbrak bij jou ook in eerste instantie :)

TS geeft aan een iPhone 7 te hebben. Dat had ik tot een jaar geleden ook en dat werkte prima.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
LordSinclair schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:58:
[...]

Niemand zegt dat je per se een high-end telefoon moet kopen. Je kunt er ook één voor 200 euro kopen (prijs duurdere serie TomTom). Bovendien, zou ik het sowieso anders zien. Tenzij je 95 bent, heb je tegenwoordig eigenlijk wel een smartphone nodig (al was het maar om te internetbankieren). Je koopt dus een smartphone voor o.a bellen, Whatsapp, agenda bijhouden, mails checken e.d. Toevallig kun je er ook mee navigeren en dat is zelfs helemaal gratis als je een basicapp gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonatiuh
wat met dataverbruik?
Ik las dat de tomtom applicatie veel data vreet.
Ik weet niet hoe het dataverbruik is van de satnav's: tomtom versus garmin? Weet iemand dat? (vanuit de praktijk, niet perse wat de theorie zegt)? Dat is nl weer een kost erbij?

Is het dan eerder beter om met ingebouwde simkaart te werken? Maar dat is toch ook een abo betalen voor die simkaart?

@LordSinclair ik moest zo erg lachen met je opmerking: "Maar op Tweakers is er een sterke voorkeur om alles via de telefoon te regelen. Prima, maar dat is niet de voorkeur van iedereen."

@LordSinclair welke gps heb jij? heb je een link?

Ben zelf ook niet van alles met de telefoon te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 17:17

Christiano007

Ich bin der champion

Ook een puntje, TomTom zijn de kaart updates voor de levensduur van het apparaat (ongeveer 5/6 jaar)

Bij Garmin is het ook echt levenslang. Dan zal de kaart updates misschien niet meer 4 x per jaar zijn , maar minimaal 1 x per jaar

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tonatiuh schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:26:
wat met dataverbruik?
Ik las dat de tomtom applicatie veel data vreet.
Ik weet niet hoe het dataverbruik is van de satnav's: tomtom versus garmin? Weet iemand dat? (vanuit de praktijk, niet perse wat de theorie zegt)? Dat is nl weer een kost erbij?
Ik heb een tomtom op de motor, altijd bluetooth tethering aan staan voor verkeer en flitsinfo. Het dataverbruik op een hele dag is hoogstens enkele MB's. Je hoeft er je databundel niet voor uit te breiden. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58
Christiano007 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:57:
Ook een puntje, TomTom zijn de kaart updates voor de levensduur van het apparaat (ongeveer 5/6 jaar)

Bij Garmin is het ook echt levenslang. Dan zal de kaart updates misschien niet meer 4 x per jaar zijn , maar minimaal 1 x per jaar
Mijn Rider 550 geeft updates aan tot 2035 volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Mijn Kia heeft zelfs rijstrookbegeleiding en verkeersinformatie via Live services... Dat een Audi dat niet heeft verbaasd mij. En het werkt gewoon vloeiend en snel via het touchscreen.

Anyway, we hebben ook een TomTom Go 520, al een wat ouder exemplaar. Gebruik hem voor dagelijks woon-werk omdat deze hele goede alternatieven kan zoeken wanneer er ergens file staat. Dit gaat inderdaad via de telefoon. Maar daar zet je Bluetooth Tethering op aan en het werkt gewoon. Je hebt die TomTom MyDrive app niet eens nodig.

Ook komen er geregeld updates, inderdaad via wifi. Bij het uitschakelen van de wagen komt er op het scherm te staan dat er updates beschikbaar zijn. Even mee naar binnen, updates starten en klaar! Geen computer of iets nodig.

De reisbegeleidingsweergave van TomTom vindt ik zelf het beste. De routebalk aan de zijkant die je informatie heeft over files, flitsers en andere zaken op je route is prachtig. En hij spreekt ook gewoon uit wanneer er iets aan de hand is. ("Filewaarschuwing, tussen X en Y 7 minuten vertraging. Je komt op je bestemming aan om ..:..").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-06 20:49

MLLL

Palm Treo 650

hoi1234 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:48:
[...]

Ik heb ook weleens meegereden in een Mercedes SLK uit 2004. Misschien dat het tegenwoordig beter is, maar die navigatie is helemaal gaar. Lastige menustructuur, geen kaart en een zandloper die veel te laat verschijnt als je bijna een actie moet uitvoeren.
Wat gek , dat navigatiesysteem is pas 14 jaar oud... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MLLL schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:53:
[...]

Wat gek , dat navigatiesysteem is pas 14 jaar oud... _/-\o_
14? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

16 jaar haha ,maakt het nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MLLL schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:16:
[...]

16 jaar haha ,maakt het nog erger.
En toen al niet nieuw waarschijnlijk. En ingebouwde navigatie liep toen echt achter al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

418O2 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:19:
[...]

En toen al niet nieuw waarschijnlijk. En ingebouwde navigatie liep toen echt achter al.
De nieuwe fabrieksafsystemen kunnen al niet tippen aan Waze op de smartphone .
Sterker nog de Tom tom op mijn Palm Treo 650 deed het een jaar of 13 geleden beter dan ingebouwd naigatiesysteem. Met een losse gps op bluetooth, those where the days O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Ik heb zelf deze: pricewatch: TomTom GO 5200 (Wereldwijd)
Maar ik heb er niet voor betaald wat er nu op de pricewatch staat :o
In die tijd betaalde je eenmalig extra voor de sim variant, maar dat doet die het wel een "lifetime" (lees zolang tomtom hem wil ondersteunen).

Ik zie dat TomTom zelf dat model niet meer levert.

[ Voor 14% gewijzigd door LordSinclair op 31-07-2020 20:04 ]

Pagina: 1